Categories: اخبار نساجی

قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز موجب انقلاب در این حوزه می‌شود

نماینده ویژه رئیس‌جمهور:

نماینده ویژه رئیس‌جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شود، در سال جهاد اقتصادی، انقلابی در مبارزه با قاچاق کالا روی خواهد داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سعید مرتضوی در نشست مشترک با بازرگانان و پیشکسوتان صنعت چای کشور افزود: قاچاق کالا بر اشتغال، تولید، سرمایه‌گذاری و اقتصاد کشور اثرات سویی دارد. این پدیده شوم و ناهنجار نه تنها بر صنعت چای بلکه بر اغلب کالاها در کشور اثر گذاشته است.

وی افزود: پس از حضور در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرونده‌های باندی و سازمان یافته قاچاق کالا را بررسی کردیم و یک آسیب‌شناسی در این حوزه انجام شد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور اظهار داشت: از پرونده‌های مطالعه شده، مشخص شد ۹۸ درصد پرونده‌ها به نتیجه نرسیده و خروجی نداشته است. تنها ۲ درصد این پرونده‌‌ به نتیجه رسیده که از این میزان نیز افرادی که محکوم شده‌ و باید اجرای احکام می‌شد، ۹۷ درصد احکام اجرا نمی‌شود و ۳ درصد باقی‌مانده نیز جرائم خرد است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بررسی‌ها نشان داد مشکل اساسی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضعف قانون است. قانون فعلی متعلق به ۷۸ سال پیش است و برای پرونده‌های قاچاق در شرایط امروز با پیچیدگی‌های که دارد، دارای کارایی نیست.

مرتضوی گفت: در حال حاضر برای اجرای احکام پرونده‌های قاچاق قضات از قانون مهریه استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: گزارشی را به رییس‌جمهور ارائه دادیم که بر اساس آن هیئت دولت خواستار تدوین لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای تهیه لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز از نظرات کارشناسان، صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه و وکلای برجسته استفاده شد.

مرتضوی افزود: همه منافذی که در موضوع قاچاق کالا و ارز به عنوان راه فرار مورد استفاده قرار می‌گرفت مشخص و تمهیدات لازم برای آن در لایحه اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: این لایحه با ۷۲ ماده و ۶۹ تبصره تدوین و پس از تصویب هیئت دولت و تصویب با قید فوریت در مجلس شورای اسلامی، هم اکنون مراحل پایانی خود را در مجلس می‌گذراند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور تصریح کرد: درخواست کرده‌ایم لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز طبق اصل ۸۵ قانون اساسی تصویب شود.

مرتضوی تأکید کرد: با ابلاغ قانون، در سراسر کشور مبارزه جدی، موثر و پیشگیرانه را در همه کالاها شاهد خواهیم بود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در سال جهاد اقتصادی، اگر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شود، انقلابی در مبارزه با قاچاق روی خواهد داد.

وی اظهار داشت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز عزم دولت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا جدی است و طبق وعده رئیس‌جمهور، تکلیف قاچاق را نهایی خواهیم کرد.

مرتضوی خطاب به تولیدکنندگان چای کشور گفت: باید در عمل کیفیت چای ایرانی را به همه نشان دهید و به صورت تخصصی موضوع را برای مردم تبیین کرده تا مردم به سمت چای با کیفیت ایرانی بیایند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

4 ساعت ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

9 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

11 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

1 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

1 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago