اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

چگونه یک طراح فرش ماشینی شویم؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اگر به طراحی فرش علاقمند هستید حتما رابطه خوبی با فرش و نقش و نگار دارید. اگر می خواهید فقط به خاطر کسب درآمد وارد این حرفه شوید و احتمالا رقم هایی که از دور شنیده اید را ملاک قرار داده اید دلیل و انگیزه کافی برای طراح فرش شدن را ندارید. طراحی فرش مثل هر هنر دیگری نیاز به تمرین و ممارست زیاد دارد و هرچند که طراحی فرش با کامپیوتر راحت به نظر میرسد اما باید پیش زمینه لازم را داشت. اما برای یک طراح فرش شدن باید کتاب های زیادی در مورد پایه های هنری فرش و نقش و نگارهای فرش و البته مناطق فرش ایران مطالعه کنید. برای شروع و حصول نتیجه سریعتر بهتر است از نرم افزارهای رایگان مانند فتوشاپ استقاده کنید. شاید باور نکنید اما اگر به فتوشاپ تسلط کامل پیدا کنید یک گزینه تمام عیار برای طراح فرش است . می توانید از دوره های آموزشی که امروزه توسط بسیاری از موسسه ها و آموزشگاه ها ارایه می شود شرکت کنید فقط مراقب باشید که در دام تبلیغات  گول زننده مثل در یک هفته یا چند روز طراح فرش شوید را نخورید چرا که طراحی فرش ریزه کاری های زیادی دارد که تا آنها را یاد نگیرید و تمرین نکنید نمی توانید از ان به خوبی استفاده کنید و همین زیبایی طرح را کاهش می دهد. مسلما اگر در چند روز همه این فوت و فن ها و ریزه کاری ها را ارایه دهند به زودی آنها را فراموش می کنید.

پس از اینکه از این مرحله عبور کردید می توانید از نرم افزارهای طراحی فرش نیز استفاده کنید. این نرم افزارها معمولا امکانات زیادی را به صورت آماده برای کاربر ارایه می کنند که کار با آن را برای کسی که مبانی را به خوبی بداند ساده کرده است، معمولا شرکتهایی که این نرم افزارها را می فروشند یک دوره آموزشی کوتاه مدت نیز برای معرفی نرم افزار نیز برای کاربر دارند که می تواند مفید باشد.

 

اما مهمترین نکته : حتما واژه هنرمند مردمی را شنیده اید. یک طراح فرش موفق به ویژه در طراحی فرش ماشینی هم باید مردمی باشد یعنی بداند مردم در حال حاضر به چه رنگ و طرح و ترکیبات رنگی علاقه دارند و انها را در طراحی های خود منعکس کند. تنها در این صورت است که ترکیب خواست مردم و بازار و هنر طراحی یک طرح پرفروش و ارزشمند فرش ماشینی را خلق می کند.

 

تحریریه مجله نساجی کهن

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

جهت دریافت آخرین خبرها و به روز ترین نمایشگاه های نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×