اخبار فرش ماشینیگالری ویدئو

فرش آکسمینستر چیست و چگونه تولید می شود؟

آیا می دانید فرش آکسمینستر چیست و چگونه تولید می شود؟
در این ویدیو پروسه تولید فرش آکسمینستر از ابتدا تا انتها در یکی از بزرگترین کارخانجات آکسمینستر اروپا توضیح داده شده است …

 

متن ویدیو:

‫در کارخانه اکسمینستر در دفتر مرکزی، ‫یک طرح جدید فرش بر روی کامپبوتر توسعه ‫داده شده است. ایده‌های طرح و رنگ … ‫را می‌توان تجسم کرد و با توجه به نیازهای ‫مشتری یا طراح قبل از بافت تغییرش داد.

قبل از بافت، یک نمونه شبیه سازی شده از فرش ‫به نام کیبی تولید می‌شود. ‫این به طراح و کارشناس اجازه می‌دهد
‫تا به صورت نهایی چک کنند که ‫آیا ترکیبات رنگی در فرم یک ‫فرش به هم میایند یا نه . ‫قبل از این که بافت شروع شود. ‫طرح‌های اکسمینستر تحت تاثیر تقاضای بازار و ترندهای مد روز می‌باشد و همچنین ایده‌های ‫اضافی برای نیازهای مشتریان ‫ویژه را نیز ارائه میدهد.

‫دستگاه‌های بافندگی مدرن‌تر مستقیماً به رایانه ‫طراحی مرتبط هستند و رنگ‌های خاب را ‫به صورت الکترونیکی انتخاب می‌کنند. ‫این پیکربندی راه حل مناسبی برای بافت ‫طرح‌های سفارشی یکباره فراهم می‌کند. ‫برای بافت طرح‌های سنتی تر، ‫از قالب‌های مکانیکی به نام کارت‌های ‫ژاکارد استفاه میکنیم، ‫مجموعه‌ای از سوراخ‌هایی که ‫توسط دستگاه قابل خواندن است و نشان‌دهنده رنگ ‫هر یک از خاب فرش است.چند صد عدد از این ‫کارت‌ها به هم متصل شده‌اند تا …. ‫هر طرح فرش را تشکیل بدهند. مخروط‌های ورودی ‫نخ در معرض بازرسی بیشتر قرار می‌گیرند.

‫از جمله مقایسه رنگ در برابر ‫یک استاندارد کالیبره شده. ‫سپس نخ بر روی بوبین‌های ‫کوچکتر پیچیده می‌شود. ‫که به نوبه خود در یک صف تغذیه ماشین بافندگی ‫قرار میگیرند که به آن کریول میگویند . ‫تا ۹۰۰۰ بوبین در یک کریل می‌توانند ‫یک ماشین بافندگی را تغذیه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جدیدترین پیشرفت در اکسمینستر، معرفی کریل هوشمند است ‫که سرعت چرخش آن به ویژه در مورد فرش برای ‫تاسیسات تجاری مهم است، ‫و ما در تولید فرش سفارشی برای بسیاری از هتل‌های معتبر، رستوران‌ها و ساختمان‌های عمومی شهرت جهانی به دست آورده ایم ، آن هم در مقیاس زمانی که با استفاده از دستگاه‌های بافندگی معمولی قابل دستیابی نیست

‫قسمتی از زمینه فرش، پود جوت است که در بنگلادش ‫رشد یافته و ریسندگی شده است. ‫پود بین تار،نخ یا پنبه‌های
‫موازی متناوب رد می‌شود. ‫نخ به حامل‌هایی که توسط ژاکارد ‫کنترل می‌شوند تغذیه می‌شود.

‫یک رنگ توسط ژاکارد انتخاب می‌شود، ‫که باعث می‌شود نخ مربوطه توسط حامل ‫به شبه ماکو‌ها ارائه شود. ‫سپس شبه ماکوها طول‌های از پیش انتخاب شده نخ را ‫که توسط یک سری چاقو بریده شده است میکشند.

‫الیاف به دست آمده توسط شبه ماکو‌ها ‫بین ریسمان‌ها قرار می‌گیرند ‫و به این ترتیب توسط هر گذر پود حفظ می‌شوند. ‫یک شبکه بافته شده از آکوردهای ‫محکم بسته بندی شده و ‫الیاف پشمی با سرعت ۳ تا ۵ متر در ساعت زیر ‫نظر متخصص بافنده به شکل فرش در می‌آیند.

