اخبار فرش ماشینینساجی و مردم

چطور از فروشگاه های فرش ماشینی متخلف شکایت کنیم؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هرچند وقت یکبار از طریق ایمیل یا در شبکه های اجتماعی خود سوالی مبنی بر اینکه چطور می توانیم از  فروشگاهای  فرش ماشینی متخلف شکایت کنیم دریافت می کنم، همین چند روز پیش بود که خانمی برای شکایت از رفتار غیر حرفه ای یک فروشگاه فرش ماشینی  دنبال راه چاره می گشت.

این فروشگاه دو سال قبل یک فرش ماشینی بی کیفیت پلی پروپیلن را به نام فرش ترکیه ای و به چند برابر قیمت به مشتری می فروشد، خریدار نیز پس از ٩ ماه استفاده از فرش متوجه می شود به طور کلی فرش دچار رنگ پریدگی شدید شده و پس از  مراجعات متعدد به فروشگاه متاسفانه موفق به احقاق حقوق خود نمی شود و فروشنده زیر بار نمی رود و حدود یک سال مشتری به دنبال راهی برای شکایت از فروشگاه می باشد. از این جهت بود که بد ندیدم  در این مقاله درمورد این مبحث مهم صحبت کنیم که اگر با یکی از فروشگاه های فرش به مشکلی خوردید چه کنید.

بد نیست بدانید تمام فروشگاهای فرش ماشینی تحت نظر و نظارت اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت می باشند. بنابراین اول از اینکه فروشگاه مورد نظر شما عضو این اتحادیه هست یا خیر ، مطمئن شوید.

اگر در محل فروشگاه کارت عضویت در اتحادیه صنف فرش ماشینی و موکت وجود نداشت انتظاری برای پیگیری و طرح شکایت نداشته باشید چراکه این فروشگاه ها در صنف فرش و موکت نیز دارای هویت نیستند.

حتما تمامی اوراق مربوط به فروش ،پرداخت وجوه، گارانتی های اعلام شده توسط فروشنده را حفظ نمایید.

حتما قبل از خرید اظهارات فروشنده را با اطلاعات مندرج در لیبل فرش که در گوشه پشت فرش چسبانده شده است مطابقت دهید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از خرید فرش های بدون برچسب خودداری کنید.

آقای علی شهرکی مقدم  با ۱۶سال سابقه ریاست اتحادیه مرکزاستان سیستان و بلوچستان در این زمینه می گوید: وقتی فروشگاهی دایرشد چه باپروانه کسب چه بی پروانه کسب تحت شمولیت قانون نظام صنفی میباشد. حتی اگر توسط اتحادیه شناسایی وپروانه دار نشده باشد. درصورت شکایت به اتحادیه تفاوتی در رسیدگی ندارد که هیچ درصورت ارسال پرونده به بازرسی اصناف وتعزیرات جریمه عدم اخذپروانه کسب. وتوسط اتحادیه حق عضویت مدت زمان کاسبی بدون پروانه هم ازایشان اخذمیشود وچنانچه تخلف صنفی ایشان نسبت به خریدار محرزگردد رفع خسارت ازخریدارهم برعهده فروشگاه خواهد بود.

در صورت بروز هرگونه تخلف و اظهارات خلاف واقع ، برای طرح شکایات خود می توانید به ادرس سایت اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت www.efmt.ir مراجعه نمایید.

آدرس اتحادیه :تهران خیابان شریعتی ،سه راه طالقانی ،پایین تراز بیمارستان پاسارگاد ،نبش کوچه حمید صدیق ساختمان ۱۲۰ طبقه دوم
شماره تلفن :۷۷۵۳۵۴۷۵ و ۷۷۶۵۴۲۱۲-۱۳ فکس ۷۷۵۲۷۳۸۷
ساعت کاری اتحادیه :۸ صبح الی ۱۴:۳۰

 

 

در آخر اطلاعات کامل و جامعی در مورد قوانین نظام صنفی برای حمایت از مشتریان در برابر تخلفات واحدهای فروشنده فرش ماشینی برای شما جمع آوری کرده ایم :

قانون نظام صنفی – فصل ۸

فصل هشتم – تخلفات و جریمه ها

ماده ۵۷- گران فروشی:

عبارت است از عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهائی بیش از نرخ های تعیین شده به وسیله مراجع قانونی ذیربط، عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت گذاری و انجام دادن هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار گردد. جریمه گران فروشی، با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال به شرح زیر است:

الف – جبران خسارت وارد شده به خریدار و جریمه نقدی معادل مبلغ گران فروشی، در صورتی که جریمه نقدی کمتر از پنجاه هزار (۵۰.۰۰۰) ریال باشد، جریمه نقدی معادل پنجاه هزار  ریال خواهد بود.

