اخبار فرش ماشینیتکنولوژی و ماشین آلات

مصاحبه با شرکت HAS GROUP ترکیه ; تولید کننده ماشین آلات نساجی و تکمیل پارچه و منسوجات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هاس گروپ ؛ فراتر از یک ماشین

◄ لطفا در ابتدا بیشتر در مورد شرکت  Has group و فعالیت های آن در بخش ماشین سازی نساجی توضیح دهید.

تاسیس شرکت  Has group به سال ۱۹۹۱ برمی گردد و این شرکت با بیش از ۲۰ سال تجربه در تولید ماشین آلات تکمیل برای انواع مختلف پارچه مشغول به فعالیت می باشد. تولیدات ما در بخش تکمیل نساجی شامل طیف وسیعی از ماشین آلات تکمیل پارچه های تاری پودی، کشباف و جین، پارچه های مورد مصرف در صنعت منسوجات خانگی، منسوجات بی بافت، منسوجات فنی و فرش و موکت را شامل می شود.

شرکت Has group  با تکیه بر بخش قدرتمند تحقیق و توسعه (R&D) خود توانسته است تکنولوژی های خود را در بخش های پروسه تکمیل حرارتی انواع پارچه (ماشین آلات استنتر و خشک کن ها) تکمیل مکانیکی پارچه (ماشین آلات رایزینگ، شیرینگ و براشینگ) توسعه دهد. همچنین شرکت ما راه حل های نوینی را برای پارچه های با عرض زیاد و تیوبلار ارائه می دهد که در نوع خود منحصر به فرد و مجهز به تکنولوژی های روز اروپاست.
دفتر مرکزی ما در استانبول قرار دارد و کارخانجات تولید قطعات و ماشین آلات ما در منطقه صنعتی چورلو در فاصله ۱۰۰ کیلومتری غرب استانبول قرار دارد.
تمام ماشین آلات ما با آخرین استانداردهای اروپایی تولید می شود و به همین دلیل توانسته ایم به طیف وسیعی از مشتریان در سراسر دنیا دست یابیم که تکنولوژی های Has group را با رضایت  کامل مورد استفاده قرار می دهند.

کارخانجات ما به دو بخش کارخانجات تولید قطعات و تجهیزات و بخش مونتاژ و تولید نهایی ماشین تقسیم می شوند که جمعا در وسعت ۱۶۵۰۰ مترمربع قرار گرفته اند.
یکی از مزیت های مهم  Has group  این است که ما تمام قطعات و تجهیزات مصرفی در ماشین آلات را خودمان تولید می کنیم و این امر مزیت های بسیار زیادی را برای ما و به ویژه برای مشتریان ما ایجاد کرده است. این توانایی در تولید قطعات کوچک و بزرگ با دقت و کیفیت بالا موجب شده تا بسیاری از شرکت های بزرگ ماشین ساز در صنعت نساجی و دیگر صنایع برخی قطعات خود را از ما تهیه می نمایند.

◄ شرکت Has group یکی از بزرگترین سازندگان ماشین آلات نساجی در ترکیه است. با توجه به  این امر صنعت ماشین سازی نساجی در ترکیه را چطور ارزیابی می کنید؟علت اصلی رشد صنعت ماشین سازی نساجی در ترکیه در سال های گذشته چه بوده است؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صنعت نساجی در ترکیه قدمت بسیار طولانی دارد و تولیدکنندگان کالاهای نساجی در کشور ترکیه صاحب تجربه بالایی در این بخش هستند.
تولید کنندگان ترک امروزه توانسته اند با توجه به کیفیت تولیدات خود و تکیه بر تحقیق و توسعه (R&D)  محصولات خود را در بازار جهانی رقابتی کنند.
تنها در سال ۲۰۱۴ حدود ۷۰ درصد تولیدات نساجی ترکیه به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد دلار به اروپا و روسیه صادر شده است که این رقم می تواند گویای شرایط مناسب این صنعت در ترکیه باشد. این موقعیت بی نظیری را برای ما در بازار داخلی ترکیه ایجاد کرده است به طوری که حدود ۱۵۰۰ کارخانه نساجی در وسعت ۱۰۰ کیلومتری Has group قرار دارند. ارتباط گسترده ما با شرکت های تولید کننده داخلی و بین المللی در طول۲۰ سال گذشته به ما این امکان را داده که بتوانیم درک درستی از نیازهای مشتریان در بازار داخلی و بازار صادراتی خود به دست آوریم.
رمز موفقیت ما در صنعت ماشین سازی نساجی توسعه، تحقیق و نوآوری توجه به کیفیت به ارتباط با مشتریان و خدمات پس از فروش مناسب بوده است.

