اخبار نساجی

عربستان سعودی ۱۶.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند

 

عربستان سعودی 16.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند

خبرگزاری رسمی عربستان (سپا) گزارش داد دولت این کشور طرح بازسازی و نوسازی سیستم حمل و نقل شهر مقدس مکه را شامل راه اندازی سیستم اتوبوسرانی و احداث خط مترو به تصویب رسانده است.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”ورلدبولتن”, قرار است بیش از ۶۲ میلیارد ریال سعودی معادل ۱۶.۵ میلیارد دلار طی ده سال آینده برای پیش برد این پروژه سرمایه گذاری شود.

هر سال بیش از ۶ میلیون زائر برای انجام مناسک حج تمتع و عمره وارد مکه می شوند در حالی که سیستم حمل و نقل این شهر پس از سال ها دچار فرسودگی و کهنگی شده و نمی تواند پاسخگوی نیاز این تعداد زائر باشد.

سپا گزارش داد قرار است بیش از ۱۵۲ کیلومتر خط مترو با ۸۸ ایستگاه احداث شود. اما در مورد جزییات این پروژه و زمان دقیق آغاز آن و اینکه با چه شرکت هایی برای اجرای آن قرارداد امضا شده هنوز گزارشی منتشر نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سال گذشته شهردار مکه به رویترز گفته بود که طی شش سال آینده خیابان ها و پل های منتهی به حرم کعبه بازسازی خواهند شد. علاوه بر این توسعه اماکن تفریحی و هتل های اطراف حرم کعبه نیز در این طرح پیش بینی شده.

به گزارش این خبرگزاری, عربستان سعودی همچنین طی سال های اخیر میلیارد ها دلار برای توسعه شبکه حمل و نقل پایتخت این کشور, ریاض سرمایه گذاری کرده همچنین خط ریلی سریع السیری بین دو شهر مقدس مکه و مدینه راه اندازی کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×