اخبار نساجی

رونق گردشگری ترکیه با نمایش سریال‌های ترکی در کشورهای همسایه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رونق گردشگری ترکیه با نمایش سریال‌های ترکی در کشورهای همسایه

پخش و نمایش سریال های ترکی در کشورهای عرب، سبب محبوبیت بیشتر گردشگری ترکیه و رشد ۵۰ درصدی گرایش عرب‌ها به سفر به این کشور شده است.

به گزارش “حریت” به نقل از مقامات رسمی گردشگری درمصر، نمایش سریال‌های تلوزیونی ترکی در کشورهای عربی،اشتیاق عرب‌ها را به سفر به این کشور به میزان ۵۰ درصد افزایش داده است. این درحالی است که روند صدور ویزای ترکیه بسیارطولانی است و سبب انصراف بسیاری از عرب‌ها از سفر به ترکیه می‌شود.

“وحید سامی” مدیر کل آژانس تورگردانی “ممفیس” مصر درهمین زمینه گفته می گوید: «گردشگران عرب به ویژه پس از مشاهده برخی مکان‌ها و مراکز دیدنی ترکیه در برخی سریال‌های ترکی، اشتیاق بیشتری به سفر به این کشور یافته‌اند.»

به گفته وی این گرایش به سفر، همزمان با شرایطی است که مدت زمان طولانی برای صدور ویزا مسافران عرب را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند و با توجه به رشد فزاینده توریست‌های مشتاق سفر به این کشور، این مشکل بیشتر هم می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی که در کنفرانس ویژه گردشگری که توسط آژانس توسعه  شرق مرمره برگزار شده بود، سخن می گفت، افزود: «از هنگامی که سریال‌های ترکی به زبان عربی ترجمه و در تلوزیون‌های کشورهای عرب به نمایش درآمده، بازار تقاضا برای سفر به ترکیه در تمام کشورهای عربی رونق گرفته است.»

سامی یادآور شد که کشور ترکیه توان نهفته بالایی در صنعت گردشگری دارد و تنها برای مردم مصر جاذبه ندارد بلکه در بسیاری از دیگر کشورهای عرب نیز میزان تقاضا و علاقه به این کشور رو به افزایش گذاشته و مردم انگیزه‌های متعددی برای سفر به ترکیه دارند اما مهم ترین عامل در حال حاضر نمایش سریال های تلوزیونی ترکیه است.

وی می گوید:«مردم، بسیاری از زیبایی‌های کشور ترکیه و نیز سبک زندگی متفاوتی را در این سریال‌ها مشاهده می‌کنند که در بیشتر آن‌ها چشم اندازهای تحسین برانگیزی از استانبول و گردنه بسفرنمایش داده می‌شود.»

به گفته وی سریال «قرن پرشکوه» به ویژه در میان مردم عرب منطقه خاورمیانه محبوبیت بسیار دارد. درنتیجه بسیاری از آن‌ها اکنون بسیار مشتاقند تا به دیدار کاخ “توپکاپی” بروند یعنی همان کاخی که تمام حوادث تاریخی این فیلم،درآنجا رخ داده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×