اخبار فرش ماشینی

صفحه ویژه پوشش خبری نمایشگاه فرش استانبول ۲۰۲۳

در این صفحه می توانید آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به نمایشگاه فرش استانبول را دنبال کنید…


:: شرکت نمایشگاهی تویاپ ترکیه با همکاری دو اتحادیه بزرگ فرش ماشینی قاضی آنتپ و استانبول تصمیم به برگزاری نمایشگاه فرش استانبول گرفته است.

IHIB GAIB TUYAP


::  در نخستین دوره این نمایشگاه، شرکت های ترکیه حدود ۴۰ هزار متر مربع نمایشگاه را پر کرده اند و ایرانی ها ۵ هزار متر مربع.


::  تاریخ دومین دوره از این نمایشگاه اعلام شد.

شرکت نمایشگاهی تویاپ ترکیه زمان برگزاری نمایشگاه بعدی فرش استانبول در سال ۲۰۲۵ در روزهای ۷ تا ۱۰ ژانویه (۲۱-۱۸ دیماه ۱۴۰۳) اعلام کرده است.


مجله نساجی کهن که همواره در مهمترین نمایشگاه های نساجی و فرش جهان حضوری فعال دارد امسال نیز در اولین دوره نمایشگاه فرش و‌کفپوش استانبول به عنوان همکار مطبوعاتی رسمی نمایشگاه حضوری فعال دارد و در غرفه خود در سالن ۱ میزبان تمامی دست اندرکاران و فعالان صنعت فرش ماشینی ایران می باشد. Hall 1 – 133C

فایل باکیفیت پلن نهایی نمایشگاه فرش استانبول- کلیک کنید

فایل باکیفیت پلن نهایی نمایشگاه فرش استانبول فایل باکیفیت پلن نهایی نمایشگاه فرش استانبول

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

:: آقای مهندس حقیقی از کارشناسان فرش کاشان از مخالفان سرسخت نمایشگاه استانبول هستند و حتی معتقدند شرکت های ایرانی باید این نمایشگاه را تحریم کنند. ایشان به مجله کهن گفت:” به نظر من اولین شرط برگزاری نمایشگاه مکان آن است یعنی نمایشگاه باید در کشوری برگزار شود که خودش ذینفع نباشد تا بتواند بدون حب و بغض شرط انصاف را رعایت کند. بنابراین دموتکس این برتری را دارد.

شما میدانید که در نمایشگاه استانبول سالن یک به کشور های خارجی تعلق گرفته در حالی که در وب سایت نمایشگاه اصلا جزو سالنهایی که در آن غرفه گذار هست معرفی نشده است. ضمن اینکه نمایشگاه دموتکس شامل برگزاری های مختلف در کشورهای دیگر هم هست و حضور در ان باعث می‌شود نام شما در دایرکتوری بزرگ دموتکس قرار بگیرد.”


با نمایشگاه فرش استانبول هیچ رقابتی نداریم!

:: نارینه آذلبار مدیر نمایشگاه های هانوفر در ایران در پاسخ به این سوال که آیا تقویت نمایشگاه فرش استانبول در تعداد غرفه گذاران ایرانی دموتکس هانوفر تاثیر منفی دارد یا خیر به مجله کهن گفت: “ ببینید اصولا ما در مورد غرفه گذاران ایرانی رقابتی با نمایشگاه های دیگر ازجمله استانبول نداریم چرا که دموتکس هانوفر مشتریان خاص خود را دارد و نام آلمان نام بزرگی است و شرکتی که در آلمان حضور می  یابد اصولا در سطح بالاتری است. بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط که قدرت حضور در آلمان را ندارند طبیعتا به نمایشگاه های منطقه ای روی می آورند که کار منطقی است. قطعا اگر لیست شرکتهای استانبول را مشاهده کنید نام چند شرکت را هم خواهید دید که برای اولین بار در نمایشگاه های خارجی حضور می یابند.”

