اخبار نساجی

صنعت نساجی ترکیه، افزایش صادرات آمریکا تا یک میلیارد دلار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هدف صنعت نساجی ترکیه افزایش صادرات خود به آمریکا به حداقل یک میلیارد دلار است.

احمد اوکسوز، رئیس انجمن صادرکنندگان منسوجات و مواد خام استانبول (İTHİB) گفت: «ایالات متحده یک بازار مهم برای ما به شمار می‌رود. در سال ۲۰۲۱، فروش به این کشور به ۸۵۰ میلیون دلار رسید و هدف برای این سال افزایش درآمد صادراتی به بیش از ۱ میلیارد دلار است.»

در تلاش برای معرفی محصولات نساجی ترکیه به بازار ایالات متحده و شرکت‌های آمریکایی، این انجمن، سومین دوره رویداد “i of the World” را در نیویورک در تاریخ ۲۰ تا ۲۱ جولای راه اندازی کرده است.

اوکسوز با ابراز اطمینان از این که ترکیه می‌تواند یکی از پنج کشور برتر صادرات منسوجات به ایالات متحده باشد، افزود: «شرکت در این رویداد برای دستیابی به این درآمد صادراتی حائز اهمیت بود. ترکیه این پتانسیل را دارد و پنجمین تامین کننده بزرگ محصولات نساجی در جهان است.

اوکسوز توضیح داد که “i of the World” به طور خاص برای هدف قرار دادن بازار ایالات متحده طراحی شده است. وی با بیان اینکه سهم ترکیه در بازار جهانی ۶/۳ درصد و سهم آن در آمریکا ۶/۲ درصد است، گفت: این ارقام به معنای وجود پتانسیل در این بازار است. ما قصد داریم سهم خود را در بازار ایالات متحده به بیش از ۳ درصد افزایش دهیم.

– حدود ۲۱۲ شرکت ترکیه ای محصولات خود را در Premiere Vision پاریس ۲۰۲۲ به نمایش گذاشتند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

– در نیمه اول سال جاری، درآمد این صنعت از صادرات به ۸/۶ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱، ۹/۹درصد افزایش داشته است.

– میزان صادرات به ایتالیا به صورت سالانه ۸/۲۳ درصد رشد داشته است. نرخ رشد سالانه صادرات به آمریکا و آلمان به ترتیب ۵/۱۷ و ۲/۲ درصد بوده است.

منبع:
https://www.hurriyetdailynews.com/textile-sector-eyes-1-billion-exports-to-us-175654

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×