اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

مصاحبه با آقای عظیم دستفال مجری دومین دوره نمایشگاه فرش ماشینی شهر آفتاب

زمان برگزاری نمایشگاه (۲۸ لغایت ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۲)

 لطفا در ابتدا مختصری در مورد تاسیس، شکل گیری و رشد و‌ موفقیت شرکت بانیان فردای روشن در بخش برگزاری نمایشگاه های برای خوانندگان مجله نساجی کهن بفرمایید.

شرکت بانیان فردای روشن، به‌ عنوان واحدی که از سال ۱۳۸۴ فعالیت تخصصی آن برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است که پس از انفکاک شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران از سازمان توسعه ایران آغاز بکار نموده است. تجربه برگزاری بیش از ۱۲۰ نمایشگاه بین المللی داخلی و تخصصی بین‌المللی خارجی پشتوانه شگل گیری و تأسیس این شرکت بوده که ازطریق کادر مدیریتی آن از شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران به این شرکت انتقال یافته است.

 در خصوص نمایشگاه فرش ماشینی شهر آفتاب بیشتر توضیح دهید و بفرمایید چه نهادهایی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد در کنار شما هستند؟

پس از پیگیریهای لازم توانستیم مجوز برگزاری نمایشگاه بین المللی تخصصی فرش ماشینی، موکت، کفپوش و تجهیزات وابسته را بصورت سالانه از شرکت نمایشگاههای بین المللی شهر آفتاب دریافت کنیم و از این پس همه ساله این نمایشگاه توسط شرکت بانیان فردای روشن با همکاری اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد بستری مناسب و فرصتی متفاوت به منظور معرفی کالا، محصولات و خدمات و انتفال و یافته های صنعتگران تولید کنندگان و متخصصان در جهت توسعه صنعت فرش ماشینی، موکت، کف پوش، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در سطح کشور می باشد.

اتحادیه در برپایی نمایشگاه مذکور همکاریهای لازم را مورد توجه قرار خواهند داد. این نمایشگاه در حالی برگزار خواهد شد که برای نخستین بار با ابتکار شرکت بانیان فردای روشن و با دعوت از تمام دست اندرکاران این صنعت، برنامه ریزی شده و با توجه به مشکلات بی شمار فراروی این صنعت به ویژه با افزایش روزافزون فشارهای خارجی، تحریم ها نیاز هرچه بیشتر به تبادل تجارت، اطلاعات و امکانات جهت شتاب بخشیدن بیشتر در توسعه این صنعت احساس می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سالن اختصاصی داده شده از سوی نمایشگاه به این شرکت حدود ۱۸۰۰۰ متر مربع میباشد و در حال حاضر نیز بسیار از شرکتهای مطرح و معتبر داخلی ثبت نام نموده اند و با توجه به استقبال قابل توجه از نمایشگاه فوق الذکر پیش بینی میشود تا زمان برگزاری نمایشگاه (۲۸ لغایت ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۲) با کمبود فضای نمایشگاهی روبرو شویم.

امیدواریم این نمایشگاه را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنیم به گونه ای که شاهد آن باشیم تا این صنعت همچون نگین تابان بر تارک منطقه بدرخشد.

در خصوص زمان و تاریخ برگزاری نمایشگاه هم توضیحاتی بفرمایید؟

با توجه به درخواست تعداد بیشماری از شرکتهای تولیدی فرش ماشینی پس از برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره نمایشگاه که قبل از همه گیری ویروس کرونا برگزار شد و نیاز صنعت فرش ماشینی و موکت ایران با اخذ مجوز تصمیم گرفتیم این رویداد مهم را از تاریخ ۲۸ لغایت ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ مطابق با ۱۹ لغایت ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ در نمایشگاه دائمی بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار نمائیم

در دوره گذشته این نمایشگاه شرکتهای مهم و معتبر چون مرینوس، قالی سلیمان، فرش مشهد اردهال فرش زمرد مشهد فرشینه، فرش بزرگمه، فرش اسپادانا، فرش نگین مشهد، سروش پایتخت، موکت بابل ……. حضور داشتند.

ساعت بازدید نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۶ بعد از ظهر میباشد. لازم به یادآوری است نمایشگاه مذکور با حمایت همه جانبه اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران برگزار میشود این نمایشگاه در دوره قبل توانست توجه بسیاری از تولیدکنندگان مطرح فرش ماشینی را به خود جلب کند

نظر شما در مورد نمایشگاه فرش ماشینی که هر ساله در سایت نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود چیست؟

برگزاری نمایشگاه ما نه تنها مانعی برای برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران نیست بلکه معتقدم این دو رویداد میتوانند باعث تقویت یکدیگر شوند . دنیای امروزی دنیای رقابت است و همواره در شرایط رقابت سالم و پویا است که تمام ارکان صنعت فرش ماشینی از تولید کننده نخ فرش گرفته تا برگزار کننده نمایشگاههای تجاری میتوانند بهترین کیفیت و خدمات را ارائه کنند.