ب- چنانچه کل مبلغ جریمه های نقدی پس از سومین مرتبه تخلف به بیش از دو میلیون  ریال برسد، پارچه یا تابلو بر سردر محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت ده روز نصب خواهد شد.

ج- در صورتی که کل مبلغ جریمه های نقدی پس از چهارمین مرتبه تخلف به بیش از بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال برسد، پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی نصب ومحل کسب به مدت سه ماه تعطیل خواهد شد.

 

ماده ۵۸- کم فروشی:

عبارت است از عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت کمتر از میزان یا معیار مقرر شده. جریمه کم فروشی با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال به شرح زیر است:

الف – جبران خسارت وارد شده به خریدار و جریمه نقدی معادل دو برابر مبلغ کم فروشی. در صورتی که جریمه نقدی کمتر از مبلغ یکصد هزار  ریال باشد جریمه نقدی معادل یکصد هزار  ریال خواهد بود.

ب – چنانچه کل مبلغ جریمه های نقدی پس از سومین مرتبه تخلف به بیش از دو میلیون  ریال برسد، پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت ده روز نصب خواهد شد.

ج – در صورتی که کل مبلغ جریمه های نقدی پس از چهارمین مرتبه تخلف به بیش از بیست میلیون  ریال برسد، پارچه با تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی نصب و محل کسب به مدت چهار ماه تعطیل خواهد شد.

 

ماده ۵۹ – تقلب :

عبارت است از عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمتی که از لحاظ کیفیت یا کمیت منتطبق با مشخصات کالا یا خدمت ابرازی یا درخواستی نباشد. جریمه تقلب، با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال به شرح زیر است :

الف – مرتبه اول – جبران خسارت وارد شده به خریدار و جریمه نقدی معادل چهاربرابر مابه التفاوت ارزش کالا یا خدمت ابرازی یا درخواستی و کالای عرضه یا فروخته شده یا خدمت ارائه داده شده، در صورتی که جریمه نقدی از مبلغ یکصدهزار (۱۰۰.۰۰۰) ریال کمتر باشد، جریمه نقدی معادل یکصد هزار ریال خواهد بود.

ب – مرتبه دوم – جبران خسارت وارد شده به خریدار و جریمه نقدی به میزان هشت برابر مابه التفاوت ارزش کالا یا خدمت ابرازی یا درخواستی و کالای عرضه یا فروخته شده یا خدمت ارائه داده شده، در صورتی که جریمه نقدی از مبلغ دویست هزار (۲۰۰.۰۰۰) ریال کمتر باشد، جریمه نقدی معادل دویست هزار ریال خواهد بود.

ج – مرتبه سوم – جبران خسارت وارد شده به خریدار، جریمه نقدی معادل دوازده برابر مابه التفاوت ارزش کالا یا خدمت ابرازی یا درخواستی و کالای عرضه یا فروخته شده یا خدمت ارائه داده شده و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی و تعطیل محل کسب به مدت شش ماه، در صورتی که جریمه نقدی از مبلغ یک میلیون (۰۰۰/۰۰۰/۱) ریال کمتر باشد، جریمه نقدی معادل یک میلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰) ریال خواهد بود.

تبصره ۱ – در صورت تقاضای خریدار مبنی بر استرداد کالای مورد تقلب، فروشنده علاوه بر تحمل مجازاتهای مقرر، مکلف به قبول کالا و استرداد وجه دریافتی به خریدار خواهد بود.

تبصره ۲ – در صورتی که در قوانین دیگر برای عمل متقلبانه مجازات شدیدتری پیش بینی شده باشد، فرد متقلب به مجازات مزبور محکوم خواهد شد.

