اخبار فرش ماشینیمقالات فرش ماشینی

رونمایی از محصولات جدید فرش شاهرخ در دموتکس دبی ۲۰۲۴

فرش شاهرخ، با رونمایی از کلکسیون جدید خود در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ حضور دارد. فرش شاهرخ، با تولیدات فرش ۱۷۰۰ شانه در میان برندهای معتبر جهان بی‌رقیب است.

دموتکس خاورمیانه ، پس از ۱۳ سال، بار دیگر از ۲۳ تا ۲۵ آوریل معادل ۴ تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC)برگزار می‌شود.

فرش شاهرخ
حضور فرش شاهرخ در نمایشگاه دموتکس

نمایشگاه دموتکس، بزرگترین نمایشگاه فرش ماشینی

دموتکس به عنوان خانه‌ی فرش و کفپوش از سال ۱۹۸۹ در شهر هانوفر آلمان آغاز به کار کرد و تاکنون همه ساله در ماه ژانویه برگزار می‌شود. در دموتکس هانوفر انواع کفپوش، از فرش ماشینی تا فرش دستباف، موکت و کفپوش چوبی و … به نمایش گذاشته می‌شود.

دموتکس، بزرگترین نمایشگاه‌ صنعت فرش و کفپوش جهان با سه شعبه در سراسر دنیا است. هانوفر، شانگهای و خاورمیانه از شعب این نمایشگاه هستند. در سال‌های گذشته شعبه‌ی خاورمیانه‌ی دموتکس در ترکیه برگزار می‌شد و از امسال در دبی برگزار خواهد شد.

فرش شاهرخ در ژانویه ۲۰۲۳ در دموتکس هانوفر و در سال‌های پیش از آن در دموتکس ترکیه شرکت کرده است.

فرش شاهرخ

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دموتکس دبی ۲۰۲۴

دموتکس خاورمیانه رهبران صنعت فرش ماشینی را در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) گرد هم می‌آورد. در دموتکس دوبی شرکت‌های بزرگ فرش ماشینی و فرش دستباف و همچنین کفپوش‌های نساجی (دیوار به دیوار) حضور دارند. شرکتهای اروینتال ویورز مصر، مرینوس ترکیه، آل عبداللطیف عربستان، فرش عظیم زاده و قالی سلیمان نیز در این رویداد حضور دارند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که بازار فرش و کفپوش خاورمیانه تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۱۴.۵۵ میلیارد دلار برسد. به همین دلیل خاورمیانه، یکی از بازارهای روبه رشد فرش، برای برگزاری نمایشگاه انتخاب شده است.

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بیش از ۱۰۰ غرفه از سراسر جهان محصولات خود را به نمایش می‌گذارند و ۳۱ شرکت فرش ماشینی و دستباف از ایران حضور دارند.

فرش شاهرخ نیز به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان فرش ۱۷۰۰ شانه در ایران، در این نمایشگاه از محصولات جدید ۱۲۰۰ شانه‌ی خود رونمایی می‌کند.

مزیت دموتکس دوبی برای فرش شاهرخ

دسترسی به خریداران بین‌المللی و توسعه بازارهای جدید از مزایای شرکت در دموتکس دبی است. همچنین در این نمایشگاه جدیدترین محصولات و ترندهای دنیای فرش به نمایش گذاشته می‌شود و می‌توان با نیاز بازار آشنا شد. دبی هاب تجاری دنیا است و به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا پرواز مستقیم و غیر مستقیم دارد. همچنین سهولت دریافت ویزا برای ایرانیان، دبی را به مقصد مناسبی برای برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی تبدیل می‌کند.

خاورمیانه قطب تولید فرش ماشینی و دستباف دنیا است. سابقه تولید فرش در خاورمیانه به چند هزار سال می‌رسد و هم اکنون ترکیه از نظر تولید فرش ماشینی در رتبه دوم دنیا قرار دارد. ایران نیز با بیش از ۱۰۰۰ شرکت تولید فرش ماشینی و دستباف، یکی از مهمترین تولیدکنندگان فرش دنیا محسوب می‌شود.فرش شاهرخ

واردات فرش و کفپوش امارات در سال ۲۰۲۲ به مبلغی حدود ۲۴۳ میلیون دلار رسیده است. از طرفی واردات ایران به امارات رقمی در حدود ۵ میلیارد دلار دارد و امارات همواره جزو پنج کشور اول مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده است، می‌توان به بازار امارات به عنوان یک بازار مطلوب برای فرش ماشینی نگاه کرد. کشورهای همسایه، از مقاصد صادرات فرش شاهرخ نیز هستند و فرش ماشینی لاکچری نیز در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس طرفداران زیادی دارد.

