اخبار نساجی

سهم کشاورزان روستایی از اراضی تنها۲۰ درصد است

 

سهم کشاورزان روستایی از اراضی تنها20 درصد است

کشاورزان روستایی در بهره برداری از منابع آب و خاک تنها از ۲۰ درصد اراضی کشور استفاده می کنند.

داوود یارمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران افزود: بهره برداری از زمین های کشاورزی براساس وسعت آنها به مدیریت و تخصص دقیق  منابع نیاز دارد که در ایران کمتر به این موضوع توصیه می شود.

وی گفت: سهم کشاورزان در بهره برداری از اراضی کمتر از ۱ هکتار حدود ۶۲/۳۴ درصد، اراضی استان هکتار ۹۲/۳۷درصد و در مجموع از کل اراضی کشاورزی کشور حدود ۲۰ درصد است.

یارمحمدی ادامه داد: متاسفانه علی رغم پیوستگی بسیار زیاد این جامعه روستایی و فعالیتهای کشاورزی به افزایش بهره وری در این قشر در تولید محصولات کشاورزی توصیه ویژه نمی شود و زمینه های توسعه این بخش هنوز هم در حاشیه قرار دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی به دلایل این مشکل اشاره کرد و گفت: کشاورزی ایران تحت نظام برنامه ریزی بخشی پیوستگی زیادی با محیط روستا دارد اما در برنامه ریزیها توسعه کشاورزی و توسعه روستایی جدا از هم مورد توجه قرار می گیرد این روند کاهش بهره برداری را در هر دو بخش به دنبال دارد.

یارمحمدی تاکید کرد: برای افزایش بهره وری زمین های کشاورزی روستایی حتی با ابعاد کم نیاز به حمایت از کشاورزان و توجه برنامه ریزان روستایی داریم. در این نوع کشاورزی حفظ منابع آب و خاک اهمیت فراوانی دارد.
وی در پایان گفت: کمک به حل این مشکل در کشاورزی ایرانی زمینه های تولید پایدار را برای تامین نیازهای غذایی و صنعتی کشور در راستای رسیدن به امنیت غذایی فراهم می کند./

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×