مقالات نساجی

افزایش قابل توجه سفارشات دریافتی ماشین سازان نساجی آلمان

تولیدکنندگان آلمانی محصولات مراقبت از پارچه و چرم، سال ۲۰۲۱ را با ارقام صادراتی مثبت و امیدوار کننده  به پایان رساندند. سفارشات دریافتی در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل  از آن ۳۵ درصد افزایش یافته است. صادرات نیز در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت: در بخش فناوری های مربوط به خیاطی و پوشاک، تولیدکنندگان ماشین آلات آلمان توانستند صادرات خود را با ۸ درصد افزایش به ۴۳۹ میلیون یورو افزایش دهند.

لهستان بازار اصلی صادرات آلمان

مهمترین بازار های صادراتی  آلمان در سال ۲۰۲۱ به ترتیب کشورهای  لهستان ایالات متحده آمریکا و فرانسه بود. تامین کنندگان آلمانی فناوری کفش و چرم صادرات خود را با ۱۶ درصد افزایش به ۴۷.۵ میلیون یورو رساندند. در اینجا، کشورهای مشتری اصلی ایالات متحده آمریکا، فرانسه و مکزیک بودند.

صادرات فن آوری لباسشویی و تمیز کردن پارچه آلمانی نیز در سال ۲۰۲۱ با ۶ درصد افزایش به ۳۶۴ میلیون یورو رسید. مهمترین بازارهای صادراتی در اینجا لهستان، ترکیه و ایالات متحده آمریکا بودند.  صادرات در سال ۲۰۲۱  در سایر کشورهای اروپایی نیز بهبود یافت.

برای مثال، صادرات فناوری خیاطی و پوشاک ایتالیایی با ۱۱.۵ درصد افزایش به ۲۷۱ میلیون یورو و فناوری کفش و چرم ایتالیایی نیز با بیش از ۱۹ درصد افزایش به ۲۸۴ میلیون یورو رسید. اسپانیا همچنین توانست صادرات فناوری لباسشویی و تمیز کردن پارچه را با ۱۲ درصد افزایش به ۸۷ میلیون یورو برساند.

خوشبختانه دفترهای سفارش شرکت ها پس از همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ به خوبی پر شده است. با این حال، افزایش روزافزون قیمت مواد خام، تنگناهای عظیم عرضه برای محصولات اولیه، شرایط حمل و نقل گران و دشوار و هزینه های بسیار افزایش یافته انرژی برای بسیاری از تولیدکنندگان فناوری بسیار چالش برانگیز است. اکنون پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی جنگ در اوکراین به این موارد اضافه شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×