اخبار نساجیاسلاید شوگزارش نمایشگاه ها

هیم تکستایل؛ جا افتاده و همه چیز تمام مثل پنجاه ساله‌ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه هیم تکستایل فرانکفورت امسال در شرایطی در دومین هفته سال نو میلادی درهای خود را به سمت فعالین صنعت منسوجات خانگی و نساجی جهان گشود که پنجاهمین سالگرد برگزاری خود را نیز جشن می‌گرفت.

از این حیث نمایشگاه سال ٢٠٢٠ حس و حال بسیار متفاوتی داشت و از جعبه‌های شکلات و بسته‌های پاستیل در جای جای نمایشگاه گرفته تا بنرها، سمینارها، سخنرانان و … همه و همه از یک جشن بزرگ و یک اتفاق تاریخی برای هیم تکستایل خبر می‌دادند.

در نمایشگاه امسال سه شرکت ایرانی نساجی اروم ایاز (تولیدکننده انواع پارچه های رو مبلی و مخمل)، شرکت الیاف پلی استر قم (تولیدکننده انواع الیاف پلی استر مورد مصرف در صنایع منسوجات خانگی) و شرکت طراحی پارچه نقش نگاران (استودیو طراحی پارچه) به همت نماینده رسمی نمایشگاه مسه فرانکفورت در ایران یعنی شرکت دروازه تجارت فراسو حضور یافتند.

هر سه شرکت حاضر در نمایشگاه با وجود تمامی مشکلات ناشی از تحریم‌ها و وضعیت نابسامان کشور از حضور در نمایشگاه رضایت کامل داشته و امیدوار بودند تا تعداد بیشتری از شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه سطح اول دنیا حضور یابند.

البته این شرکت‌ها تا حد زیادی نقش وزیر امور خارجه ایران را هم بازی می‌کردند و قبل از شروع مذاکرات تجاری خود باید به سوالات زیادی از قبیل علل تحریم‌های ایران، آینده برجام، انتقام موشکی ایران از امریکا و حتی اشتباه گرفتن موشک کروز با هواپیمای مسافربری اوکراینی پاسخ می‌دادند.

این نمایشگاه در سال ٢٠٢١ در تاریخ ١٢ لغایت ١۵ ژانویه در شهر فرانکفورت آلمان برگزار خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

شایعه بمب گذاری در هیم تکستایل

یکی از لحظات استرس‌زا در نمایشگاه امسال که به سرگردانی چند ساعته غرفه گذاران و بازدیدکنندگان سالن سه انجامید تخلیه سالن سه نمایشگاه به دلیل وجود یک چمدان مشکوک بود، در روز دوم نمایشگاه و در ساعات پایانی کار نمایشگاه با حضور پلیس و نیروهای امنیتی برای ساعاتی سالن سه تخلیه شد که خوشبختانه مساله خاصی به وجود نیامد و پس از بررسی مشخص شد که چمدان رها شده در سالن متعلق به یکی از  حاضرین در سالن است که از قضای روزگار یکی از هموطنان ایرانی ما بود.

 

تولید پایدار؛ هرروز مهمتر از دیروز

یکی از  مواردی که نمایشگاه هیم تکستایل را متمایز  می‌کند تمرکز هر ساله این نمایشگاه برروی یکی از مسایل مهم صنعت و جامعه امروزی ماست که موجب می‌شود نمایشگاه علاوه بر منظر تجاری به یک رویداد تاثیرگذار بر زندگی روزمره ما تبدیل شود.

سال گذشته نمایشگاه تمرکز ویژه بر روی مساله خواب و تکنولوژی های پیرامون آن و امسال موضوع اصلی توجه به تولید پایدار و محیط زیست سبز بود.

تولید سبز و پایدار نمی توان تنها یک شعار برای این نمایشگاه دانست چرا که در عمل حدود ٣٠٠ شرکت حاضر در نمایشگاه یعنی چیزی حدود ده درصد غرفه گذاران تمام و یا بخشی از محصولات ارائه شده در نمایشگاه را به این موضوع اختصاص داده بودند. یکی از مهمترین این شرکت ها گروه بزرگ ترویرا بود که در غرفه خود بیش از ۶٠٠ نمونه از محصولات تولید شده توسط نخ و الیاف این شرکت در جهان را به نمایش گذاشت.

 

اتومبیل های چند بار مصرف!

یکی از محصولات و ایده های جالب در نمایشگاه امسال ارائه طرح استفاده از روکش‌های نساجی بازیافتی برای ماشین های کهنه است.

در حاشیه سمیناری که در حاشیه نمایشگاه برگزار شد اعلام گردید طبق بررسی های دانشمندان با توجه به اینکه در کشورهای توسعه یافته طول عمر ماشین های سواری حدود ۵ سال است و باید با ماشین جدید تعویض شود، میزان دی اکسید کربنی که کارخانجات اتومبیل سازی برای تولید یک ماشین جدید و اسقاط و بازیافت ماشین از رده خارج شده وارد فضای جو زمین می‌کنند به مراتب بیشتر از آن است که همان ماشین را به مدت بیست سال و یا بیشتر (البته با چکاپهای منظم و به موقع ) مورد استفاده قرار دهیم.

بنابراین طراحان برای تقویت این ایده دست به کار شدند و برای اینکه صاحبان ماشین از استفده ماشین با یک رنگ ثابت در طول سالهای متمادی خسته نشوند روکش هایی را از جنس نخ و پارچه های بازیافتی و با طرح های بسیار جذاب و نوآورانه طراحی کردند که به راحتی برروی ماشین قابل نصب و استفده است و در واقع انگیزه استفاده طولانی از ماشین های قدیمی تر را در مصرف کنندگان ایجاد می‌کند.

 
درباره مسه فرانکفورت:

شرکت نمایشگاهی مسه فرانکفورت بزرگترین شرکت برگزارکننده نمایشگاه‌‌ها، نشست‌ها و رویدادهای مختلف در جهان است.

این شرکت ۲۶۰۰ کارمند در ۳۰ نقطه جهان دارد. از صنعت خودرو تا لجستیک، از موسیقی تا نساجی و از انرژی تا دکوراسیون، این شرکت‌ در زمینه‌های متنوعی نمایشگاه‌های مهمی برگزار می‌کند.

این شرکت در سال ۲۰۱۸ میلادی اقدام به برگزاری ۵۰۷ رویداد، نمایشگاه و نشست در نقاط مختلف جهان کرد که گزارش سالیانه آن در وب سایت این شرکت منتشر شده است.

مسه فراتکفورت مدعی است که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد چرا که از دوران قرون وسطی، در قلب شهر فرانکفورت نمایشگاهی با شرکت ۴۰ هزار نفر در دو فصل سال برگزار می‌شد.

فرانکفورت در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار گرفته و یک پل ارتباطی در اروپاست.

این شرکت با برگزاری بیش از ۴۰۰ نمایشگاه و رویداد در سال ۲۰۱۹ میلادی با شرکت ۹۹ هزار غرفه‌گذار و بیش از ۵ میلیون بازدیدکننده، ۷۳۳ میلیون یورو درآمد کسب کرد.

همچنین این شرکت توانسته است ۳.۶ میلیارد دلار به قدرت خرید در آلمان بیفزاید و به ۱۸۵۰۰ شغل در فرانکفورت یاری برساند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×