اخبار نساجیجذاب‌ترین‌ها

صنعت مد و فشن امریکا وارد دنیای متاورس شد

شرکت فناوری مد سه بعدی ایالات متحده Style.me با NFT های پوشیدنی وارد دنیای متاورس شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شاید شما هم متوجه همراه شدن نام meta با اپلیکیشن‌هایی مانند Whatsapp و Instagram و شبکه اجتماعی Facebook شده باشید. با توجه به این تغییر نام‌ها و همچنین سخنان مارک زاکربرگ بنیانگذار Facebook و مالک این شبکه‌های اجتماعی، می‌توان به اهمیت متاورس در دنیای تجارت امروز پی برد. متاورس (Metaverse) در واقع فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت و متشکل از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار است.

این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود. اصطلاح متاورس برای اولین بار در رمانی علمی‌تخیلی به نام Snow Crash به نویسندگی نیل استیونسن به کار برده شده بود. در دنیای به تصویر کشیده در این رمان، مردم می‌توانستند از طریق واقعیت مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. فیلم‌های Matrix نیز نمونه دیگری از نمایش این دنیای مجازی هستند. در ادامه این مطلب، نمونه‌ای از نمود متاورس در صنعت مد معرفی شده است.

 

شرکت آمریکایی فناوری مد سه بعدی Style.me یک پیشنهاد نوآورانه جدید ارائه کرده است که طراحان را قادر می‌سازد تا به خالقانی با توانمندی متاورس تبدیل شوند. این مرحله جدید، راه‌حل‌های خود را به دنیای مد دیجیتال و NFT ها گسترش می‌دهد. این شرکت NFT های مد را توزیع می‌کند و برای جوامع این امکان را فراهم می‌کند که این دارایی‌های دیجیتال را در سراسر متاورس بپوشند، به اشتراک بگذارند و استفاده کنند.

Style.me یک تولید کننده فناوری و محتوا برای مد دیجیتال است که به برندهای شریک این امکان را می‌دهد که کالکشن‌های فیزیکی را از طریق تجارب « phygital» به دنیای دیجیتال ببرند. پروژه‌های Metaverse می‌توانند از راه‌حل‌های plug-and-play Style.me برای دسترسی به مد دیجیتال برای جوامع خود استفاده کنند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که طراحان و برندها می‌توانند تجربیات جدیدی مانند نمایش‌های مجازی runway، نمایشگاه‌ها و رویدادهای زنده ایجاد کنند.

در حال حاضر، ابزارهای NFT های مد محدود هستند و Style.me با فناوری‌های سه بعدی و واقعیت افزوده خود در خط مقدم دسترسی بیشتر به مد دیجیتال است. روفوس پارکینسون، رئیس Style.me، گفت: “هدف Style.me از روز اول این بوده است که مصرف کنندگان را قادر سازد تا مد را در فضای دیجیتال تجسم کنند و با آن تعامل داشته باشند. ما اکنون می‌توانیم از فناوری اختصاصی خود برای باز کردن قلمرو جدیدی در تجربیات کاربر استفاده کنیم. من معتقد هستم که مد دیجیتال و NFTها صنعت را متحول خواهند کرد.”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مد دیجیتال در کنار فناوری بلاک چین و رشد سریع متاورس در سال‌های آینده شاهد رشد عظیمی است. بر اساس گزارش مورگان استنلی، بازار مد دیجیتال لوکس به تنهایی تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و این پیشنهاد NFT مد فرصت‌های بیشتری را برای رشد در مد دیجیتال فراهم می‌کند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×