 

ماده ۶۰ – احتکار :

عبارت است از نگهداری کالا به صورت عمده با تشخیص مراجع ذی صلاح و امتناع از عرضه آن به قصد گران فروشی یا اضرار به جامعه پس از اعلام ضرورت عرضه از طرف وزارت بازرگانی یا سایر مراجع قانونی ذیربط. جریمه احتکار، با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال به شرح زیر است :

الف – مرتبه اول – الزام محتکر به عرضه و فروش کل کالاهای احتکار شده و جریمه نقدی معادل پنجاه درصد (۵۰%) قیمت روز کالاهای احتکار شده.

ب – مرتبه دوم – الزام محتکر به عرضه و فروش کل کالاهای احتکار شده و جریمه نقدی معادل دو برابر قیمت روز کالاهای احتکار شده و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت یک ماه.

ج – مرتبه سوم – الزام محتکر به عرضه و فروش کل کالاهای احتکار شده و جریمه نقدی معادل پنج برابر قیمت روز کالاهای احتکار شده و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی و تعطیل محل کسب به مدت یک ماه.

 

ماده ۶۱ – عرضه خارج از شبکه : عبارت است از عرضه کالا یا ارائه خدمت بر خلاف ضوابط و شبکه های تعیین شده از طرف وزارت بازرگانی یا دستگاه اجرائی ذیربط. جریمه عرضه خارج از شبکه، با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال به شرح زیر است :

الف – مرتبه اول – الزام به عرضه کالا یا ارائه خدمت، در شبکه و جریمه نقدی معادل دو برابر ارزش روز کالا یا خدمت خارج شده از شبکه در زمان تخلف.

ب – مرتبه دوم – الزام به عرضه کالا یا ارائه خدمت در شبکه و جریمه نقدی معادل چهاربرابر ارزش روز کالا یا خدمت خارج شده از شبکه در زمان تخلف.

ج – مرتبه سوم – الزام به عرضه کالا یا ارائه خدمت در شبکه و جریمه نقدی معادل شش برابر ارزش روز کالا یا خدمت خارج شده از شبکه در زمان تخلف و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت یک ماه.

 

ماده ۶۲ – عرضه و فروش کالای قاچاق : حمل و نقل، نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی ممنوع است و متخلف با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال به شرح زیر جریمه می گردد :

الف – مرتبه اول – جریمه نقدی معادل دو برابر قیمت روز کالای قاچاق و ضبط کالای قاچاق موجود به نفع دولت.

ب – مرتبه دوم – جریمه نقدی معادل پنج برابر قیمت روز کالای قاچاق، ضبط کالای قاچاق موجود به نفع دولت و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت یک ماه.

ج – مرتبه سوم – جریمه نقدی معادل ده برابر قیمت روز کالای قاچاق، ضبط کالای قاچاق موجود به نفع دولت و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی و تعطیل محل کسب به مدت شش ماه.

د – چنانچه در قوانین دیگر برای عرضه و فروش کالای قاچاق مجازات شدیدتری پیش بینی شده باشد متخلف به مجازات مزبور محکوم خواهد شد.

 

ماده ۶۳ – عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع : عبارت است از عدم ارائه مدارک لازم جهت اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع به مراجع قانونی بدون عذر موجه ظرف سه ماه از تاریخ ترخیص کالا یا خدمت وارداتی یا در اختیار گرفتن تولید داخلی برای آن دسته از کالاها و خدماتی که توسط مراجع قانونی ذیربط مشمول قیمت گذاری می گردند. تبصره – تشخیص موجه بودن عذر با وزارت بازرگانی است. جریمه عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع، با عنایت به دفعات تکرار در طول هر سال تخلف، به شرح زیر است : الف – مرتبه اول – جربمه نقدی معادل نصف قیمت رسمی کالا یا خدمت. ب – مرتبه دوم – جریمه نقدی معادل دو برابر قیمت رسمی کالا یا خدمت. ج – مرتبه سوم – جریمه نقدی معادل چهار برابر قیمت رسمی کالا یا خدمت و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی و تعطیل محل کسب به مدت یک ماه.

 

ماده ۶۴ – فروش اجباری : عبارت است از فروش اجباری یک یا چند نوع کالا یا خدمت به همراه کالا یا خدمت دیگر. جریمه فروش اجباری به شرح زیر است : الف – برای فروش اجباری کالا، الزام فروشنده به پس گرفتن کالا و جریمه نقدی معادل پنج برابر قیمت فروش کالای تحمیلی. ب – برای فروش اجباری خدمت، جبران خسارت وارد شده به خریدار و جربمه نقدی معادل پنج برابر خدمت اجباری.

