اخبار نساجی

دپوی کالاهای اساسی در انبارهای گمرک شایعه‌ است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دپوی کالاهای اساسی در انبارهای گمرک شایعه‌ است

رئیس کل گمرک تاکید کرد که ماندن کالاهای اساسی در انبارهای گمرک شایعه‌ای بیش نیست.

عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این‌که هم اکنون کالاهای اساسی باقی‌مانده در گمرک که عامل آن گمرک باشد وجود ندارد، افزود: وقتی کالایی در گمرک است که این کالا به گمرک اظهار شده باشد.

وی ادامه داد: ما شیفت شبانه روزی در گمرک های اصلی مانند بندر امام (ره) و شهید رجایی قرار داده‌ایم تا کالاهای اساسی به شکل شبانه روزی ترخیص شوند.

رییس کل گمرک ایران با بیان این‌که ممکن است کالا به منطقه ویژه رسیده باشد، اما به گمرک اظهار نشده باشد، گفت: مناطق ویژه خارج از قلمرو کشور است و تا زمانی که کالا به گمرک اظهار نشده باشد، ما به آن کاری نداریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معمارنژاد افزود: ممکن است کالا به منطقه ویژه وارد شود و از آنجا دوباره صادر شود، بنابراین درچنین مواردی گمرک بی اختیار است؛ اما کالایی که به گمرک اظهار شود مخصوصا کالاهای اساسی، اگر مجوزهای آن آماده باشد حمل یکسره می‌شود؛ یعنی از روی کشتی به طور مستقیم در کامیون‌ها سوار می‌شود.

وی ادامه داد: با این حال اگر مجوزها آماده نباشد، طبعیتا باید مجوزهای اساسی مانند قرنطینه و بهداشت برای آن دریافت شود؛ بنابراین اگر پروسه‌ای مانند قرنطینه یا دریافت سایر مجوزها طولانی شود، آن هم در اختیار گمرک نیست.

رییس کل گمرک ایران تاکید کرد که هم اکنون هیچ کالای اساسی باقی مانده در گمرک که عامل آن گمرک باشد، وجود ندارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×