اخبار فرش ماشینیگالری ویدئوگزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

گفتگو با سرکار خانم سارا میرنظامی رییس انجمن طراحان فرش تهران

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال فرش دستباف حضور پررنگی داشته است و افراد مشهوری هم شرکت کرده بودند اما انتظار میرفت افراد بیشتری شرکت کنند به دلیل اینکه این نمایشگاه بازدید کنندگان متفاوتی نسبت به نمایشگاه های دیگر داشت.

کشور ایران در زمینه فرش بسیار مهارت دارد و به عنوان مهد فرش نامیده شده است و یک اتفاق خوبی که امسال افتاد این بود که توسط جناب آقای قنبری نیا یک موزه فرش برپا شد که فرش های آنتیک در معرض دید عموم قرار گرفت و بازدید کنندگان و طراحان، علاقه مند به دیدن این موزه ها هستند، با بازدید از این موزه های فرش باعث یادگیری اصول و حفظ اصالت باعث میشود بتوانند مسیر را ادامه بدهند و خلاقیت به روز را به آن اضافه کنند و سلیقه های مردم را در نظر بگیرند.

یک اتفاق خوب دیگر این بود که یک هیئتی از ایران که شامل افرادی از اتحادیه بودند، از غرفه های فرش ماشینی و فرش دستباف بازدید کردند. غیر از انجمن های که در شهرستان ها وجود دارد یک کانونی در سرار کشور ایجاد شده است و هیئت مدیره آن شامل کل ایران و شهرهایی مثل قم، اصفهان، کاشان و اردبیل و شهرهایی که در زمینه فرش فعالیت های خاصی انجام میدهند تشکیل شده است.

کشور ایران طراحان بسیار قوی دارد. اگر ما بتوانیم کار گروهی انجام دهیم قطعا بهترین اتفاق در ایران خواهد افتاد.

 

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×