 

ماده ۶۵- عدم درج قیمت : عبارت است از نصب نکردن بر چسب قیمت برکالا، استفاده نکردن از تابلو نرخ دستمزد خدمت در محل کسب یا حرفه یا درج قیمت به نحوی که برای مراجعه کنندگان قابل رؤیت نباشد. جریمه عدم درج قیمت در هر بار تخلف دویست هزار (۰۰۰/۲۰۰) ریال است.

 

ماده ۶۶ – عدم صدور صورتحساب : عبارت است از خودداری از صدور صورتحسابی که با ویژگی های مندرج در ماده (۱۵) این قانون منطبق باشد. جریمه عدم صدور صورتحساب در هر بار تخلف دویست هزار ریال (۰۰۰/۲۰۰) ریال است.

 

ماده ۶۷ – چنانچه بر اثر وقوع تخلف های مندرج در این قانون، خسارتی به اشخاص ثالث وارد شود، به درخواست شخص خسارت دیده، فرد صنفی متخلف، علاوه بر جریمه های مقرر در این قانون، به جبران زیانهای وارد شده به خسارت دیده نیز محکوم خواهد شد.

 

ماده ۶۸ – عدم رعایت مفاد ماده (۱۶)، تبصره ماده (۱۷) و بندهای (ک) و (م) ماده (۳۷) و همچنین دستورالعمل های بهداشتی موضوع ماده (۱۷) این قانون از سوی فرد صنفی، تخلف محسوب می شود و متخلف باید جریمه نقدی از دویست هزار (۰۰۰/۲۰۰) ریال تا پانصدهزار (۰۰۰/۵۰۰) ریال را در هر بار تخلف بپردازد.

 

ماده ۶۹ – فروش کالا از طریق قرعه کشی ممنوع است. مرتکبین علاوه بر جبران خسارت وارده، به جریمه ای معادل سه برابر مبالغ دریافتی محکوم خواهند شد.

 

ماده ۷۰ – اگر اشخاص حقیقی یا حقوقی با فروش فوق العاده یا فروش اقساطی به اشخاص خسارت وارد آوردند، علاوه بر جبران خسارت وارد شده به خریدار، به پرداخت جریمه نقدی معادل مبلغ دریافتی یا قیمت روز کالا یا خدمت عرضه شده ملزم خواهند شد. تبصره – آئین نامه اجرائی موضوع این ماده ظرف شش ماه از تاریخ تصویب این قانون به وسیله دبیرخانه هیئت عالی نظارت تهیه و به تصویب وزیر بازرگانی خواهد رسید.

 

ماده ۷۱ – به منظور تسهیل داد و ستد و ثبت و مستند سازی فعالیت های اقتصادی افراد صنفی عرضه کننده کالا و با ارائه دهنده خدمت، مکلفند حداکثر ظرف مدت سه سال از تصویب این قانون در شهرستانهای بیش از سیصد هزار نفر جمعیت و ظرف مدت پنج سال در سایر شهرستانها به تناسب از صندوق مکانیزه فروش (Posse) و یا دستگاه توزین دیجیتالی و یا هر دو برای فروش کالا یا ارائه خدمت خود با رعایت شرایط مندرج در تبصره (۱) ماده (۱۵) استفاده نمایند. تبصره ۱ – تعیین صنوف مشمول این ماده و ضوابط نحوه استفاده و پلمپ دستگاه توسط مراجع ذیربط تابع آئین نامه ای خواهد بود که توسط دبیرخانه هیئت عالی نظارت ظرف مدت شش ماه تهیه و به تصویب وزیر بازرگانی خواهد رسید. تبصره ۲- از تاریخ اتمام مهلت مقرر، در صورت عدم استفاده از صندوق مکانیزه فروش و یا دستگاه توزین دیجیتالی واحد صنفی مشمول این ماده برای هر ماه تأخیر معادل یک میلیون (۰۰۰/۰۰۰/۱) ریال جریمه خواهد شد.

 

ماده ۷۲ – خریداران و مصرف کنندگان می توانند شکایت خود را در مورد تخلف های موضوع این قانون به اتحادیه های ذیربط و یا ناظران و بازرسان موضوع ماده، (۵۲) این قانون تسلیم، ارسال یا اعلام دارند.

