اخبار نساجی

سقوط ۲۵ درصدی درآمد شرکت صنایع شیمیایی عربستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

امروز شرکت صنایع شیمیایی عربستان در گزارشی از سقوط ۲۵ درصدی درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز شرکت صنایع شیمیایی عربستان، سابک چهارمین شرکت بزرگ تولید مواد شیمایی در جهان از سقوط شدید درآمد این شرکت خبر داد.

براساس گزارشی که امروز منتشر شد درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری از ۴.۹۶ میلیارد ریال سعودی در مدت مشابه سال گذشته به ۳.۷۸ میلیارد ریال سعودی رسیده است.

اصلی‌ترین علت کاهش درآمد این شرکت افزایش هزینه‌های فروش و کاهش فروش بوده است.

سابک در تلاش است تا با افزایش حجم تولیدات خود به سومین شرکت تولید مواد شیمیایی در جهان تبدیل شود. درآمد خالص این شرکت در سال ۲۰۱۲،  ۵۱ میلیارد دلار بوده است که ۷.۸ میلیارد دلار آن سود خالص اعلام شده است.

از جمله تولیدات این شرکت می‌توان به مواد شیمیایی، کود، بسپار،‌پلاستیک و فلزات اشاره کرد؛ البته برخی آمارها نشان می‌دهد که جایگاه این شرکت در جهان نزول پیدا کرده و عملا پس از BASF، ساینوپک، اکسان موبیل و شرکت داوکمیکال این شرکت در جایگاه پنجمین شرکت بزرگ تولید کننده مواد شیمیایی جهان قرار دارد.

شرکت سابک که در سال ۱۹۷۶ و توسط خاندان سعود در عربستان راه‌اندازی شد هم اکنون در بیش از ۴۰ شرکت جهان کارخانه‌ دارد. دولت عربستان هم اکنون ۷۰ درصد کل سهام سابک را در اختیار دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×