◄ Has group در اغلب نمایشگاه های مهم نساجی در جهان حضور دارد و در حال گسترش بازار صادراتی خود است. در صورت امکان بیشتر در مورد بازارهای صادرات و حجم صادرات خود توضیح دهید.

ما در سال های اخیر توانسته ایم بازار خود را در عرصه بین المللی گسترش دهیم و ماشین آلات خود را با کمک شرکای تجاری قدرتمند و با تجربه خود به بیش از ۳۵ کشور جهان عرضه و معرفی نمائیم و در کنار آن مشتریان خود در بازار داخلی ترکیه را نیز به خوبی حمایت کنیم.
در سال ۲۰۱۴ توانستیم حدود ۶۰ درصد محصولات خود را صادر نمائیم. هرچند این رقم شاید نسبت به برخی از رقبای اروپایی ما پائین تر باشد اما با در نظر گرفتن این واقعیت که بازار داخلی ترکیه بازاری گسترده است و بزرگترین شرکت های ماشین ساز دنیا در آن حضور دارند ما به صادرات ۶۰ درصدی خود در کنار تامین بازار داخلی ترکیه افتخار می کنیم.
به طور کلی ماشین آلات تولیدی با برند Has group  در بیش از ۶۰ کشور دنیا در سراسر جهان به فروش رفته است.
کیفیت و ویژگی های برتر محصولات ما مشتریانی از اروپا ، امریکا و دیگر نقاط جهان را به خرید آن متقاعد کرده است.
فروش محصولات ما در بازارهایی مانند ایتالیا، فرانسه، لهستان، پرتغال و… نشان از کیفیت و توان تولیدی ما دارد.

◄ کشور ایران با توجه به  جمعیت حدود ۸۰ میلیونی و موقعیت ویژه آن در منطقه بازاری مهم به شمار می رود. در مورد بازار ایران چه ارزیابی دارید؟ عکس العمل ها به ماشین آلات شما در بازار ایران چطور بوده است؟

به عقیده ما هم ایران یکی از بازارهای بسیار مهم در منطقه است. که در آینده ای نزدیک بر اهمیت آن افزوده خواهد شد.
در حال حاضر به نظر می رسد اغلب تولیدکنندگان ایرانی بر روی بازار بزرگ داخلی این کشور سرمایه گذاری کرده اند. اما به طور مشخص صادرات ایران در بخش نساجی در حال رشد است. ما قبلا در بازار ایران محصولات خود را معرفی کرده ایم و همچنین مشتریان وفادار و رضایتمندی در ایران داریم. عکس العمل های مثبت مشتریان ما موجب شده است تا به طور مرتب تقاضاهایی از سوی تولید کنندگان ایرانی برای خرید ماشین آلات ما وجود داشته باشد.
به نظر من اکنون تولیدکنندگان ایرانی می توانند از مدل های موفق در ترکیه الگوبرداری نمایند و باتوجه به حضور قدرتمند ما در بازار ترکیه و رضایت مشتریان از محصولات ما و نیز نزدیکی دو کشور ایران و ترکیه بازار ما در ایران رو به توسعه بوده است.

◄ همواره کیفیت و قیمت دو عنصر مهم برای خریداران ماشین آلات نساجی بوده است. لطفا محصولات شرکت Has group   را از این نظر با سایر رقبا مقایسه کنید.

در اینجا دوباره می خواهم به مزیت های ما در تولید ماشین آلات نساجی در اروپا و در مقایسه با سایر رقبا اشاره کنم. همانطورکه اشاره شد تولید ما در ترکیه باتکنولوژی همسان، دارا بودن پائین ترین میزان مصرف انرژی و خدمات سریع و ارزان به مراتب ارزانتر از رقبای ما در اروپا است. حتی در برخی از موارد می توانیم ادعا کنیم که محصولات بهتری تولید می کنیم و با ارائه آخرین راهکارها و تکنولوژی ها در مورد بازیافت انرژی گرمایی، سیستم های نوین، فیلترینگ و … مشتریان خود را برای رقابت در بازارهای آینده که همان تولید سبز و دوستدار محیط زیست است آماده کنیم.

◄ در پایان اگر صحبتی برای افزودن به این گفتگو دارید ذکر بفرمایید.

حضور در بازار ایران و ایجاد منافع دو جانبه برای ما و تولیدکنندگان ایرانی موجب خوشحالی گروه تولیدی ما خواهد بود.

امیدوارم بازار ایران روز به روز به رشد خود ادامه دهد و با رفع موانع اقتصادی و سیاسی، ایران نیز به جمع تولیدکنندگان بزرگ نساجی در منطقه و دنیا بپیوندد. ایران کشور بزرگی است و قطعا پتانسیل تبدیل شدن به یک کشور صنعتی و پیشرفته را دارد.

تهیه و تنظیم: بهنام قاسمی

منبع: شماره ۲۹ مجله کهن

تلفن اشتراک- ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×