نارینه آذلبار ادامه داد:” در بهترین سالها ما حداکثر ۱۵ شرکت ایرانی فرش ماشینی را در نمایشگاه دمتکس آلمان داشتیم و فراتر از آن نبوده.”


بنر شرکت معتمد تکس فروش ماشین آلات فرش ماشینی


نمایشگاه فرش استانبول و کمبود فضا

:: بد نیست بدانید مرکز نمایشگاهی استانبول تنها ۱۰۰ هزار متر مربع فضا دارد و نمایشگاه تویاپ نیز حدود ۱۲۰ هزار متر مربع در حالی که مرکز نمایشگاه های هانوفر ۴۰۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی را در اختیار برگزارکنندگان قرار می دهد.

همین محدودیت باعث شده نمایشگاه امسال فقط بر روی فرش ماشینی تمرکز داشته باشد.


لیست شرکت های حاضر درسالن خارجی های نمایشگاه فرش استانبول

نام شرکت کشور نام شرکت کشور
URGAZ CARPET LLC ازبکستان LE NOUVEL ATLAS SARL مراکش
NATURAL HALI LLC آذربایجان LLC POLYMERSBYT روسیه
DODHIA SYNTHETICS LTD هند PT MUTU GADING TEKSTİL اندونزی
CIXI CITY JIMI TEXTILE CO LTD چین PT UNIVERSAL CARPET-RUGS اندونزی
SAM ANTEP GILAM LLC ازبکستان PARDIS CARPET ایران
PARNIAN CARPET ایران MEHROMAH CARPET CO ایران
FARSH GHEYTARAN TALAEE KASHAN ایران MOHTASHAM ایران
DARIUSH CARPET ایران ASAYESH KASHAN TEXTILE COMPLEX COMPANY ایران
SHAHKAR ARYAIE KASHAN ایران AFSHAR ZARINEH CARPET COMPANY ایران
ASEMAN STAR CARPET COMPANY ایران FARROKH SEPEHR KASHAN ایران
RASOUL ISFAHAN COMPANY SOLOMON CARPET ایران NAFIS NAKH CO ایران
JAIPUR RUGS COMPANY PV.LTD هندوستان ZHE JIANG YIGJIA COMMODITY CO LTD چین
IRANIAN PALACE CARPET ایران JORDAN CARPET ایران
BEHESHTI CARPET ایران SAHAND CARPET CO ایران
SOBHE OMID BIDGOL TEXTILE COMPANY ایران LEO RUGS مصر
FORTE CLOTH INTERNATIONEL LTD انگلستان AYN TEXTILE COMPANY اردن
RUDRA RUGS هندوستان LIAONING YIMENG ZIWANG CARPET CO LTD چین
SETAREH SOHAIL HELAL CO ایران PNR INDUSTRIES LTD هندوستان
YALDAYE KAVIR INDUSTRIES CO ایران KARAT LTD اکراین
GOLNAGHSH PARSIAN ایران TAMADON CARPET KASHAN CO ایران
SHAHROKH CARPET COMPANY ایران LEXON CARPET ایران
TOOS MASHHAD ایران GHANE AND NAGHSH-E KOHAN ایران
ALMAS KAVIR CARPET CO ایران ZIBO TSAR CARPET CO ,LTD چین
MASHAD CARPET CO ایران KOHAN JOURNAL ایران


آخرین جانمایی سالنها:

سالن ۳

 

سالن های ۲-۴-۸

 

سالن های ۵-۶-۷


طبق آخرین پلن نمایشگاه اسامی به روز شرکت های ایرانی به شرح زیر می باشد: 

