اخبار فرش ماشینیگالری ویدئو

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

مصاحبه با آقای امیر قنبری نیا مدیر عامل شرکت فرش قنبری نیا

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا

من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود قنبری نیای بزرگ هستم. شرکت قنبری نیا در سال ۱۸۴۱ توسط پدر و پدربزرگ بنده تاسیس شد. هم اکنون در ۲۹ کشور دنیا ۷۹ شعبه فرش قنبری نیا وجود دارد.

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه….

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بعد از ۱۳ سال دوباره به دبی برگشت. البته شایان ذکر است که ما ۱۳ سال پیش هم در این نمایشگاه حضور داشتیم و امیدواریم این نمایشگاه موفق باشد و هر سال برگزار گردد و ما همه تلاشمان را می کنیم تا این نمایشگاه پر قدرت بر پا شود.

شهر دبی بعد از هنگ کنگ و لندن، به دلیل رفت و آمد آسان تر و هم چنین تبدیل شدن آن به یکی از مراکز تجاری دنیا انتخاب مناسبی برای برگزاری نمایشگاه دموتکس هست. به شخصا به سیستم بازرگانی و تجاری این شهر علاقه دارم و از جهت اینکه مرکز وصل کشورهای دنیا به همدیگر است تجارت در آن را دوست دارم. پیش بینی می کنم به دلیل موقعیت استراتژٰیک شهر دبی این نمایشگاه با موفقیت به پایان رسد.

البته ما هر ساله در نمایشگاه فرش تهران هم پرقدرت شرکت میکنیم و امیدواریم ایران هم بتواند در برگزاری نمایشگاه های فرش موفق و قوی ظاهر شود.

 فرش ایرانی ….

همان طور که بارها در مصاحبه های قبلی گفتم فرش ایرانی از لحاظ جنس، کیفیت، رنگ، قدرت، گره، طرح در دنیا حرف اول را می زند و فرش  ایران همیشه اول بوده و اول خواهد بود. ما هیچ رقیبی در دنیا از لحاظ جنس نداریم. مشکلی که وجود دارد این است که باید تبلیغات حرفه ای و هدفمند داشته باشیم.

باید در یک دوره پنج ساله با حمایت دولت و بخش خصوصی و موزه ها و توسط کسانی که در این زمینه حرفه ای هستند برنامه بازاریابی قدرتمندی بین المللی تدوین و اجرا شود. برنامه ای که در آن همه چیز طبق گزارش و برنامه پیش رود. اگر با حمایت دولت و موزه های جهانی و بخش خصوصی هر سه دست به دست هم بدهند این کار شدنی خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این خیلی مسئله مهمیه که برنامه یک ساله، دو ساله، سه ساله نباشه. پنج ساله هدفمند بین المللی باشد. مشکلاتی که ما فعلا داریم این است که یک دولتی میاد برای یک سال یه کاری رو جلو میبرد و رها می کند. مشکل نبود بودجه نیست، بودجه وجود دارد اما برنامه مدون و تدوین شده ای برای استفاده از این بودجه نیست و برای همین بودجه هدر می رود.

منظورم از مارکتینگ و بازاریابی حرفه ای این است که شما یک سری از برند ها را همه جا می بینید مثل پپسی، رولکس و … بعضی از برندها در نقاط مختلف دنیا وجود دارند، همیشه هستند اینها نتیجه یک مارکتینگ هدفمند حرفه ای است

دولت ما باید این کار رو با بخش خصوصی و موزه ها انجام دهد. اولین چیزی که به نظرم می رسد تبلیغات در تمام فرودگاههای بین المللی دنیا است، بعد از آن سایتهای معتبر دنیا، بلاگرهای معتبر دنیا، کتابها، مجلات محلی، نمایشگاه های فرش و …

تنها مشکلی که وجود دارد مارکتینگ است. متاسفانه در ایران خام فروشی انجام میشود یعنی ایرانی ها دوست دارند با ارزان ترین قیمت جنس را خریداری کنند و با حداکثر قیمت به فروش برسانند. هم چین چیزی دیگه امروز جوای نمی دهد باید هزینه زیادی صرف تبلیغات کنیم. اگر بازاریابی و تبلیغات منسجم و هدفمند وجود نداشته باشد قطعا در بازار دنیا شکست خواهیم خورد.

مثلا کشور عربستان در دو سال اخیر چنان تبلیغاتی کرده که همه عربستان رو به عنوان یک کشور خیلی خوب و پیشرفته تصور می کنند هدف از آوردن افراد مشهور به تیم فوتبال این کشور در واقع بازاریابی برای عربستان بوده است.

من خودم به شخصا با برند فرش قنبری نیا تا به امروز در ۱۹۷ نمایشگاه با هزینه های خودم شرکت کردام. تا بتوانم محصول و فرش ایرانی را به دنیا معرفی کنم. ما باید به دنیا ثابت کنیم که امروز هم بهترین را تولید میکنیم و قدرتمند هستیم.

این نیست که بگویم فرش ایرانی هزاران  سال قدمت داره و فرش پازیرک ایران در موزه معروف دنیا هست پس همه فرش ایران را می شناسند نه همچنان نیاز هست که به دنیا ثابت کنیم که امروز هم بهترین را تولید میکنیم و خیلی قوی و قدرتمند هستیم. چیزی که واقعیت داره فقط این رو باید خیلی هدفمند و خیلی زیبا جلوه بدیم.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×