اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

دبی یک مرکز بزرگ برای نمایشگاه‌های دنیا در خاورمیانه

روابط عمومی شرکت فرش شاهرخ:

دبی به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ و برگزار کننده بسیاری از نمایشگاه‌های معتبر دنیا در منطقه خاورمیانه شناخته شده است. به عنوان مثال نمایشگاه Gulfood به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی جهان در دبی برگزار می‌شود.

در دبی نمایشگاه‌های موفق هم در زمینه نساجی برگزار می‌شود مثل نمایشگاه داون تاون دیزاین و نمایشگاه پوشاک و نساجی، اما نمایشگاه تخصصی فرش و کفپوش در دوبی به طور منظم برگزار نشده است.

حضور برند دموتکس به عنوان نامی معتبر و آشنا در حوزه فرش و کفپوش، برای حضور مستمر در بازار در حال رشد فرش خاورمیانه بسیار امیدوار کننده است. پیش بینی می‌شود با اعلام حضور شرکت‌های موفقی چون اورینتال ویورز و مرینوس ترکیه در کنار شرکتهای معتبر هندی و عربی و ایرانی تولیدکننده فرش در این نمایشگاه، دموتکس دوبی موفق‌تر از دموتکس ترکیه باشد.

واردات فرش و کفپوش امارات در سال ۲۰۲۲ در حدود ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. با توجه به اینکه واردات ایران به امارات رقمی در حدود ۵ میلیارد دلار دارد و همواره جزو پنج کشور اول مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده است، می‌توان به بازار امارات به عنوان یک بازار مطلوب برای فرش ماشینی نگاه کرد.

امارات با پروازهای متعددی با تمام دنیا در ارتباط است. دوبی را میتوان دروازه ورود به کشورهای عربی و شمال آفریقا دانست. الکترونیک بودن دولت در دبی و گمرک بدون تعطیلی در دوبی، مزیت دیگر این شهر برای تجارت است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بازار فرش و کفپوش خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ فروشی بالغ بر ۸.۶ میلیارد دلار آمریکا داشته است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۱۴.۵۵ میلیارد دلار برسد که با رشد CAGR 7.2 درصدی همراه است.

کشورهایی مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و اردن با فعالیت های ساخت و ساز وسیع، سهم عمده ای در رشد بازار در منطقه دارند. همچنین با افزایش درآمد و رفاه مردم منطقه، نیاز به فرش‌های لوکس بیشتر حس می‌شود.

صادرات فرش ماشینی ایران در طی چند سال گذشته در حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده است. در حالیکه روند فروش داخلی فرش ماشینی در ایران به سمت رکود پیش می‌رود، ضرورت صادرات روز به روز بیشتر می‌شود. برای کشف بازارهای جدید شرکت در نمایشگاه‌ها بسیار کم هزینه‌تر از بازاریابی مستقیم در کشورهای هدف است. کشورهای رقیب مانند ترکیه با حمایت دولت، هیئت‌های تجاری را به کشورهای مختلف اعزام میکنند، اما دولت ایران تمایلی به این بازاریابی حداقل برای فرش ماشینی ندارد.

شرکت‌های فرش ماشینی ایران با تداوم رکود در بازار داخلی، با تولید مازاد روبرو می‌شوند و نیازمند صادرات بیشتر هستند. در صورت افزای مشتریان صادراتی تا حدی امکان افزایش تولید فرش ماشینی نیز وجود دارد، اما هنوز زیرساخت‌های مناسب برای صادرات فراهم نشده و بیشتر صادرات ما به روش‌های سنتی صورت می‌گیرد. شرکت در نمایشگاه می‌تواند ظرفیت و توان شرکتهای فرش ماشینی ایرانی را به مشتریان جدید عرضه کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×