اخبار نساجیاسلاید شو

راه‌اندازی دوباره شرکت مخمل و ابریشم کاشان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شرکت مخمل و ابریشم کاشان یکی از صنایع مادر و مولّد شهرستان کاشان در بخش نساجی بوده است. این کارخانه در دهه های گذشته، باتوجه به گستره ی شرکت وتنوع تولیدات وخاصه محصولات مخمل آن، شهرت جهانی داشته و در سطح بین‌الملل از اعتبار خاصی برخوردار بوده است.

وجود این کارخانه، اقتصاد شهر کاشان را رونق بخشیده و موجبات اشتغال هزاران نفر را فراهم نموده است.

با آغاز جنگ تحمیلی نیز این کارخانجات از جمله بزرگ‌ترین حامیان جبهه های جنگ بوده است.

متأسفانه این شرکت عظیم در اواخر دهه ی۷۰ به دلایل متعدد و از جمله مدیریت ناصحیح و غیر دلسوز سال های قبل و همچنین فرسودگی ماشین آلات، عدم امکان تولید محصولات قابل رقابت، نیروی انسانی مازاد، تعویق حقوق کارگری و همچنین بدهی های فراوان به ادارات وسازمان ها، در وضعیت بحرانی قرار گرفت.

از سال ۱۳۸۹، تصمیم به انتقال برخی از ماشین آلات به محل انبارهای متروکه کارخانه نیز ضربه ای کارا بر این پیکره وارد نموده و زمین های شرکت در بهترین نقطه شهر، یکی پس از دیگری به فروش رفته اما کوچکترین نوسازی در این شرکت انجام نشد. به این ترتیب، توقف چندین ساله تولید و گاهاً تولید اندک و نامرغوب محصولات، برند این شرکت را نیز نابود کرد.

اما این شرکت علیرغم این که نا بسامانی های زیادی را برپیکره ی خود تحمل نموده است،

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از سال گذشته با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اهمیت کنونی تولید و اشتغال در کشور، با نظر مثبت سهامدار عمده و دلسوزی کارکنان، توانسته بار دیگر با راه اندازی ماشین آلات و تولید مرغوب و گاهاً انحصاری خود، به چرخه تولید بازگشته و موجبات اشتغال بیش از ۸۰ نفر را در ماه های گذشته فراهم آورد.

اکنون مقدار تولید شرکت در مقایسه باقبل، مؤید رشد چشمگیر کمی آن و احیای برند مخمل و ابریشم کاشان در بازار، گویای رشد کیفی محصولات می‌باشد. از امروز و پس از راه اندازی ماشین آلات فرسوده کنونی، مدیریت شرکت به دنبال بهسازی و تکمیل خط تولید بوده و طرح های توسعه ای را در دست تهیه دارد.

در همین زمینه گفت‌وگوی مفصلی با آقای دکتر اخباری؛ مدیرعامل مجموعه مخمل و ابریشم کاشان ترتیب دادیم که متن کامل آن در شماره اردیبهشت مجله کهن چاپ شده است.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×