۲۰ مهر ۱۴۰۲: در حال حاضر بیش از ۲۷ شرکت ایرانی حضور خود را در نمایشگاه فرش استانبول قطعی کرده اند که عبارتند از شرکت های:  فرش مشهد، فرش فرهی، فرش سهند، فرش قالی سلیمان، فرش بهشتی، فرش پرنیان، فرش جردن، فرش توس مشهد، فرش قانع، فرش آسایش، فرش سناتور، فرش سهیل، فرش تمدن، الماس کویر کرمان، فرش داریوش، فرش قیطران، فرش قصر ایرانیان، فرش محتشم، فرش پردیس، فرش پیام، شاهکار آریایی کاشان، فرش شاهرخ، فرش صبح امید کاشان، فرش یلدای کویر کاشان، افشار زرینه، فرش مهر و ماه و فرش آرشام


:: تا به حال کشورهای ترکیه، ایران، انگلستان و اوکراین غرفه گذاران خود را در نمایشگاه ثبت نام کرده اند. غرفه گذاران قطعی ترکیه بالغ بر ۳۵۰ شرکت و غرفه گذاران قطعی ایران ۲۷ شرکت هستند. 


:: آقای مرتضی سودایی از شرکت فرش زرتشت در مورد نمایشگاه فرش استانبول نظر جالبی دارد، ایشان در این مورد به مجله کهن گفت:“نمایشگاه فرش استانبول برای شرکت های ترکیه ای یک فرصت عالی است اما برای ایرانی ها نه!

باید به دست اندکاران و برگزار کنندگان این نمایشگاه این موقعیت ایده آل را در اختیار تولیدکنندگان ترکیه ای قرارداده اند دست مریزاد گفت و درس آموخت و ای کاش مسئولین ما چنین اقداماتی را برای کمک به صادرات فرش ماشینی ایران انجام میدادند.

به نظر من حمایت ایرانی ها از پلتفورمی مانند دموتکس که یک پلتفورم با سابقه و بی طرف است برای شرکت های ایرانی منطقی تر است. حتی می توان دموتکس را در کشورهای خلیج فارس که بازار اصلی فرش هم هستند مانند شهر دبی برگزار کنند.”


شنیده ها حاکی از آن است که شش شرکت حاضر در نمایشگاه فرش استانبول در نمایشگاه دموتکس هانوفر هم ثبت نام کرده اند. با توجه به اینکه شرکت در هر دو این نمایشگاه ها در عرض یک ماه کاری بسیار سخت می باشد بعید نیست که این شرکت ها از یکی از این دو نمایشگاه انصراف دهند.


پروژه ساخت بزرگترین فضای نمایشگاهی سرپوشیده در اروپا در استانبول کلید خورد.

:: قرار است در این پروژه محل نمایشگاه های مرکز تجارت جهانی استانبول به بزرگترین سایت نمایشگاهی سرپوشیده ترکیه و حتی اروپا تبدیل شود.

متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید…

ifm-fair-center


:: مهدی جهانی نماینده نمایشگاه تویاپ در تهران گفت: “در سالن خارجی ها سعی کردیم بهترین غرفه ها را به شرکت های ایرانی اختصاص دهیم و با وجود درخواست بالا در تلاشیم با کوچک تر‌کردن‌متراژ های درخواستی زمینه حضور تمام متقاضیان را فراهم ‌آوریم”


:: بعد از ترکیه ایران مهمترین کشور حاضر در نمایشگاه فرش استانبول است و بیش از ۵۰۰۰ متر فضا را به خود اختصاص داده است.


در ۵ سال به نمایشگاه شماره یک جهان در فرش ماشینی تبدیل می شویم

:: آقای ایلهان ارسوزلو مدیر عامل شرکت نمایشگاه های تویاپ در گفتگو با مجله نساجی کهن گفت:” ما قصد داریم با کمک تولیدکنندگان فرش بزرگ، متوسط و کوچک در ترکیه، و نیز حضور پررنگ شرکت های بین المللی ظرف مدت ۵ سال به نمایشگاه شماره یک جهان در این زمینه تبدیل شویم. تولیدکنندگان برجسته فرش ترکیه از شهرهای مختلف از جمله قازیان تپ، استانبول، اوشاک، مانیسا و ازمیر در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. نمایشگاه ما با نمایش قدرت خود در صنعت فرش ترکیه و جذب هزاران بازدید کننده خارجی به استانبول کمک قابل توجهی به درآمدهای گردشگری خواهد کرد.”

