اخبار نساجی

زعفران ایرانی ناشناس به بازارهای جهانی می رود

زعفران باکیفیت ایران به دلیل نداشتن برند ملی در سایر کشورها ناشناخته باقی مانده و برخی از کشورها زعفران ایران را با برند خود به فروش می رسانند.

حسینی رئیس انجمن زعفران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب فوق افزود: در تولید زعفران دنیا در سکوی اول قرار داریم که با توجه به سطح زیر کشت امسال نیز ۳۰۰ تن زعفران تولید می شود.

وی اضافه کرد: بیشترین مصرف زعفران بخش صنعت و صنایع مربوط به آن است و هرگز به دنبال بسته بندی نیم گرمی نیستند.

وی ادامه داد: ما بیشتر راغب هستیم تا زعفران را در بسته بندی های کوچک صادر کنیم و در شرف آن هستیم تا با افزایش بسته بندی نیازها را از هر طیفی برآورده کنیم.

حسینی افزود: زعفران ایران یکی از بهترین و باکیفیت ترین زعفران جهان است که نیازمند برند ملی است.

وی ادامه داد: در طی ۲ سال گذشته مقدمات طرح برند ملی زعفران به سازمان توسعه تجارت تحویل دادیم که متاسفانه این طرح به کندی پیش می رود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: برای آنکه زعفران ایران در جهان شناخته شود باید یک برند ملی برای آن وجود داشته باشد تا اصالت زعفران ایران حفظ شود.

وی افزود: در سال گذشته این طرح توسط معاونت علمی فناوری پذیرفته شد اما سازمان تجارت کوتاهی کرد و هنوز طرح اجرایی نشده است.

رئیس انجمن زعفران تصریح کرد: برندهای شرکتی و بنگاهی در کشور وجود دارد اما برند ملی یک هدف است و نیازمند مشارکت همه صادرکنندگان است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه سریعتر برند ملی زعفران ایران را ثبت کنیم و زعفران ها را مزین به نام ایران به جهان صادر کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×