اخبار فرش ماشینی

صادرات، اصلی ترین چالش صنعت فرش ماشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: صادرات فرش ماشینی ایران هم‌اکنون دارای رتبه پنجم است و باید تلاش کرد در جایگاه اول تا سوم قرار گیرد.

افسانه محرابی گفت: صادرات چالش اصلی و مهم صنعت فرش ماشینی کشور است و باید به تولید دانش‌بنیان صادراتی در این صنعت دست یابیم.

او  گفت: از ۹۳۳ واحد تولید کننده فرش ماشینی ۱۵ واحد دارای جواز آرندی (خلاقانه) هستند که دانشگاه‌ها برای توسعه و دانش‌بنیان کردن این واحد‌ها به کمک صنعت بشتابند.

به گفته او تعداد زیادی کارخانه‌های فرش ماشینی کوچک را از دیگر مشکل‌های صادرات این صنعت در کشور است و باید این مشکل باید با کمک سازمان توسعه تجارت رفع شود. تمامی واحد‌های صنعت فرش ماشینی به خصوص واحد‌های بزرگ باید با هدف افزایش صادرات این صنعت به سمت فعالیت‌های خلاقانه هدایت شوند و در این راه از دانش‌آموختگان نخبه دانشگاهی بهره گرفته شود.

او می گوید: برای توسعه صادرات فرش ماشینی، بخش خصوصی باید منافع خودش را در راستای منافع ملی ببیند و دولت نیز حمایت واقعی از تولیدگنندگان و بخش خصوصی داشته باشد تا با همدلی، یکپارچگی و وفاق بین بخش‌های خصوصی و دولتی این صنعت به جایگاه اصلی‌اش برسد.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از افزون بر ۷۰ کشوری که هدف صادرات کشور هستند، ۸۴ درصد صادرات ایران فقط به کشور‌های اطراف صادر می‌شودکه باید صادرات به تمامی کشور‌ها بیشتر شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

پنجمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران اسفند ۱۳۹۶ در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شده بود.

کاشان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید و صنعت کشور دارای نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است و با داشتن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه، در منطقه‌ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال – جنوب و بالعکس و نقطه اتصال شرق به غرب کشور قرار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×