اخبار نساجی

دو راهکار برای مقابله با تبعات افزایش نرخ ارز مرجع

 

دو راهکار برای مقابله با تبعات افزایش نرخ ارز مرجع

یک عضو نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد که بانک مرکزی باید یک بار برای همیشه تکلیف نرخ ارز را روشن کند و آن را به وضعیت تک نرخی در بیاورد.

محمدمهدی راسخ با بیان این‌که فعلا نمی‌توان عدد مشخصی برای نرخ ارز مرجع تعیین کرد، افزود: این کار باید توسط کارشناسان بانک مرکزی صورت گیرد، اما نکته مهم نرخ ارز مرجع نیست، بلکه تک نرخی شدن آن است.

وی با بیان این‌که اگر افزایش نرخ ارز مرجع بتواند به تک نرخی شدن آن کمک کند، اقدامی قابل تقدیر است‌، درباره تبعات افزایش نرخ ارز مرجع گفت: این اقدام ممکن است روی قیمت کالاهای اساسی مانند دارو یا گوشت و مرغ تاثیر بگذارد که برای حل آن دو پیشنهاد ارائه شده است.

راسخ با بیان این‌که دولت می‌تواند مابه‌التفاوت افزایش قیمت دارو را توسط شرکت‌های بیمه جبران کند، گفت:‌ از این طریق فشاری به مصرف کننده وارد نمی‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود:‌ همچنین مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالاهای اساسی می‌تواند به صورت یارانه‌ نقدی به مردم پرداخت شود. بنابراین دیگر در این زمینه جای نگرانی‌ نیست.

به گفته عضو نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، در زمینه سایر کالاها نیز با ایجاد قانون عرضه و تقاضا و نظام آزاد بازار، قیمت‌ها متعادل خواهد شد؛ بنابراین منافع تک نرخی شدن ارز بسیار بیشتر از معایب آن است، چون بسیاری از رانت‌های موجود در بازار را از بین می‌برد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×