اخبار نساجی

دستوری برای راه اندازی بورس ارز دریافت نشده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران- رئیس اداره امور بورس‌ها و بازار های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هنوز دستور رسمی برای راه اندازی معاملات ارز به این سازمان ابلاغ نشده و مساله ای که مطرح شده گواهی ارز بوده است.

‘محمود خواجه نصیر’ روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ، با بیان آنکه ،گواهی معاملات ارز در کمیته فرعی شورای بورس تصویب شده است ، افزود: خرید و فروش ارز می تواند بر این اساس انجام می‌شود.

این مقام مسوول در سازمان بورس گفت: مدلی به نام مدل معاملات گواهی ارزی طراحی شده که در آن امکان فروش ارز حاصل از صادارت به متقاضیان ارز برای واردات کالا و خدمات فراهم می‌شود و بر این اساس افرادی که ارز دارند از طریق کارگزاران بورس آن را عرضه و خریداران اقدام به خرید می‌کنند.

وی ادامه داد: البته خریدارانی می‌توانند از این ارز استفاده کنند که بابت واردات کالا و خدمات نیاز داشته باشند و ثبت سفارش نیز انجام داده‌اند.

به گفته خواجه نصیر ، تمرکز در این بازار باعث شفافیت و نظارت پذیری بیشتر و تخصیص بهتر ارز به خریدارن و فروشندگان شده و همچنین خریدار و فروشنده آسان تر می توانند یکدیگر را پیدا کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه بورس اختصاصی ارز وجود ندارد و مسئله ای که مطرح شده منظور گواهی ارز است، تصریح کرد: دستورالعمل معاملات گواهی ارزی در کمیسیون فرعی شورای بورس تصویب شده است.

روز گذشته خبری مبنی بر صدور دستور راه اندازی بورس ارز در هفته آینده در برخی از رسانه ها منتشر شده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×