اخبار نساجی

عربستان جایگاه بزرگترین تولید کننده نفت جهان را از دست می‌دهد

 

عربستان جایگاه بزرگترین تولید کننده نفت جهان را از دست می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، سازمان بین‌المللی انرژی در گزارش قبلی خود اعلام کرده بود، عربستان تا سال ۲۰۳۵ میلادی بزرگترین تولید کننده نفت جهان باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، سازمان بین المللی انرژی افزود: تحولات انرژی در آمریکا طی ماههای اخیر تاثیر زیادی بر افزایش تولید نفت خام این کشور طی سالهای آینده خواهد شد .

استفاده شرکتهای بزرگ آمریکایی از فناوری‌ها و تکنولوژی جدید موجب رشد چشمگیر تولید نفت و گاز این کشور شده است.

بر این اساس، روند نزولی واردات نفت آمریکا طی سالهای آینده نیز ادامه خواهد یافت و آمریکا تا سال ۲۰۳۰ میلادی به صادر کننده خالص انرژی تبدیل خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آمریکا تا سال ۲۰۳۵ میلادی نیز می تواند به خود کفایی در زمینه تولید انرژی دست یابد . آمریکا هم اکنون ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را وارد می‌کند . فاتح بیرول کارشناس ارشد سازمان بین المللی انرژی در این باره تاکید کرد: آمریکا تا سال ۲۰۱۵ میلادی نیز با پیشی گرفتن بر روسیه به بزرگترین تولید کننده گاز جهان تبدیل خواهد شد، تا سال ۲۰۳۵ میلادی گاز طبیعی سهم بیشتری را نسبت به نفت خام و زغال سنگ در تامین انرژی مورد نیاز آمریکا خواهد داشت .

این گزارش حاکی است، میزان تولید نفت آمریکا تا سال ۲۰۱۵ میلادی به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و این رقم تا سال ۲۰۲۰ از مرز ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز خواهد گذشت .

تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۳۵ میلادی بار دیگر به کمتر از ۹.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید .

تولید نفت عربستان نیز تا سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۰.۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد و این رقم تا سال ۲۰۲۰ میلادی به کمتر از ۱۰.۶ میلیون بشکه خواهد رسید .

تولید نفت عربستان تا سال ۲۰۳۵ میلادی نیز به بیش از ۱۲.۳ میلیون بشکه خواهد رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×