‫اگر مشکلی به دلیل پارگی انتهای نخ دهد، دوربین‌ها ‫حساس پارگی را شناسایی کرده ‫و دستگاه بافندگی را متوقف میکند و به بافنده ‫اجازه میدهد تا تعمیرات مناسب را انجام دهد.

‫کیفیت فرش بر اساس تعداد ریشه در هر اینچ مربع، تعداد یا وزن نخ و طول خاب تعیین می شود. در اکسمینستر …..‫ما کیفیت‌های مختلفی را ‫برای انواع مصارف نهایی با هر چیزی از ۳‫تا ۸۰ خاب در هر اینچ مربع میسازیم. ‫این رقم اخیر معادل ۱۲۸ هزار ریشه در هر متر مربع یا ‫بیش از سه میلیون خاب در یک ‫اتاق متوسط خانگی است.

‫فرش تازه بافته شده کمی برس خورده است.‫سپس به آرامی بخار به آن‌ها داده میشود ‫قبل از این که شیرینگ هر نقطه بلندی در خاب را ‫برای ایجاد یک سطح صاف و یکنواخت حذف کند. ‫سپس به اولین بازرسی از چندین ‫بازرسی دقیق می‌رود .

‫بازرسان آموزش دیده هر گونه نقص در خاب بافته شده در سطح فرش را مشاهده و در صورت لزوم آن را ‫علامت میزنند.

‫آمار کیفیت در این مرحله و سایر ‫مراحل فرآیند وارد می‌شود، ‫هر گونه ایراد جزئی ‫با دست به نحوی تصحیح میشود ‫که فرآیند بافندگی را ‫قبل از حرکت روی میزهای بزرگ برای بازرسی ‫یا اصلاح بیشتر بازسازی می‌کند. ‫سپس فرش برس زده می‌شود تا ‫هرگونه ماده خارجی از بین برود و ‫برای تراز و تقارن پس از بخار دادن به شکل مربع ‫تقسیم بندی میشود تا خاب پشمی پر پشت باز شود.

‫پوششی از وینیل در پشت فرش اعمال می‌شود تا ‫به حفظ ریشه کمک کند و برش و انطباق را ‫آسان‌تر کند. ‫بعد از یرس زنی ، شیرینگ ‫ثانویه انجام میشود، ‫تا سطح نهایی صاف و دقیقی ایجاد شود.

‫بازرسی نهایی توسط ارشدترین ‫بازرسان ما انجام میشود، ‫سپس بر روی یک میز شیب دار شفاف میرود ‫تا نتیجه بی نقص بوجود آید. ‫شناسایی بارکد، ‫امکان ردیابی فرآیندها و مواد فرش را در این ‫مرحله و هر مرحله تولید دیگر فراهم می‌کند.

‫این سطح از کنترل کیفیت است که ….‫ استانداردهای ساخت در یک فرش ‫اکسمینستر اصیل است که ‫سازندگان آن به حق به آن افتخار می‌کنند.

‫مقدار زیادی از فرش در انبار ‫نگهداری می‌شود و …. ‫جابجایی و تخصیص آنها توسط یک مدیریت ‫کامپیوتری کنترل می‌شود. فرش‌ها قبل از لوله شدن و بسته بندی نهایی بر اساس الزامات سفارش بریده و اندازه می‌شوند ‫فرش‌ها در نهایت توسط ناوگان خودروهای ‫خود شرکت ارسال می‌شود، ‫که موجب تضمین تحویل سریع و قابل اعتماد مستقیم ‫از کارخانه به انباردار مورد تایید اکسمینستر می‌شود

‫انطباق فرش اکسمینیستر با بی اس ۵۳۲۵ بسیار مهم ‫است . استفاده از یک زیرانداز با کیفیت … ‫در بی اس ۵۸۰۸ شدیدا توصیه میشود. ‫جاروکشی روزانه با یک نوع تمیزکننده ‫که میله ضربه زن عمودی دارد، ‫برای حفظ ظاهر فرش و یکپارچگی لکه‌های ‫خاب ضروری است.

لکه ها باید با توجه به دفترچه مراقبت ‫از فرش ما پاک شوند. ‫یا اگر به دلتون ننشست به صورت ‫حرفه‌ای تمیزکاری شود. ‫با کمک اندکی از صاحب فرش و به لطف قرن‌ها سنت ، کیفیت و ‫مهارت ساختی که در یک محصول اکسمینیستر تولید شده در کارخانه اکسمینستر وجود دارد، ظاهر زیبا و شخصیت مجلل مصول در طول عمرش به طور تضمینی حفظ می شود

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×