اخبار نساجی

رانندگان پرخطر حق بیمه بیشتری می‌پردازند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس کمیته امور فنی بیمه مرکزی گفت: به طور معمول مقدار حق بیمه، متناسب با ریسک تعیین می‌شود و طبیعی است که حق بیمه، برای تعهد پوشش ریسک خسارت دیه ۱۲۶ میلیون تومانی هر وسیله نقلیه در سال۱۳۹۱، با حق بیمه ریسک۶۰ میلیون تومانی یا۹۰ میلیون تومانی سال گذشته متفاوت باشد.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، غلامعلی ثبات گفت: وسایل نقلیه و افرادی که سابقه نامطلوبی در ایجاد حوادث دارند، در مقایسه با وسایل نقلیه مطمئن‌تر و افرادی که به دلیل رعایت اصول ایمنی و مقررات رانندگی به خود و دیگران خسارت وارد نمی‌کنند،‌ ریسک متفاوت‌تری دارند و حق بیمه آنها نیز متناسب با آن تفاوت می‌کند. وی افزود: مقدار حق‌بیمه شخص‌ثالث وسایل نقلیه بر اساس ضوابط و با توجه به عوامل مؤثر بر احتمال و شدت وقوع حوادث انواع وسایل نقلیه تعیین شده است و لزوما ارتباط مستقیمی با قیمت وسیله نقلیه ندارد.

حتی گاهی لازم است از وسایل نقلیه با قیمت پایین‌تر که به علت امنیت کمتر سهم بیشتری در حوادث رانندگی دارند حق‌بیمه بیشتری گرفته شود. با این وجود به دلیل رعایت وضعیت معیشتی دارندگان خودروهای ارزان‌تر (پیکان، پراید و سپند) به این گروه از افراد تخفیف هم داده شده است.غلامعلی ثبات ادامه داد با توجه به اینکه مقدار حق‌بیمه وسیله نقلیه بر اساس ریسک آنها تعیین می‌شود طبیعی است که از افرادی که سابقه نامطلوب در ایجاد حوادث دارند حق بیمه بیشتری اخذ شود تا بتوان به آنهایی که سابقه مطلوب رانندگی دارند تخفیف داد و تا حد ممکن میزان حق‌بیمه عادلانه تعیین گردد. در همین رابطه طبق آمار یکی از عوامل فزاینده احتمال وقوع حوادث رانندگی عمر وسیله نقلیه است و عدالت ایجاب می‌کند که از این گونه وسایل نقلیه حق‌بیمه بیشتر گرفته شود.

رییس کمیته امور فنی بیمه مرکزی با اشاره به این که مبلغ ریالی دیه، متناسب با تغییر قیمت بازار احشام یا کالاهای موثر در مبلغ دیه تغییر می‌کند، اظهار کرد: در هر حال، علت اصلی افزایش سالانه حق‌بیمه رشته شخص ثالث افزایش مبلغ ریالی دیه است که قوه محترم قضائیه آن را تعیین می‌کند و الا، نرخ حق، بیمه شخص ثالث اتومبیل تاکنون تغییری نداشته و افزایش آن ناشی از افزایش تعهدات بیمه‌نامه‌ها بوده است. وی در همین حال یادآور شد با آنکه از ابتدای سال ۱۳۹۱ مبلغ دیه ۴۰ درصد تغییر یافته است مقدار حق ‌بیمه شخص ثالث فقط ۲۵ درصد تغییر یافته و این افزایش به دلیل تخفیف عدم خسارت که شامل اغلب وسایل نقلیه می‌شود در مورد همه وسایل نقلیه به این مقدار نخواهد بود و افراد فاقد سوابق خسارت می‌توانند تا ۷۰درصد نسبت به حق‌بیمه پایه از تخفیف بهره‌مند گردند.

وی با اشاره به اینکه هر یک از شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از اواخر سال ۱۳۹۰ تاکنون بارها درباره زمان و نحوه مراجعه مردم برای دریافت الحاقیه افزایش پوشش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از طریق رسانه‌های همگانی اطلاع‌رسانی کرده‌اند یادآور شد که روابط عمومی بیمه مرکزی هم آماده پاسخگویی به پرسش‌ها و انتقادات و مدیریت بازرسی بیمه مرکزی آماده دریافت و رسیدگی به شکایات از عملکرد شرکت‌های بیمه است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×