همچنین بازرسان و ناظران موضوع این قانون نیز گزارش تخلفات موضوع این قانون، با شکایت دریافتی ظرف مدت ده روز به هیئت رسیدگی بدوی و یا اتحادیه های ذیربط، تسلیم می دارند. اتحادیه ها موظفند حداکثر ظرف مدت ده روز شکایت یا گزارش تخلف دریافتی را مورد بررسی قرار دهند و در صورت احراز عدم تخلف فرد صنفی، یا انصراف شاکی، با اعلام مراتب، پرونده را مختومه نمایند.

در غیر اینصورت و یا اعتراض شاکی، بازرس یا ناظر ظرف مدت ده روز از تاریخ اعلام مختومه شدن، پرونده برای بررسی به هیئت رسیدگی بدوی ارسال خواهد گردید. هیئت یا هیئت های رسیدگی بدوی در هر شهرستان مرکب از سه نفر نمایندگان اداره یا سازمان بازرگانی، دادگستری با حکم رئیس قوه قضائیه و مجمع امور صنفی ذیربط است که ظرف دو هفته در جلسه ای با دعوت از طرفین یا نمایندگان آنها به پرونده رسیدگی و طبق مفاد این قانون رأی صادر می کنند.

عدم حضور هر یک از طرفین مانع از رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود. هر یک از طرفین می توانند در صورت معترض بودن به رأی صادره، اعتراض کتبی خود را ظرف مدت ده روز از تاریخ ابلاغ رأی به هیئت تجدید نظر تسلیم دارد. هیئت یا هیئت های تجدید نظر در هر شهرستان مرکب از سه نفر، رئیس اداره یا سازمان بازرگانی با یکی از معاونان وی، رئیس دادگستری یا نماینده معرفی شده وی و رئیس یا یکی از اعضاء هیئت رئیسه مجمع امور صنفی ذیربط است که ظرف یک ماه به درخواست طرف معترض می تواند با دعوت از طرفین یا نمایندگان آنها رسیدگی و رأی صادر کند.

این رأی قطعی و لازم الاجرا است. عدم حضور هر یک از طرفین مانع رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود. جلسه های هیئت های رسیدگی بدوی و تجدید نظر با حضور هر سه نفر اعضاء رسمی است و آراء صادره با دو رأی موافق معتبر و لازم الاجراء خواهد بود.

تبصره ۱ – در صورت عدم امکان تشکیل هیئت رسیدگی در هر شهرستان، یکی از هیئتهای رسیدگی شهرستان همجوار استان یا مرکز استان وظایف مقرر شده را عهده دار خواهد شد.

تبصره ۲- اداره امور مراجع رسیدگی بدوی و تجدید نظر و مسئوولیت تشکیل جلسه های رسیدگی بر عهده اداره یا سازمان بازرگانی شهرستان یا استان است. همچنین مسئوولیت هماهنگی و رسیدگی به تخلفات هیئت ها، صدور رأی و ابلاغ آن و آموزش بازرسان و ناظران به عهده وزارت بازرگانی می باشد نحوه نظارت و بازرسی، تهیه گزارش و اجرای رأی، تجدید نظر و رسیدگی به شکایات و تخلفات موضوع این قانون و دستورالعمل اجرائی و مالی آن به موجب این قانون خواهد بود.

تبصره ۳ – درآمدهای ناشی از جریمه های دریافتی به حساب خزانه واریز خواهد گردید. معادل این مبلغ در بودجه های سنواتی منظور خواهد شد تا توسط وزارت بازرگانی برای اجرای این قانون به مصرف برسد.

تبصره ۴ – دادگستری و نیروی انتظامی، کلیه وزارتخانه ها و دستگاههای اجرائی، مؤسسات، سازمانها، شرکتهای دولتی، سایر دستگاههای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر با تصریح نام است، مؤسسات عمومی غیردولتی و سازمانهای تابعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانکها موظفند نسبت به امور مربوط به رسیدگی و اجرای احکام تخلفات موضوع این قانون همکاری نمایند.

 

ماده ۷۳ – از زمان لازم الاجراء شدن این قانون، رسیدگی به تخلفات افراد صنفی و تعیین جریمه های آنها تنها به موجب احکام این قانون صورت خواهد پذیرفت. قوانین و مقررات مغایر با این قانون از جمله مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تعزیرات حکومتی مربوط به اصناف و واحدهای صنفی موضوع این قانون لغو می گردد.

