اخبار نساجیگالری ویدئوگزارش نمایشگاه ها

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

آقای علی همتی شرکت جهان اروم ایاز

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را در مرکز نمایشگاه IFM شهر استانبول آغاز کرده است و تا تاریخ ۲۵ می ادامه خواهد داشت.

آقای علی همتی عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و عضو هیئت مدیره شرکت جهان اروم ایاز در مورد حضور این شرکت در این رویداد به خبرنگار مجله نساجی کهن گفت: “ شرکت منسوجات خانگی جهان اروم ایاز برای چندمین بار پیاپی در این رویداد مهم منطقه ای حضوری فعال داشته و به عنوان غرفه گذار در این رویداد مهم مشارکت دارد. ما در سالن ۴ غرفه C۱۹ پذیرای تمام میهمانان ایرانی و‌ مشتریان بین المللی خود هستیم.

در نمایشگاه امسال طیف جدیدی از محصولات و کالکشن های تازه پارچه خود را در معرض دید همکاران و خریداران قرار دادیم و مطمئن هستیم با کیفیت بالا و طرح و نقشه های منحصر به فرد خود نماینده خوبی برای تولیدات ایرانی خواهیم بود.”

ایشان همچنین در مورد عدم حضور شرکت های چینی در‌ نمایشگاه هوم تکس استانبول ۲۰۲۴ که امسال سر و صدای زیادی بر پا کرده است به خبرنگار مجله کهن گفت: “ امسال سالن های ۱۰ و ۱۱ که در سال های گذشته به شرکت کنندگان و تولید کنندگان منسوجات خانگی چینی اختصاص داده میشد، به دلیل حمایت کشور ترکیه از تولیدکنندگان داخلی خود در این بخش و اعتراض انجمن ها و تشکل های نساجی خالی است و هیچ شرکت چینی در این رویداد حضور ندارد و امسال شرکت کنندگان چینی از حضور در این نمایشگاه منع شدند.

امیدواریم در کشور ما نیز برای حمایت از تولید داخلی حضور تولیدکنندگان و غرفه گذارهای ایرانی بیشتر از کشورهای خارجی به چشم آید. متاسفانه بزرگترین بی برنامگی و کم لطفی که در بخش نمایشگاهی به صنعت نساجی و پوشاک شاهد آن بودیم عدم اختصاص فضا به صنعت کهن و بزرگ نساجی در نمایشگاه ایران اکسپو بود و با وجود همه رایزنی ها و پگیری های ما در اتحادیه تولید و صادرات نساجی و‌ پوشاک سهمی در نمایشگاه ایران اکسپو نداشتیم.

فکر می کنم شاید هنوز مسئولین زیربط از توان بالا و پتانسیل های بیشمار نساجی و پوشاک در بخش صادرات آگاهی ندارند که چنین تصمیمات غیر کارشناسی اتخاذ می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از طرفی ما در کشور با مشکلات عدیده ای از جانب هجوم کالاهای خارجی در صنعت نساجی و‌پوشاک مواجه هستیم که باعث کشیده شدن ترمز تولیدکنندگان شده است. اگر امروز صنعت نساجی ترکیه یا این قدرت در بازارهای جهانی حضور دارد بخشی از آن مربوط به حمایت کلان دولت ترکیه از این صنعت برمی گردد که کنترل واردات با مکانیزمهای مختلف یکی از ابزار های آن است. “

وی همچنین در مورد حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های خارجی افزود: “باید بیشتر در رویدادهای بین المللی حضور یابیم، شرکت های ایرانی که محصولات آنها می تواند نیاز بازار های خارجی و منطقه ای را برآورده کند نباید از حضور در نمایشگاه های خوب بین المللی هراس داشته باشند و می توانند با تعریف یک برنامه بلند مدت نتایج رضایت بخشی بدست آورند. حضور در نمایشگاه ها در‌کنار تولید با کیفیت و بازاریابی هدفمند نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری پرسود است.”

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×