اخبار نساجیگالری ویدئو

قاچاق در صنعت نساجی، ۶۴ برابر آمار واردات رسمی

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی گفت: آمار قاچاق در صنعت نساجی، ۶۴ برابر آمار واردات رسمی است که می‌توان گفت در این صنعت با قاچاق قانونی مواجه هستیم.

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عباس سرشارزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به غیرشفاف بودن و ابهام در آمار واردات محصولات صنعت نساجی، افزود: در بحث واردات محصول تمام شده صنعت نساجی نمی‌توان آمار درستی ارائه کرد، زیرا وقتی به آمار گمرک رجوع می‌کنیم ۷۰ میلیون دلار کالای نساجی وارداتی ثبت شده است، اما وقتی میزان صادرات کشور‌های مبدا صادرات به ایران را بررسی می‌کنیم به عدد حدود ۴ و نیم میلیارد دلار می‌رسیم که فاصله بسیاری با آمار رسمی ما دارد و این نشان دهنده آن است که اجناس به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در حالی واردات قاچاق صنعت نساجی در ادامه رشد تصاعدی سال‌های اخیر، به چهار و نیم میلیارد دلار رسید که این رقم در سال ۱۳۹۹، ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران همچنین به وضع صادرات در صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: بخش عمده صادرات صنعت نساجی در منسوجات خانگی است که عدد آن معادل یک میلیارد دلار و ۹۰ درصد آن مربوط به فرش ماشینی است ضمن اینکه در الیاف مصنوعی نیز صادرات به ۴۵ میلیون دلار می‌رسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×