اخبار نساجی

راهنمای خرید پارچه مبلی برای انواع مبلمان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

پارچه مبلی اولین چیزی است که در مبلمان خانه و دفتر کار به نظر بیننده می آید. انتخاب مبلمان و پارچه مبلی یک سرمایه گذاری بزرگ است، چون اگر اشتباه کنید هم از لحاظ مالی ضربه می خورید و هم بخش اعظمی از دکوراسیون شما از لحاظ بصری و زیبایی شناسی آسیب می بیند.

انتخاب رنگ، طرح و جنس در خرید پارچه مبلی از مهم ترین فاکتور هایی هستند که چه فروشنده باشید و چه خریدار، باید در نظر بگیرید. قیمت پارچه مبلی و هم جنس و رنگ آن بسیار متنوع هستند و دلیل آن هم پاسخگویی به سلایق و نیازهای متفاوت مشتری است. این مطلب راهنمای جامع انتخاب انواع پارچه مبلی ایده آل و مطابق با شرایط و سلیقه شما است.

فروشگاه اینترنتی پارچه نساجیت در زمینه عرضه انواع پارچه مبلی، پارچه پرده و پارچه کالای خواب به صورت متری و طاقه ای فعالیت می کند. در بازار آنلاین پارچه نساجیت، دسته‌بندی‌های محصولات، توضیحات و مشخصات پارچه ‌های مبلی، عکاسی محصولات با رنگ بندی های متنوع و … به‌صورت تخصصی انجام گرفته تا خرید از وبسایت nasajit برای مشتریان راحت تر باشد.

بالاترین تنوع در طرح و رنگ پارچه رومبلی، انتخاب راحت، پشتیبانی ۲۴ ساعته، تولید سفارشی، تکنولوژی ایتالیا، گارانتی کیفیت و تضمین قیمت، امکان سفارش متری و طاقه ای و تحویل ۲۴ ساعته از ویژگی‌ های منحصر بفرد تولیدی و پخش عمده پارچه نساجیت هستند.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خصوصیات پارچه مبلی خوب
شما باید در خرید پارچه مبلی به فاکتورهای زیادی توجه کنید، مثل جنس پارچه مبلی، رنگ پارچه مبلی، طرح پارچه مبلی، قیمت پارچه مبلی، مکان قرارگیری مبل، مقاومت پارچه مبل، میزان متراژ مورد نیاز پارچه، مقاومت پارچه در برابر رطوبت و گرما، مدل و کاربرد مبلمان و … .

انواع پارچه مبلی بر اساس طرح
پارچه مبلی پتینه: پارچه مبلی پتینه، به رنگ خاصی از پارچه رومبلی اطلاق می شود که از رنگ های به هم ریخته تشکیل شده است که در کنار هم طرح و رنگی بسیار زیبا را ایجاد می کند. خریداران پارچه مبلی پتینه اغلب برای مبلمان استیل و راحتی آن را تهیه می کنند که به مبلمان و دکوراسیون منزل ظاهری قدیمی و شیک می دهد.

 پارچه مبلی داماسک (سه گل): داماسک نوعی پارچه مبلی است که با طرح های گلدار تولید می شود. داماسک پارچه ای همه کاره است که برای همه نیازهای مبلمان داخلی مناسب است. یعنی علاوه بر پارچه رومبلی، برای کوسن، پرده، روکش اثاثیه منزل و… نیز مناسب است.

پارچه مبلی راه راه: پارچه های راه راه می توانند جهت افقی و عمودی داشته باشند. نقش راه راه لزوما از خطوط صاف تشکیل نشده است. راه راه می تواند در شکل زیگزاگ یا خطوط مواج نیز دیده شود. ولی در نهایت همان ویژگی راه راه های خطی صاف را دارند و حرکت و جنبش بصری به فضا هدیه می کنند.

 پارچه مبلی ساده: یکی از انواع پارچه هایی که دارای کاربرد زیادی است را می توان پارچه مبلی ساده عنوان کرد. این نوع پارچه که دارای رنگ های زیادی است می تواند در عین سادگی انتخابی شیک برای دکوراسیون شما باشد. از رنگ های پرکاربرد می توان به پارچه مبلی کرم ، پارچه مبلی شکلاتی و پارچه مبلی سورمه ای اشاره کرد که تقریبا با اکثر رنگ ها ست می شوند.

پارچه مبلی گل ریز: مبلمان گلدار ‌می‌تواند فضای شما را شلوغ و در نتیجه کوچکتر نشان دهد و به همین خاطر برای فضاهای کوچک اصلا توصیه نمی ‎شود. ولی اگر به طرح گلدارعلاقه دارید، می توانید صندلی تکی خود را با پارچه مبلی گل ریز سفارش بدهید.

