اخبار فرش ماشینی

صادرات فرش ماشینی استان یزد نیز چشمگیر بوده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ناصر ارسلانی زاده با اعلام خبر فوق افزود: آمار مذکور تنها صادرات استان از گمرک یزد می باشد و صادرات استان در سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می شود که به کشور هایی چون روسیه – سوریه – عراق – پاکستان – آلمان – افغانستان صادر می شود.

وی عمده کالاهای صادراتی استان را شامل کاشی و سرامیک، قیر نفت ، سیم و کابل، تایر و تیوپ ، محصولات نساجی نظیر فرش ماشینی، پتو ، روفرشی، پارچه خام، اکسید مولیبدن و فرومولیبدن، پسته و مغز پسته، محصولات گلخانه‌ای و انواع مصالح ساختمانی دانست.

معاون توسعه تجارت خارجی استان با بیان اینکه در سال ۱۳۸۹ تعداد ۱۳۵ کارت بازرگانی صادر و ۳۰۹ فقره تمدید گردیده گفت: تعداد کل ثبت سفارش در سال ۱۳۸۹، ۴۸۵۲ فقره به ارزش ۳۰۶۰۲ میلیون ریال می‌باشد. که نسبت به سال قبل ۱۰% رشد داشته و عمده کالاهای وارداتی استان شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی، ماشین آلات، لوازم یدکی، بذر و کود کشاورزی می باشد.
ناصر ارسلانی‌زاده اظهار داشت: در سال ۱۳۸۹ در بخش جوایز صادراتی ۱۷۹ پرونده پذیرش گردیده که جایزه صادراتی محاسبه شده به میزان ۳۲ میلیارد ریال بوده است و تاکنون ۹ میلیارد ریال پرداخت و مابقی در صورت تخصیص بودجه پرداخت خواهد گردید.

وی گفت: در سال گذشته اعزام هیات تجاری، بازاریابی و سرمایه گذاری استان به کشور هند انجام شد و پذیرش هیأت‌های تجاری از کشورهای غنا و اسپانیا صورت گرفته است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بیان داشت: که در سال ۱۳۸۹ بالغ بر ۱۲ نمایشگاه تخصصی با همکاری شرکت نمایشگاهی استان برگزار گردید که نقطه عطفی در رشد صنعت استان می توان برشمرد.
وی خاطر نشان کرد در سال گذشته همچنین پنج جلسه کارگروه توسعه صادرات با حضور اعضا برگزار گردید که بیش از ۴۰ مصوبه داشته است که اغلب آنها بررسی مسائل و مشکلات صادرکنندگان بوده است و تا کنون بیش از ۶۵% به مرحله اجرایی رسیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×