متن کامل مصاحبه را از اینجا بخوانید…

مصاحبه اختصاصی با İlhan Ersözlü، مدیر عامل Tüyap Fuarlar Yapım A.Ş
آقای ایلهان ارسوزلو مدیر عامل شرکت نمایشگاه های تویاپ


داستان موفقیت ۱۷ میلیارد دلاری

:: ترکیه ۱۷ درصد از بازار فرش جهانی را در اختیار دارد که ارزش آن ۱۷ میلیارد دلار است. ترکیه به دلیل ظرفیت های بالای تولید و واردات، جایگاه خوبی در صنعت فرش ماشینی و دستباف دارد.


:: کفپوش های چوبی ، تکنولوژی های نصب و جمع آوری کفپوش ها، کفپوش های ارتجاعی، کفپوش های ورزشی وجایگاهی در این نمایشگاه ندارند که به عنوان یک نقطه ضعف به شمار می رود.


در برگزاری عالی نمایشگاه فرش استانبول هیچ شکی نداریم…

:: خانم آیتن باراک مدیر بازاریابی نمایشگاه فرش استانبول در مورد تعداد بازدید کنندگان از این نمایشگاه بسیار خوش بین است و به خبرنگار مجله کهن گفت: “ما به برگزاری موفق نمایشگاه فرش استانبول اعتقادی راسخ داریم. شاید این اولین دوره نمایشگاه باشد اما پشتوانه سالها تجربه برگزاری رویدادهای کاملا بین المللی و مهم شرکت تویاپ به نوعی تضمین کننده برگزاری صحیح و‌ بی عیب و نقص نمایشگاه خواهد بود.

برنامه های تبلیغاتی عالی را در منطقه اجرا کرده ایم و در اغلب نمایشگاه های مرتبط جهان حضور یافته و تجار و بازرگانان را به این رویداد دعوت کردیم. اطمینان داریم که شرکت کنندگان با طیف گسترده ای از بازدیدکنندگان حرفه ای مواجه خواهند شد”

۰۰۰۰۰۰

به بازدید کنندگان نمایشگاه فرش و کفپوش CFE 2023 در مرکز تجارت جهان بپیوندید

:: بلیط های آنلاین این نمایشگاه  برای مدت محدودی به صورت رایگان قابل دریافت است. همین حالا ثبت نام کنید و ورود رایگان خود را به نمایشگاه صنعت فرش و کفپوش تضمین کنید. تولیدکنندگان جدید فرش را کشف کنید و ارتباطات جدید ایجاد کنید.

علاوه بر این، در زیر در مورد اینکه چرا باید از نمایشگاه فرش و کفپوش در دسامبر ۲۰۲۳ در مرکز نمایشگاه استانبول بازدید کنید، در اینجا بیشتر می خوانید…

ثبت نام رایگان بلیط نمایشگاه

۰۰۰۰۰۰

:: مهندس رضا معتمدی مدیر عامل شرکت معتمد تکس در استانبول نمایشگاه را در کلاس بالا ارزیابی کرد و گفت: “ ترکیه به عنوان بزرگترین صادرکننده فرش ماشینی در جهان قلب تپنده این صنعت به شمار می رود و محل مناسبی برای گردهمایی تولیدکنندگان فرش دنیاست. امیدوارم شرکت های ایرانی که در این رویداد حضور پیدا می کنند بتوانند استفاده کافی را ببرند و بازارهای صادراتی منطقه را بیش از پیش شناسایی کنند. “

لازم به ذکر است معتمد تکس نمایندگی شرکت آنماک ترکیه سازنده ماشین الات تکمیل و بسته بندی فرش ماشینی را در اختیار دارد…