در کشورهای عربی مثل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و… توسعه‌ی ساخت و ساز سهم زیادی در رشد بازار فرش و کفپوش دارد. برج‌های تجاری و مسکونی و همچنین هتل‌ها و مراکز گردشگری نیاز بیشتری به فرش دارند و با افزایش رفاه این منطقه، تمایل به خرید فرش لوکس بیشتر شده است.

در دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴ شرکت‌ها از کشورهای چین، هند، مصر، آمریکا، ترکیه و ایران حضور دارند و در مجموع ۴۳۶۰ متر مربع به غرفه‌های ایرانی اختصاص دارد.

فرش شاهرخ به عنوان تولید کننده فرش لاکچری، در میان تولیدکنندگان ایرانی شناخته می‌شود. فرش دستباف گونه ۱۷۰۰ شانه شاهرخ، گوی رقابت را از میان تولیدکنندگان فرش ماشینی لاکچری ربوده است.

رونمایی از محصولات جدید فرش شاهرخ

فرش شاهرخ در نمایشگاه دموتکس دوبی ۲۰۲۴ از کلکسیون جدید ۱۲۰۰ شانه پویان رونمایی خواهد کرد. این مجموعه فرش با هفت محصول جدید، جزئی از فرش‌های دستباف گونه شاهرخ است. این کلکسیون با نقشه‌های تلفیقی سنتی و مدرن و در رنگ‌های خنثی و تیره با سلیقه بازار جهانی مطابقت دارد. فرش شاهرخ شرایط ویژه‌ای برای خرید عمده فرش ماشینی در این نمایشگاه به خریداران ارائه خواهد کرد.

سابقه حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌ها

شرکت‌های ایرانی از سه دهه پیش در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کردند. توسعه بازارهای صادراتی همواره از اهداف شرکت‌های فرش ماشینی بوده است. نمایشگاه دموتکس نیز به عنوان یکی از بهترین نمایشگاه‌های صنعت فرش و کفپوش، از دهه هشتاد شمسی تاکنون میان شرکت‌های فرش ماشینی ایران محبوب بوده است. در سال گذشته، ترکیه به عنوان رقیب برای نمایشگاه دموتکس آلمان، اولین دوره نمایشگاه فرش استانبول را در دسامبر ۲۰۲۳ برگزار کرد.

فرش شاهرخ با هدف توسعه بازار صادراتی، سال گذشته در دو نمایشگاه فرش استانبول و دموتکس هانوفر شرکت کرد. این شرکت در نمایشگاه دموتکس قاضی آنتپ ۲۰۲۲ نیز حضور موفقی داشته است. فرش شاهرخ با حضور مستمر در نمایشگاه‌های بین المللی، نامی آشنا در میان تولیدکنندکان ایرانی برای خریداران خارجی است.

سخن پایانی:

شرکت در نمایشگاه‌های خارجی به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش صادرات شناخته می‌شود. ایران به دلیل تحریم‌های بین المللی نمی‌تواند نمایشگاهی در سطح دموتکس برای تولیدکنندگان فرش ماشینی و دستباف داشته باشد. به همین دلیل حضور پرتعداد شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خاورمیانه می‌تواند ایران را به جایگاه مناسبی در صادرات فرش ماشینی دنیا برساند. نمایشگاه دموتکس دبی از ۲۳ تا ۲۵ آپریل ۲۰۲۴ در مرکز تجارت جهانی دوبی میزبان علاقمندان و خریداران فرش از سراسر جهان است و فرش شاهرخ با کلکسیون فرش های لاکچری ، یکی از زیباترین غرفه‌های فرش ماشینی این نمایشگاه را دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×