اخبار فرش ماشینیاسلاید شوگزارش نمایشگاه ها

دو نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و پوشاک با حضور ۲۲۱ شرکت بین المللی در تاریخ ۱۴-۱۱ آذرماه برگزار شد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران روز یکشنبه ۱۱ آذرماه ۹۷ با حضور معاون وزیر، مدیرکل صنایع نساجی وزارت صنعت و رئیس اتاق بازرگانی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کردند.

به گزارش مجله نساجی کهن این نمایشگاه که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده است، ده‌ها شرکت، کارگاه و کارخانه حوزه نساجی و صنایع وابسته از ایران و سایر کشورها آخرین تولیدات و توانمندی های خود را به نمایش می گذارند.

در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ایران که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه صنعت نساجی منطقه خاورمیانه است ۱۴۱ شرکت داخلی و ۸۰ شرکت خارجی از ۹ کشور ایتالیا، سوئیس، رومانی، بلژیک، تایوان، فرانسه، ترکیه، آلمان، چین و اتریش جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه کردند.

نمایشگاه نساجی تهران موجب شد تا کشورهای ایتالیا،آلمان، چین و ترکیه بصورت پاویون (گروهی) در نمایشگاه حضور داشته باشند، انجمن ماشین آلات و قطعات ایتالیا ( ACIMIT) و انجمن ماشین و قطعات نساجی آلمان(VDMA)امسال دو پاویون مهمی بودند که امسال برای نخستین بار در نمایشگاه حضور داشتند.
همچنین در ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران ۶۰ شرکت و واحد تولیدی ضمن ارائه جدیدترین و نوین ترین طرح های تولیدی برگرفته از فرهنگ ایرانی- اسلامی را مطرح و معرفی کردند.
در این نمایشگاه همچنین دستگاه ها و تجهیزات تولید پوشاک و جدیدترین طرح ها و مدل های طراحی و تولید پوشاک در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

در این نمایشگاه انواع تجهیزات، صنایع و خدمات مربوطه از جمله ماشین آلات نساجی، قطعات ، چرخ خیاطی،ماشینهای گلدوزی ودوخت و برش،انواع منسوجات خانگی شامل پتو، پارچه های رومبلی و پرده ای، روتختی، ملحفه و روبالشی، تشک خواب، حوله، رومیزی ، ترمه، لوردراپه، پرده و لوازم و قطعات وابسته ،پارچه ، پوشاک ، انواع نخ ، الیاف ، رنگ ، مواد تعاونی و انواع مواد اولیه صنایع نساجی، انواع نخ و مواد اولیه نساجی، منسوجات خانگی از جمله پتو، پارچه رومبلی و پرده ای، روتختی، سرویس های آشپزخانه، حمام و دستشویی و انواع پارچه جهت تولید پوشاک عرضه و به نمایش گذاشته می‌شود.

برگزاری ۱۵ کارگاه علمی و دو همایش تخصصی با حضور متخصصان و استادان دانشگاهها و همچنین برنامه ریزی برای بازدید چند هیئت تجاری و بازرگانی خارجی؛ برخی از برنامه های جانبی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ایران بود.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی در فضایی بالغ بر بیست هزار متر مربع برگزار شد،و معرفی دستاوردها ، ظرفیت ها و توانمندیهای کارخانه ها،شرکت ها ، نهادها و سازمان های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، صنعت نساجی کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه ، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوریهای روز به کشورمان، ایجاد ارتباط‌ های تجاری جدید وتقویت روابط قبلی،انتقال دانش و تجربیات، آشنائی با الگوهای موفق جهانی درعرصه صنعت نساجی، فراهم کردن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش بازدهی تولید داخلی، مهمترین اهداف برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران است.

مجموع مصرف کالاهای نساجی و پوشاک کشور ۵۱۰ هزار تن است که ۳۵۰ هزار تن آن از تولیدات داخلی تامین می شود.
براساس آمارها، صادرات کالاهای نساجی و پوشاک از ۸۵۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۵ به بیش از یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار در سال ۹۶ افزایش داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×