۰۰۰

:: آقای مهندس روزبه مروج در گفتگویی با مجله نساجی کهن اذعان داشت: “دموتکس یک پلتفورم عالی برای صنعت فرش ماشینی دنیاست که با یک رقیب جدی به نام نمایشگاه فرش استانبول مواجه شده است و شرکت های ترکیه ای عزم خود را جزم کردند تا در برابر دموتکس قدرت نمایی کنند. مسلما شرکت برگزارکننده نمایشگاه دموتکس یعنی دویچه مسه نیز بیکار نخواهد نشست و سیاست های خود را برای رقابت سالم با این رقیب جدید اجرایی خواهد کرد. به عنوان فردی که شخصا از سال ۱۹۹۸ در تمام رویدادهای دموتکس هانوفر حضور داشته به نظر من نمایشگاه دموتکس هانوفر سال گذشته واقعا ضعیف بود که باید برای بهبود اوضاع فکری کنند. به نظر من نمایشگاه فرش استانبول به دلایل متعدد یک رقیب بسیار جدی برای دموتکس خواهد بود.”

۰۰۰

حضور پررنگ دو اتحادیه فرش ماشینی قازیان تپ و استانبول در راس سیاست گذاری و برگزاری این رویداد باعث وزن سنگین این محصول شده. به نظر میرسد برگزار کنندگان برای داشتن یک نمایشگاه در کلاس جهانی باید به سایر کفپوش ها هم‌توجه کنند.

۰۰۰۰۰۰

:: یکی از سیاست های غلط برگزارکنندگان در تبلیغات نمایشگاه تاکید بر کلماتی مانند “فرش ترکیه” است که نگاه بین المللی را از نمایشگاه گرفته و بیشتر به رویدادی منحصر برای تبلیغ فرش ترکیه تبدیل می کند.

۰۰۰۰۰۰

:: تاثیر اتحادیه فرش قازیان تپ‌ بر سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های شرکت تویاپ قابل توجه است که می تواند در آینده برای این نمایشگاه خطرناک باشد به طوری که انصراف تولیدکنندگان فرش قازیان تپ‌ از نمایشگاه منجر به سقوط کامل آن شود.

۰۰۰۰۰۰

:: یکی از مشکلات بزرگ نمایشگاه فرش استانبول فضای نمایشگاهی محدود آن است به طوری که هر هشت سالن آن در مدت زمان کوتاهی فقط توسط بخش فرش ماشینی پر شده و فضای بسیار محدودی برای سایر کفپوش ها باقی مانده است.

۰۰۰۰۰۰

نظر شما در مورد این نمایشگاه چیست ؟ نظرات خود را برای انتشار در این بخش برای ما از طریق شماره واتس آپ زیر ارسال نمایید …

نظرات شما

۰۰۰۰۰۰

:: نارینه آذلبار نماینده نمایشگاه دموتکس هانوفر در ایران اعلام کرد خوشبختانه نمایشگاه استانبول تاثیری بر روند حرکت رو به جلوی نمایشگاه هانوفر نداشته و پیش بینی میشود دموتکس ۲۰۲۴ در فضایی بسیار بزرگتر از پارسال برگزار شود.

۰۰۰

استانبول: یک محل درست برای نمایشگاه فرش ماشینی

:: مهرداد زکی پور از کارشناسان خبره صنعت فرش ماشینی ایران در مورد نمایشگاه فرش استانبول اظهار داشت: استانبول یک محل درست و با امکانات بالا برای برگزاری یک نمایشگاه فرش ماشینی است و قطعا می تواند به یک نمایشگاه موفق تبدبل شود. متاسفانه دموتکس به عنوان مهمترین و بزرگترین رویداد فرش و کفپوش جهان در سالهای گدشته به دلیل عدم صدور ویزا برای غرفه گذاران ایرانی و حتی ترکیه ای رو به افول گذاشته و برگزار کنندگان باید برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

