اخبار نساجی

دریافت برچسب MADE IN GREEN شرکت مد و فشن Dariadéh

مصاحبه با مادلین علیزاده بنیانگذار dariadéh

مادلین علیزاده موسس برند Dariadéh می باشد. Dariadéh یک برند مد است که در پرتغال تولیدات خود را انجام می دهد. خانوم علیزاده در وین زندگی می کند و محتوایی درباره مد پایدار، محیط زیست و عدالت اجتماعی تولید می کند. در ادامه به مصاحبه با ایشان درباره همکاری با موسسه OEKO-TEX MADE IN GREEN میپردازیم.

۱. چرا شفافیت و پاسخگویی برای شما مهم است؟

برای تصمیم گیری مناسب در خرید، مصرف کنندگان باید به درستی و به طور کامل اطلاعاتی داشته باشند. برای ایجاد شفافیت تنها راه حل پاسخگویی در مورد مکان تولید محصول، چگونگی تولید محصول، مواد مصرفی در تولید محصول و…می باشد. در عین حال، شفافیت و پاسخگویی باعث افزایش اعتماد مصرف کنندگان به یک برند می شود که در نهایت منجر به ایجاد احساس مسئولیت بیشتر در تولیدکنندگان می شود.

OEKO-TEX-logo

۲. چرا تصمیم گرفتید با موسسه OEKO-TEX MADE IN GREEN کار کنید؟

OEKO-TEX MADE IN GREEN یک برچسب شناخته شده و معتبر برای ایجاد شفافیت و پاسخگویی به مشتریمی باشد. با کمک Label Check می توان به سرعت و به راحتی به تمام اطلاعات ساخت محصول دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این، روند صدور گواهینامه به ما این فرصت را می دهد که نگاه دقیق تری به فرآیندهای خود داشته باشیم. ما می خواهیم بفهمیم که چه کاری را خوب انجام می دهیم. همچنین می خواهیم به شیوه ای بهتر راه هایی که سبب پیشرفتمان می شود را بررسی کنیم.

۳. می‌خواهید مشتریان شما هنگام خرید محصولات دارای گواهینامه ساخته شده در سبز، چه پیامی را از شما بگیرند؟

من می خواهم اطلاعات بیشتری را به مشتریان ارائه دهم تا نظر و دید بهتری نسبت به محصول بر اساس واقعیت در آن ها شکل بگیرد. از آنجایی که اکثر تولیدکنندگان صنعت مد هنوز از مسئولیت پذیری فاصله دارند، وجود مؤسسات و مکانیسم های قابل اعتمادی که استانداردهای مناسب را تعیین می کنند، مهم است.

۴. آرزوی شما برای آینده صنعت مد چیست؟

من مایلم شاهد تغییرات ساختاری (مانند اقدامات سیاسی و شفافیت برای مشتریان) باشم. این قابل قبول نیست که تمام مسئولیت بر روی دوش مشتریانی باشد که در انبوه اطلاعات گیر کرده اند. من دوست دارم شرکت‌های پایدار از نظر اقتصادی ارتقاء پیدا کنند و برای تلاش‌هایشان پاداش دریافت کنند. خرید در صنعت مد باید منصفانه و همچنین تولید آن باید بسیار در دسترس باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۵. کدام قسمت از تولید کردن محصول مناسب و مسئولانه سخت تر  است؟

چالش های بی شماری وجود دارد که هر روز با آن ها رو به رو می شویم. ما همیشه باید به پایداری بیشتر از رشد و ترقی اهمیت دهیم، گاهی اوقات آگاهانه رشد مجدد را انتخاب می کنیم. در طراحی محصولات، ما به این علت که نمیخواهیم از مواد اولیه مصنوعی استفاده کنیم نسبت به سایر تولیدکنندگان بسیار محدود تر می شویم. ما همچنین در طراحی هایمان سعی میکنیم خود را در جایگاه واقعی زندگی افراد قرار دهیم و بر این اساس طراحی های متنوعی را ارائه دهیم.

۶. بزرگترین مشکلاتی را که صنعت نساجی را تحت تأثیر قرار می دهد چیست؟

مفهوم اصلی مد، مشکل است.ی کی از مشکلات آن وجود این باور غلط است که در این صنعت معتقدند هرچه میزان تولیدات در کمترین زمان ممکن بیشتر باشد بهتر است . همچنین ایجاد این باور غلط در مشتری که به آن ها تلقین می شود هرچه که دارند کم است و آن ها به طور مداوم به محصولات بیشتری نیاز دارند نیز یکی دیگر از مشکلات این صنعت می باشد. علاوه بر آن تولید کنندگان این صنعت باید بدانند که با منابع موجود باید با احترام و به درستی رفتار شود.

۷. شما میخواهید با برچسب MADE IN GREEN به چه اهدافی برسید؟

اولین هدف حفظ منابع طبیعی آب و .. و صدور گواهینامه برای همه محصولات خواهد بود. با این حال، هدف نهایی، قابل بازیافت بودن کامل است، یعنی اینکه ما محصولات را کاملاً بتوانیم در چرخه بازیافت تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: مصاحبه با خانم هلن ملنیتزکی، به مناسبت سی امین سالگرد OEKO-TEX

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×