اخبار فرش ماشینی

صادرات نخ پشم ترکیه به ۴۲ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ترکیه در سال گذشته ۴۲ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار از صادرات نخ پشم به دست آورد که اغلب در صنعت فرش استفاده می‌شود. بر اساس اطلاعات گردآوری شده توسط خبرنگار AA از داده‌های انجمن صادرکنندگان دریای اژه، در سال ۲۰۲۰، صادرات نخ پشمی به میزان ۳۱ میلیون و ۷۳ هزار دلار از ترکیه به ۸۵ کشور جهان انجام شده است.

ترکیه در سال گذشته با صادرات نخ پشم به ۸۷ کشور، درآمد حاصل از صادرات خود را با ۳۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۴۲ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار رساند.

آلمان با ۲/۸ میلیون دلار در رده‌بندی کشورهایی که بیشترین صادرات به آنها صورت گرفته، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. پس از آن، بیشترین سهم صادرات به ترتیب مربوط به کشورهای انگلستان با ۶/۵ میلیون دلار، آمریکا با ۸/۴ میلیون دلار، دانمارک با ۷/۴ میلیون دلار و نروژ با ۹/۲ میلیون دلار می‌باشد.

افزایش ظرفیت کارخانه‌ها

نورالدین کلم، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع دمیرجی به خبرگزاری آناتولی (AA) گفت که خانواده وی سه نسل است که در مانیسا نخ پشمی تولید می‌کنند و کارخانه خود را برای پاسخگویی به تقاضا در بازار خارجی، با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون لیره از منطقه دمیرجی به منطقه صنعتی سازمان یافته صالحلی منتقل کردند.

کلم با بیان اینکه تقریباً تمام صادرات نخ پشمی ترکیه توسط ۳ شرکت در اوشاک و ایسپارتا انجام می‌گیرد، ادامه داد: ما به منظور افزایش ظرفیت تولید و خروج از دمیرچی و نزدیک شدن به جاده‌های اصلی و گمرک، کارخانه‌ای در اینجا احداث کردیم. مساحت مجموعه ما ۳۳ هکتار است که ۷ هزار متر مربع آن را بسته‌ایم. در حال حاضر ۱۰۰ شغل در مجموعه ما وجود دارد و ظرف یک سال آینده ۱۰۰ نفر دیگر را نیز استخدام خواهیم کرد.

کلم (KELEM) با اشاره به اینکه سایر شرکت‌ها نیز در حال افزایش ظرفیت خود هستند، گفت: «بازارهای بسیار متنوع و مزیت بزرگی در صادرات در بخش ما وجود دارد. بگذارید مثالی بزنم: اگر کشوری در بازارهای هدف ما تولید فرش پشمی خود را کاهش دهد، کشور دیگری آن را افزایش می‌دهد و ما در آنجا متمرکز خواهیم شد. ما به خوبی از این مزیت‌ها استفاده می‌کنیم، همچنین به این فکر می‌کنیم که با ارزش افزوده به دست آمده چه کارهای دیگری می‌توان انجام داد.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×