اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

فرش کهنه نما یا وینتیج از نوع ماشینی

فرش کهنه نما یا وینتیجوینتیج چیست؟

به طور کلی اصطلاح وینتیج به وسایل و عناصری گفته می شود که به نوعی عتیقه محسوب شده و از قدمت بسیار بالایی برخوردار باشند. از همین روی به فرش هایی که ظاهری کهنه داشته و شبیه به فرش های بسیار قدیمی باشند فرش وینتیج یا کهنه نما گفته می شود. در تخصص فرش، هرچقدر که یک فرش قدمت بیش تری داشته و به اصطلاح پاخور زیادی داشته باشد از ارزش و قیمت بسیار بالایی برخوردار است اما از آن جایی که فرشی با چنین ویژگی ها قیمت بسیار بالایی خواهد داشت، امروزه فرش های نو را به فرش های قدیمی تبدیل می کنند. در واقع فرش وینتیج همان فرش نویی است که رنگ تازه و اصلی و همینطور تاروپودهای خود را از دست داده و ظاهری قدیمی و سنگ شور پیدا کرده است. بدین ترتیب یک فرش مدرن می تواند به یک فرش کهنه تبدیل شود. از این فرش برای منازلی با دکوراسیون مدرن و کلاسیک استفاده می شود ، به طوری که جذابیت و زیبایی محیط را دو چندان می کند.

 

از آنجا که فرش های دستباف کهنه بسیار ارزشمند هستند و قیمت بسیار بالایی هم دارند کسانی که در صنعت فرش فعالیت می کنند از فرش کهنه نما به عنوان جایگزین فرش هایی با قدمت بالا استفاده می کنند. کهنه نما کردن فرش نه تنها امروزه رایج است در گذشته نیز رواج داشته است. در واقع فرش کهنه نما به فرشی گفته می شود که از روش های مختلفی به منظور دادن جلوه کهنه به فرش استفاده می شود در این روش ممکن است که رنگ اولیه فرش کم رنگ شود و یا اقداماتی انجام پذیرد که قسمت هایی از فرش ساییدگی بیشتری داشته باشد و به اصطلاح پاخور آن بیشتر باشد. در حال حاضر فرش کهنه نما مشتریان زیادی دارد و کسانی که این نوع از فرش ها را خریداری می کنند با علم و آگاهی از این که فرش کهنه نما در روندی غیر طبیعی تهیه شده است برای خرید فرش کهنه نما اقدام می کنند. این نوع فرش ها به سبب زیبایی خاصی که دارند جلوه ویژه ای را به منازل می بخشند.فرش کهنه نما یا وینتیج

فرش کهنه نما از جمله فرش هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و از آنجا که فرش کهنه نما به فرش هایی با قدمت بالا بسیار شباهت دارد بسیار قابل توجه است. بسیاری از مشتریان فرش به فرش کهنه نما شده و فرش هایی که در آن ها شدت رنگ کاهش یافته است و کهنگی وجود دارد ، علاقه نشان می دهند. به همین دلیل کسانی که در صنعت فرش فعالیت دارند ، فرش کهنه نما را از فرش نو و جدید تهیه می کنند.

 

اما همانطور که می دانید خرید فرش های کهنه نمای دستباف هم برای اغلب مردم مقدور نبوده و یا توجیهی ندارد. بنابراین فرش ماشینی با طرح های کهنه نما و یا به اصطلاح لاتین وینتیج یک گزینه عالی برای علاقمندان به این نوع محصول است. اصولا علت تمایل بازار های فرش دستباف و ماشینی در عرصه جهانی به این نوع فرش ها که معمولا با رنگ های روشن و رنگ پریده تولید می شوند تغییر سبک زندگی مردم و کوچک شدن خانه هاست که مردم را مجبور کرده در فضاهای کوچک تری زندگی کنند و از فرش هایی با رنگ های بسیار تند که خیلی زود چشم را خسته می کند پرهیز کنند. در بازارهای جهانی شرکت های فرش ماشینی ترکیه ای و بلژیکی سر دمدار تولید این نوع فرش هستند. در ایران نیز به تازگی برخی از تولید کنندگان اقدام به تولید فرش های کهنه نمای ماشینی با کیفیت کرده اند تا بتوانند به نیاز بازار و نسل جوان پاسخ دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مزایا و نگهداری فرش وینتیج

به منظور افزایش طول عمر فرش های وینتیج بهتر است برای شستشو و تمیز کردن آن ها را به قالیشویی های ماهر و مطمئن بسپارید .به جرئت می توان گفت که فرش وینتیج انتخاب مناسبی است برای کسانی که در عین اینکه به دنبال مدرنیته و دکوراسیون کلاسیک در منزل خود هستند ، به طرح های سنتی و قدیمی نیز علاقه نشان داده و برای آن ها ارزش قائل هستند . همچنین نکته قابل توجه در مورد فرش های وینتیج این است که از تنوع بالاتری در سایز نسبت به سایر فرش ها برخوردار هستند و شما قادر خواهید بود متناسب با اندازه هر قسمت از منزل خود آن ها را خریداری کنید . فرش های وینتیج از جمله فرش هایی هستند که با نخ پلی استر (ابریشم مصنوعی) تولید می شوند . از جمله دیگر مزایای فرش وینتیج می توان به وزن سبک آن اشاره نمود ، به طوریکه به راحتی قابل جابجایی هستند .

کاربرد فرش کهنه نما در دکوراسیون

مسلما در هر فضایی این فرش ها هستند که شیک و خاص را به وجود می آورند. به خصوص برای ما ایرانی ها فرش یکی از عناصر بسیار مهم و ضروری خانه مسوب می شود. اما ویژگی مهمی که فرش های وینتیج را پرطرفدار کرده در این است که با هر سبک دکوراسیون هماهنگی پیدا کرده و به خوبی در کنار وسایل و مبلمان های مدرن می نشینند. بنابراین خانه چه به سبک مینیمال چیدمان شده باشد و چه به سبک سنتی، به راحتی با یک فرش وینتیج کامل شده و اصالت خاصی پیدا خواهد کرد.

فرش کهنه نما یا وینتیج

فرش کهنه نما یا وینتیج

تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

جهت دریافت آخرین خبرها و به روز ترین نمایشگاه های نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×