اخبار نساجی

صنایع منسوجات و پوشاک نیازمند حمایت بیشتر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

نشست انجمن صنایع نساجی ایران با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

هزار و یکصد و سی و یکمین نشست هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران میزبان نماینده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بود.

در این نشست که با حضور اعضای محترم هیأت مدیره، روسا و دبیران کارگروه های تخصصی انجمن تشکیل شد پس از طرح موارد دستور جلسه، آقایان قربانی و ابراهیمی به عنوان میهمانان نشست مذکور در جلسه حضور یافتند.

پس از ارائه توضیحات تکمیلی آقای قربانی مجری برگزاری نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان و دعوت ایشان برای حضور در این نمایشگاه در اوایل خرداد ماه سال جاری در خصوص لزوم برنامه ریزی یکپارچه برای برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی و استانی مواردی مطرح شد.

برگزاری نمایشگاه نساجی در یزد، اصفهان، مشهد،تهران و تبریز در فاصله های زمانی کوتاه و همزمانی آن ها بان مایشگاه های بین المللی صنایع نساجی یکی از مواردی بودکه در این نشست مورد اشاره قرار گرفت.

در بخش دوم این جلسه آقای ابراهیمی که به نمایندگی از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه حضور یافته بود به ارائه توضیحاتی در خصوص سیاستهای این سازمان در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید کننده پرداخت و ابراز امیدواری نمود تعامل و تفاهم همیشگی انجمن صنایع نساجی ایران به عنوان یکی از پر سابقه ترین و اثرگذارترین تشکل های صنعتی کشور با سازمان حمایت به شکل موثرتری تداوم یابد.

در این نشست حاضرین به طرح نظرات و دیدگاههای خود نسبت به مشکلات و مزاحمت های ایجاد شده برای تولیدکنندگان پرداختند. که درخواست انجمن صنایع نساجی ایران و متعاقب آن مکاتبات و پیگیری های وزارت صنعت برای شمولیت خروج صنایع منسوجات و پوشاک از قانون مربوط به قیمت گذاری محصولات تولیدی از مهمترین موارد مطرح شده در این خصوص بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مشکلات ایجاد شده در صنایع نساجی و پوشاک

مشکلات  عدیده ایجاد شده برای واحدهای تولیدی صنایع نساجی و پوشاک در الزام به قیمت گذاری محصولات در فروشگاه های پوشاک، فرش، کفپوش، کالای خواب و منسوجات خانگی و نیز مشکالت مربوط به قیمت گذاری محصولات تولیدی بدون در نظر گرفتن نوسانات شدید و جهش نرخ ارز در تامین مواد اولیه از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح گردید.

بی توجهی دولت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به انواع محصولات قاچاق موجود در بازار و تمرکز، پیگیری و افزایش فشار به تولیدکنندگان شفاف و قانونی و نیز عدم توجه به شرایط خاص تولید در نوسانات ارزی اخیر و اتکای بیش از اندازه به راهحلهای دستوری و یکطرفه از دیگرمواردی بود که در این نشست مطرح و مورد بحث قرارگرفت.

در پایان نماینده سازمان حمایت ضمن محترم شمردن دغدغه های مطروحه توسط نمایندگان انجمن ابراز امیدواری نمود تا با تداوم تعامل و همکاری فیمابین بتوان نهایت حمایت از تولید را فراهم نمود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×