پارچه مبلی گل محو: پارچه‌ های گل‌ دار به‌ ویژه پارچه گل محو، حال و هوایی زنانه و لطیف دارند

 پارچه مبلی هندسی و لوزی: پارچه مبلی لوزی می تواند به عنوان پارچه مبل و یا پارچه ی پرده استفاده شود. طرح لوزی یکی از طرح های پرطرفدار پارچه مبلی هندسی است که اگر می خواهید با رنگ های خنثی یک استایل شیک و خاص در خانه خود ایجاد کنید پیشنهاد ما به شما این پارچه است که در عین زیبایی دارای کیفیتی عالی نیز هست.

انواع پارچه مبلی بر حسب رنگ
 آبی
 زرشکی
 زیتون
 سبز
 آبی سرمه ای
 نسکافه
 شکلاتی
 شیری
 طلایی
 فیروزه ای
 کالباسی
 کرم رنگ
 گلبهی
 مشکی
 خاکستری دودی

خرید جدید ترین پارچه مبلی

انواع کاربردهای پارچه مبلی
 مبل استیل
 مبل چستر
 مبل راحتی
 مبل کلاسیک
 کوسن
 پاف

انواع جنس پارچه مبلی
پارچه های مبلمان از نظر جنس به سه دسته الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی و ترکیبی از این دو تقسیم می شوند. پارچه های الیاف طبیعی حاوی کتان، ویسکوز، استات، ریون، چرم، ابریشم و پشم و الیاف مصنوعی حاوی آکرلیک، نایلون، پلی استر هستند. از نظر جنس یکی از پرطرفدارترین پارچه های مبلی پارچه مبلی شانل است.

شانل: پارچه شانل نوعی پارچه کرکی نرم و براق است که از نخ طبیعی ابریشم، پنبه و یا نخ‌های مصنوعی مانند آکریلیک، رازیون و الفین بافته می‌شود. پارچه شانل به دلیل زیبایی، دوام بالا، لطافت و نرمی در دوطرف پارچه و طیف های رنگی متنوع طرفداران زیادی پیدا کرده است.
مخمل: پارچه مخمل بافت محکم و سفتی دارد که باعث ماندگاری و استحکام این مدل پارچه می شود
ساتن: پارچه ساتن به پارچه ای صاف و براق گفته می شود که می تواند از الیاف مختلف از پشم، پلی استر، پنبه، ابریشم و یا الیاف مصنوعی بافته شود.
 از سایر انواع پارچه مبلی از لحاظ جنس می توان به کتان و سیم بافت اشاره کرد.

قیمت پارچه مبلی
مبلمان یکی از اجزای مهم در دکوراسیون های داخلی است. یکی از دغدغه های خرید مبلمان معطوف به خرید پارچه مبلی است، زیرا پارچه به تنهایی سهم بزرگی در زیبایی و ماندگاری مبلمان دارد. کیفیت و قیمت پارچه مبلی دو شاخصه اصلی است که هنگام خرید آن باید در نظر بگیریم. عملاً قیمت بالا نشانه کیفیت بالا نیست و بالعکس قیمت پایین نشانه کیفیت پایین نیست. بعضی از کارخانه های پارچه مبلی برای ارائه پارچه با قیمت پایین تر محصولات خود را مستقیماً و بدون واسطه به بازار عرضه می کنند.

لیست قیمت انواع پارچه مبلی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه مبلی
از آن جایی که پارچه مبلی از تولید به مصرف، مسیر طولانی را طی می کند تا به کیفیت مطلوب برسد، عوامل زیادی در قیمت پارچه مبلی اثر می‌گذارند. برخی از این عوامل به خود پارچه و برخی از عوامل به مسائل حاشیه‌ای و بیرونی مرتبط هستن، عواملی مثل مواد اولیه، نخ‌های اضافی، تراکم نخ، طرح و رنگ پارچه، واسطه‌های پارچه، مد، برند پارچه و … .

راهنمای خرید پارچه مبلی برای انواع مبلمان

قیمت پارچه مبلی ارزان
امروزه پارچه مبلی با قیمت و کیفیت های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌شود و عموما قیمت پایین نشانه کیفیت پایین نیست. شاید قیمت پایین برای این باشد که مستقیما از کارخانه به بازار عرضه می‌شود و واسطه دیگری وجود ندارد. شما با خرید از تولیدکننده می توانید پارچه مبلی های با کیفیت بالا را با قیمت کارخانه تهیه کنید. مجموعه نساجی با استفاده از الیاف باکیفیت توانسته است پارچه مبلی های با کیفیت بالا را با قیمت نسبتا پایین تری نسبت به رقبا به بازار عرضه کند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×