متن کامل مصاحبه اختصاصی و جذاب کهن با این پیشکسوت خوشنام صنعت فرش ماشینی ایران را می توانید در ۳ بخش پادکست گوش کنید:

بخش اول پادکست   /      بخش دوم پادکست    /    بخش سوم پادکست 

گفتگو با آقای مهندس زکی پور - کارشناس و پیشکسوت صنعت فرش ماشینی

:: مهدی جهانی نماینده شرکت نمایشگاهی تویاپ در تهران به خبرنگار مجله کهن گفت : تا به حال ۵۰۰۰ متر مربع از تولید کنندگان فرش ایران در نمایشگاه فرش استانبول جانمایی شده اند. 

۰۰۰

:: تقاضا و رقابت برای رزرو بهترین غرفه ها و جزیره های نمایشگاه فرش استانبول بسیار بالاگرفته تا حدی که برگزار کننده مجبور شد جانمایی را  با حضور نماینده دفتر اسناد رسمی ترکیه (نوتر) به طور کاملا رسمی و از طریق قرعه کشی انجام دهد تا اختلاف نظر ها و دلخوری های شرکت های ترک به حداقل برسد…

۰۰۰

۱۷ مهر ۱۴۰۲: در حال حاضر ۱۲ شرکت ایرانی حضور خود را در نمایشگاه فرش استانبول قطعی کرده اند که عبارتند از شرکت های :  الماس کویر کرمان، فرش داریوش، فرش قیطران، فرش قصر ایرانیان، فرش محتشم، فرش پردیس، فرش پرنیان، فرش پیام، شاهکار آریایی کاشان، فرش شاهرخ، فرش صبح امبد کاشان، فرش یلدای کویر کاشان

:: نمایشگاه فرش استانبول در ۸ سالن برگزار خواهد شد که ۷ سالن به شرکت های ترکیه ای و یک سالن به شرکت های خارجی اختصاص یافته است. مرکز نمایشگاهی İFM سالانه میزبان بیش از ۱۰۰ نمایشگاه است و حدود ۱۰۰ هزار متر مربع فضای سر پوشیده دارد.

:: مرکز نمایشگاهی İFM که قرار است نمایشگاه فرش استانبول در آن برگزار شود در نزدیکی فرودگاه اتاتورک قراردارد و در کنار ایستگاه مترو قرار گرفته. پارکینگ بسیار بزرگ و امکان ورود و خروج ماشین آلات سنگین را دارد.

:: نقشه محل سایت نمایشگاهی مرکز تجارت جهانی استانبول یا İFM به شکل زیر است.

IFM expo center istanbul

:: مرکز نمایشگاهی İFM از نظر امنیتی بسیار در سطح بالایی است و با ۳۱۵ دوربین آی پی مجهز به صورت شبانه روزی کنترل و‌محافظت می شود.

:: مرکز نمایشگاهی İFM مرکزی مجهز با دسترسی عالی شهری است. در کنار این مرکز هتل تجاری و مرکز همایشهای WOW قراردارد.

۰۰۰

:: نمایشگاه فرش استانبول در محل سایت نمایشگاهی مرکز تجارت جهانی استانبول یا İFM برگزار می شود. در تاریخ نمایشگاه فرش استانبول مرکز نمایشگاهی تویاپ‌ که بزرگترین محل رویدادهای استانبول است توسط نمایشگاه دیگری رزرو شده است.

:: آقای فرخی طراح فرش ماشینی در مورد نمایشگاه فرش استانبول اعتقاد دارد این یک فرصت استثنایی برای شرکت های ایرانی است تا از مشتریان بین المللی تولید کنندگان ترکیه ای بهترین سود را ببرند. متن کامل مصاحبه را از اینجا بخوانید

۰۰۰

:: آقای دیاری مدیر مرکز فناوری فرش ماشینی کاشان در گفتگویی با کهن اظهار داشت: باید حمایت اصلی ما و شرکت های ایرانی از نمایشگاه دموتکس آلمان باشد چرا که دموتکس یک پلتفورم بی طرف است. اما در عین حال نمایشگاه فرش استانبول نیز باید به عنوان یک آلترناتیو برای ما مطرح باشد و در آن هم شرکت کنیم.