 

ماده ۷۴ – میران جریمه های نقدی تعیین شده در این فصل، هر سه سال یکبار و بر اساس نرخ تورم سالانه بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی و تأیید هیئت وزیران قابل تعدیل است.

 

 

شکایت از قالیشویی

با اهتمام به مقوله «صیانت از حقوق شهروندی، شفاف سازی و تکریم ارباب رجوع» و در «پاسخ» به انتظارات همشهریان گرامی «سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباط‌ مردمی» ، راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

تماس با اتحادیه صنف قالیشویان تهران
خواهشمند است در روزهای کاری با شماره تلفن۶۶۸۸۱۲۴۳ و یا با فکس ۶۶۸۵۹۷۰۲ تماس حاصل نموده و انتقادات و پیشنهادات و شکایات خودرا ثبت و پیگیری نمایید. برای ارتباط حضوری هر روز هفته غیر از پنج شنبه از ساعت ۸/۳۰ تا ۱۴/۳۰ به آدرس : تهران ، خیابان مرتضوی ، خیابان رودکی پلاک ۱۸۷ مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که قبل اقدام به ثبت شکایت با مدیریت مجموعه مورد نظر ارتباط برقرار کرده و مشکل مورد نظر را عنوان کنید.

اتحادیه صنف قالیشویان تهران در سال ۱۳۵۱ تاسیس گردیده است. مهمترین هدف اتحادیه قالیشویان تهران از بدو تاسیس مشتری مداری و رسیدگی به درخواست های مشتریان، ارائه قیمت های منصفانه و نظارت بر خدمات شرکتهای قالیشویی فعال در شهر تهران بوده است.

 

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. باسلام من دتاریخ ۷/۱۱/۹۸ تصمیم به خرید فرش وبه وزرا سه راگوهردشت کرج رفتم وپس ازصحبت با خانواده که سربرج بیام نقدی بخرم در همین صحبت ناگهان یکی ازفروشندگان آنجاگفت می توانید با پولی که دارید برای شما فرش مورد نظر فاکتور کنم وبغیه را برای شما هماهنگ میکنم وام بگیرید ومن دومیلیون وپانصد هزار تومان به ایشان دادم ومن گفت برو قسمت هماهنگ کنند ه با امور بانک رفتم آنجا گفت چقدر وام میخواهی گفتم پنج میلیون ولی به من گفت تا سی میلیون تومان می توانم برای شما هماهنگ کنم ومابغی را به شما میدم گفتم اشکال ندارد وپس انجام کار امور بانکی وضامنن به۹۸/۱۲/۵طول کشید وروزپنجم رفتم بانک کارت به مبلغ سی میلیون تومان به من داد وگفت یکجا کارت بکش ومن رفتم کارت در روز پنج اسفندنودهشت کشیدم پساز کشیدن به من گفتند پول بیست وپنج روز بعد به شماره کارت شما واریز میشودوپساز کشیدن کارت گفتند پانزده درصد از پول شما کسر میگردد یعنی بجای سی میلیون تومان بیست وپنج میلیون وپانصد به شما میدهیم ویک برگه بیست وپنج میلیون پانصد تومان دارم تااین تاریخ نه جواب زنگ زدن من میدن وگوشی موبایل زنگ میخورد برمیدارد خاموش میکنند و در صورتیکه نه قانون بیست وپنج روز ونهپانزده درصد کسری به من گفته باشند وتا حالا دوبار برای من فرش فاکتور کردند وفرش نمی دند لطفا دصورت امکان راهنمایی کنید

  2. سلام وقت بخیر من چطور‌میتونم از‌شهر فرش‌شکایت کنم من دوتا‌فرش‌خریدم لنگه ب لنگه در اومد گردن نمیگیرن کارشناسم اومد تایید کرد لنگه ب لنگش منتهی پاسخ گو نیستن

  3. چگونه میتونم از شهر فرش شکایت کنم آنان پاسخگو نیستند فرش ارسالی استاندارهای یک فرش را ندارد مثل موکت سفید است ، در نمایشگاه شهر فرش با نور پردازی بنداز بندازه گنجشک رو رنگ کردن بجای قناری میفروشن نخورید انشالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×