اخبار نساجی

مزایای ماشین AQUARIA® از شرکت ایتالیایی بیانکالانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

AQUARIA® با مزایای منحصر به فرد

هزاران متر میزان آزمایشاتی است که شرکت ایتالیایی Biancalani تولید کننده ماشین آلات تکمیل پارچه روی پارچه های چاپ شده انجام داده است، شواهد دیگری از ماهیت همه کاره AQUARIA® است.

در واقع، این ماشین آلات تنها یک نوع فرآیند شستشوی پس از چاپ پارچه را هدف قرار نمی دهد، بلکه پتانسیل بی حد و حصر و کاربردهای متعدد خود را نشان داده است. به همین دلیل، کاملا منطقی است که AQUARIA® را یک ماشین تکمیل نساجی با مزایای منحصر به فرد بنامیم.

بررسی کیفیت

تحت بررسی های کیفی نتایج جالب توجهی از کارایی بسیار خوب این دستگاه توسط آزمایشگاه های خارجی  بدست آمده، که چیزی جز تایید نتایج بدست آمده توسط Biancalani در دو سال گذشته نبوده است.

شستشوی پس از چاپ توسط AQUARIA® پارچه‌هایی با رنگ ثابت را در طول فرآیند شستشو تضمین می‌کند. علاوه بر این، تمیزی الیاف و نخ های پارچه شسته شده توسط AQUARIA® هر تولید کننده ای را شگفت زده می کند – چه چاپ شده و چه به صورت تکه رنگ – که کاملاً عاری از بقایای مواد افزودنی شیمیایی مورد استفاده در فرآیندهای ریسندگی و بافندگی هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه در شرکت بیانکالانی یک اصل جزایی ناپذیر است ایجاد چیزی که نشان دهنده یک پیشرفت مهم در صنعت نساجی و ماشین آلات تکمیل پارچه است، به لطف ماشین آلات نوآورانه، هم داشتن دانش عمیق از آنچه در حال حاضر در بازار وجود دارد و هم ایجاد هم افزایی نزدیک بین بخش تحقیق و توسعه و کارشناسان خارجی بسیار آماده و با تجربه ضروری است. .

یک متخصص نساجی در زمینه ماشین الات بیانکالانی می‌گوید: «پس از سال‌ها کار در صنعت نساجی و تکمیل و به‌ ویژه در بخش شستشوی پارچه، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم که رو در رو با دستگاهی قرار گرفتم که قبلاً هرگز ندیده‌ام، یک گام واقعی به جلو در زمینه ماشین آلات نساجی و شستشو پس از چاپ.

 

فواید

مزایای AQUARIA® به عنوان ماشین شستشو و تکمیل نهایی پس از چاپ نباید تعجب آور باشد زیرا در هسته آن فرآیند معروف AIRO® وجود دارد. بنابراین، پارچه توسط هوا و به لطف عمل مکانیکی شدید ناشی از تکان دادن رنده های ویژه – که توسط Biancalani ثبت اختراع شده است، حرکت می کند. منظور از تحقیق و توسعه نیز همین است: یافتن ارتباط بین آنچه قبلاً به دست آورده‌اید و آنچه هنوز باید به دست آورید، تا بهترین استفاده را از آن ببرید.

 

 اما فرآیند شستشوی پس از چاپ توسط AQUARIA® واقعا چگونه کار می کند؟

ماشین آلات از دو ماژول تشکیل شده است که می توانند در یک خط ترکیب شوند. ماژول اصلی AQUARIA® از پارچه مراقبت می کند، آن را به طور متناوب به جلو و عقب حرکت می دهد و به لطف جریان هوای ترکیب شده با شستشو، آن را هل می دهد. که ترکیب نهایی عملکرد مکانیکی و زمان طولانی سکونت را تضمین می کند. ماژول کمکی بین فازهای مختلف، یعنی شستشو و آبکشی، به صورت متناوب عمل می کند.

 

با سرعت بخشیدن به فرآیند شستشو و در نتیجه کاهش زمان تولید، ماژول AQUARIA® می تواند هسته اصلی خط شستشوی سه ماژول پس از چاپ (ماژول پیش شستشو + AQUARIA® + ماژول آبکشی) شود. خط AQUARIA® می تواند افزایش بهره وری را تا ۵۰ متر در دقیقه تضمین کند و زیر دست منحصر به فردی را به پارچه بدهد که بسیار متفاوت از پارچه هایی است که با ماشین آلات سنتی تکمیل و شستشو شده اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×