۰۰۰

:: آقای مهندس مقراضی کارشناس فرش ماشینی در گفتگویی با مجله نساجی کهن اختلافات شکل گرفته بین این دو رویداد و مطرح شدن موضوع تحریم نمایشگاه را خارج از رفتار حرفه ای دانست و گفت: هر نمایشگاهی می تواند برای شرکت ها مفید باشد و اصولا نمایشگاه بد وجود ندارد. شرکت ها آنقدر بالغ و با تجربه هستند که بتوانند نمایشگاهی که برای آنها آورده صادراتی بیشتری دارد را انتخاب کنند.

:: عده ای از شرکت های کاشانی به رهبری افراد خاص بحث تحریم و عدم شرکت ایرانی ها در نمایشگاه استانبول را مطرح کرده و به دنبال یارکشی هستند.

:: انتخاب تاریخ نمایشگاه فرش استانبول به گمانه زنی ها در مورد رقابت شدید نمایشگاه استانبول و دموتکس هانوفر دامن زد. تاریخ این نمایشگاه ۵ دسامبر اعلام شده که در کمترین فاصله زمانی ممکن به دموتکس هانوفر قرار دارد که حضور شرکت های ترک در هانوفر را بسیار سخت کرده.

:: نمایندگان و مدیران نمایشگاه های دموتکس در حاشیه دموتکس آنتالیا جلسات زیادی را با شرکت های ایرانی و مدیران انجمن ها ایران ترتیب دادند و سعی در جلب نظر شرکت های ایرانی برای حضور در هانوفر به جای نمایشگاه استانبول داشتند. در یکی از این جلسات شام طرف های ایرانی حتی پیشنهادهایی مبنی بر برگزاری نمایشگاه دموتکس در دبی و قطر را نیز مطرح کردند.

۰۰۰

:: یکی از معدود شرکت های ترکیه ای که در نمایشگاه دموتکس آنتالیا و بر خلاف هماهنگی سایر شرکت های ترکیه ای حضور یافت شرکت مرینوس ترکیه بود. این شرکت که یکی از مهمترین و بزرگترین شرکت های تولید کننده فرش ماشینی در ترکیه محسوب می شود و بازارهای صادراتی گسترده ای دارد.

:: شرکت های ترکیه ای در اقدامی هماهنگ در نمایشگاه دموتکس آنتالیا حضور پیدا نکردند و حضور خود را در نمایشگاه استانبول اعلام نمودند.

۰۰۰

:: تیمی متشکل از مدیر بازاریابی نمایشگاه فرش استانبول، مدیر شرکت نمایشگاهی تویاپ ترکیه و نمایندگان فروش نمایشگاه فرش استانبول در نمایشگاه دموتکس آنتالیا حضور یافته و از شرکت ها برای حضور در استانبول دعوت به عمل آوردند.

۰۰۰

:: نارینه آذلبار نماینده نمایشگاه دموتکس هانوفر در گفتگویی با مجله کهن در حاشیه نمایشگاه فرش آنتالیا اذعان داشت: خبرهایی مبنی بر اختلافات دو اتحادیه فرش ماشینی در قازیان تپ و استابول وجود دارد که بر سر حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه توافق ندارند. متن کامل این گفتگو را از اینجا دنبال کنید

۰۰۰

:: اولین واکنشها به این نمایشگاه در نمایشگاه دموتکس آنتالیا نمایان شد و به شدت مورد بحث مخالفان و موافقان قرار گرفت. به ویژه شرکت های ایرانی که بیشتر به سمت نمایشگاه هانوفر متمایل هستند نمایشگاه استانبول را نمایشگاهی ناموفق پیش بینی می کنند.


ثبت نام رایگان بلیط نمایشگاه

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×