به نظر من نمایشگاه فرش ماشینی و موکت تهران مشتریان خود را دارد و نمایشگاه ما در شهر آفتاب تهران نیز مشتریان خود را خواهد داشت. هیچ یک از این رویدادها در کار یکدیگر دخالتی ندارند و این رقابت برای صنعت فرش ماشینی و موکت ایران نکات مثبت و فواید زیادی به همراه دارد.

این موضوع در سایر صنایع و سایر کشورهای دنیا نیز امری بسیار معمول و جا افتاده است. هیچکس نمیتواند برگزاری این نمایشگاه را صرفا برای” شخص یا شرکت خاصی محدود نماید و هر برگزار کننده ای میتواند با توجه به مزیت های نسبی خود و خدمات متفاوتی که به مشتریان ارائه میدهد سعی در برگزاری رویدادی معتبر و پرمخاطب تر داشته باشد.

سایت نمایشگاهی شهر افتاب چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟ از نظر برگزاری و محل برگزاری نمایشگاه…

نمایشگاه شهر آفتاب با دسترسی عالی به مترو و وسایل نقلیه عمومی یک بازدید راحت و آسوده را برای بازدیدکنندگان فراهم میکند و مشکلات ترافیک و ……. را ندارند. پارکینگ نمایشگاه گنجایش ۷۰۰۰ جای پارک دارد و مشکل پیدا کردن جای پارک وجود ندارد.

ساعت بازدید نمایشگاه طبق استاندارد نمایشگاههای بین المللی جهان خواهد بود و نیازی به دیر شروع کردن و اتمام زودتر از موعد نمایشگاه وجود ندارد که موجب میشود غرفه داران محترم به شکل کامل از وقت و هزینه هایی که برای اجاره غرفه ……. پرداخت کرده اند بهره برداری کنند

یکی از تفاوتهای عمده سایت نمایشگاهیی شهر آفتاب تهران وضعیت و امکانات سالن هاست در نمایشگاه دائمی شهر آفتاب تهران سالن ها مطابق با استداردهای روز دنیا با نور تهویه و امکانات در سطح جهانی ساخته شده اند

این سایت نمایشگاهی عضو اتحادیه جهانی نمایشگاهی جهان UFI میباشد.

وجود سالن هایی با ارتفاع سقف بلند (بیش از ۳۲ متر) بدون ستون امکانات ساخت غرفه های ۲ طبقه و حتی ۳ طبقه در سالن های نمایشگاه شهر آفتاب تهران امکان پذیر می کند. مشارکت کنندگان نمایشگاه شهر آفتاب در اولین دوره نمایشگاه به وضوح این تفاوت آشکار را لمس کردند.

مشارکت کنندگان میتوانند ماشین آلات و تجهیزات خود را به راحتی نصب و مونتاژ کنند و این میتواند نیازهای مشارکت کنندگان را برآورده کند

نزدیکی به فرودگاه: نمایشگاه شهر آفتاب در جنوب شهر تهران مجاور مرقد مطهر امام خمینی(ره) و به فاصله اندکی از فرودگاه امام خمینی (ره) و در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار احداث شده است. این نمایشگاه دارای یک ورودی شرقی از بزرگراه تهران-قم و یک ورودی از کمربندی شهر آفتاب است. قرار است در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰ نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب برگزار گردد.

یکی از امتیازهای برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب حذف کمیته ارزی و ریالی میباشد. شرکتهای وارد کننده و بازرگانی دارای نمایندگی های شرکتهای خارجی در ایران می توانند به صورت ریالی بدون پرداخت ارز در نمایشگاه حضور داشته باشند کلیه) غرفه ها بصورت ریالی می باشد و این خود نیز برداشتن بار سنگینی از دوش مشارکت کنندگان بود.

یکی از ویژگیهای نمایشگاه شهر آفتاب وجود سالنهایی با شرایط یکسان است سالنهای ۳ قلو کنار هم خوشبختانه مشکل جانمایی مشارکت کنندگان در سالنهایی با شرایط نا برابر بطور کلی حذف شده است

یکی دیگر از امتیازات نمایشگاه شهر آفتاب نزدیکی آن به فرودگاه و هتل و گمرک تهران می باشد و طی هماهنگیهای بعمل آمده مقرر است در سال جاری گمرک شعبه ای در محل دائمی نمایشگاه شهر آفتاب افتتاح کند که مشارکت کنندگان به راحتی بتوانند وسایل و کالاهای ترخیص شده را به نمایشگاه منتقل کنند. همچنین شعبه بانک شهر و رستورانی در نمایشگاه مستقر می باشد

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×