اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه دموتکس دبی یکی از بهترین نمایشگاه ها خواهد شد

مصاحبه با اقای مرتضی سودایی مدیر عامل شرکت فرش زرتشت

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که قرار است پس از سالها دوباره در شهر دبی و کشور امارات متحده عربی برگزار شود شور و شوق زیادی را در بین شرکت های تولید کننده فرش ماشینی در منطقه و به ویژه شرکت های ایرانی به راه انداخته است و باع‍ث شده اغلب کارشناسان صنعت فرش ماشینی به برگزاری موفق این رویداد خوشبین باشند چرا که با پشتوانه سه دهه تجربه موفق شرکت نمایشگاه های هانوفر در برگزاری بزرگترین نمایشگاه های صنعت فرش و کفپوش جهان با برند دموتکس همراه خواهد بود.

در اینجا مصاحبه ای را با یکی از شرکت های غرفه گذار ایرانی در این ‌نمایشگاه ترتیب دادیم که اتفاقا حضور پررنگی در‌ تمامی نمایشگاه های دموتکس دارند. آقای سودایی از شرکت فرش زرتشت پاسخگوی چند سوال کوتاه مجله نساجی کهن بودند که در زیر می خوانید…

آقای سودایی به نظر شما چرا دموتکس دبی می تواند به یک رویداد موفق در صنعت فرش و کفپوش منطقه تبدیل شود؟ 
موفقیت نمایشگاه دموتکس دبی را به دلایل گوناگون می توان بسیار محتمل دانست. این موفقیت به نظر من برای شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه بسیار پررنگ تر خواهد بود و به همین دلیل هم بخش مهمی از غرفه گذاران نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در سال ۲۰۲۴ را شرکت های ایرانی تشکیل می دهند.

در ‌نمایشگاه دموتکس خاورمیانه حضور گسترده تولیدکنندگان فرش ماشینی ایران می تواند بسیار موفق باشد چرا که امارات و کشورهای عربی اطراف مهمترین و اصلی ترین بازارهای صادراتی فرش ماشینی ایران هستند.

کشور امارات و کشورهای عربی منطقه  به فرش های ایرانی علاقه دارند و با سبک زندگی و فرهنگ و سلیقه آنها نزدیک است. شرکت های ایرانی نیز دسترسی و‌شناخت بسیار بالایی از بازار کشورهای عربی دارند و در بازارهای اروپا و امریکا تا این حد تخصص و شناخت وجود ندارد.

از طرف دیگر دبی یک مکان ایده ال برای برگزاری نمایشگاه های تجاری است. جاذبه های توریستی و گردشگری مهمی دارد. از نظر زیر ساخت های دریایی و حمل و نقل بین المللی مزیت های خوبی دارد و البته از نظر پروازهای بین المللی هم هواپیمایی امارات پروازهای روزانه و متعددی به کشورهای اطراف و سایر نقاط جهان دارد که رفت و امد مسافرین و بازدید کنندگان را تسهیل می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مورد بعدی که بسیار مهم است این است که برای اولین بار در کشوری در نمایشگاه شرکت می کنیم که خود یک خریدار بالقوه برای فرش ایرانی است. این مزیت در نمایشگاه های دموتکس هانوفر، نمایشگاه فرش استانبول و قازیانتپ وجود ندارد اما امارات و کشورهای عربی همسایه از مهمترین مشتریان فرش ماشینی ایران هستند.

حتی در امارات خیلی از فروشگاه های فرش و کفپوش و توزیع کنندگان و خریداران محلی فرش ماشینی حضور دارند که شاید امکان حضور در نمایشگاه های بین المللی را نداشتند اما می توانند به راحتی به دبی بیایند و با شرکت های ایرانی آشنا شوند و خرید کنند.  اطمینان دارم در نمایشگاه دبی فرصت آشنایی با طیف کاملا جدید از خریداران و‌ مشتریان از کشورهای امارات، عربستان، قطر، بحرین و … را خواهیم داشت که تا کنون ملاقات نکردیم. همه اینها انگیزه شرکت های ایرانی برای حضور در نمایشگاه دموتکس دبی را دو‌چندان می کند.

حضور گسترده و هماهنگ شرکت های ایرانی در نمایشگاه دموتکس آنتالیا که با تحریم شرکت های ترکیه ای همراه بود به ما ثابت کرد که حتی در نمایشگاه هایی که شرکت های ترکیه ای در آن حضور کمرنگی دارند هم می توانیم مشتریان بسیار خوب بین المللی را ملاقات کنیم و دستاوردهای خوبی داشته باشیم. “

آقای سودایی در بخشی از صحبت های خود نیز به رشد دانش و جسارت شرکت های ایرانی اشاره کرد و گفت: “ در چند سال اخیر شاهد این هستیم که شرکت های ایرانی حضور خوب و‌ گسترده ای در رویدادهای بین المللی داشتند و این باعث رشد دانش، تجربه و جسارت شرکت های ایرانی در بخش صادرات شده است.

امروز شرکت های ایرانی برای حضور در بازارهای بین المللی هزینه می کنند و در صدد ارتقا خود در بخش رنگ و طرح و شناخت بازارهای هدف هستند، بازاریابی و مارکتینگ را بهتر یاد گرفته و عمل می کنند و حتی در نحوه برخورد با مشتری، غرفه آرایی و پیگیری و دعوت از مشتریان حرفه ای تر عمل می کنند. این ارتقا سطح شرکت های ایرانی اعتماد بیشتری هم در خریداران و مشتریان خارجی ایجاد کرده و با رغبت بیشتری به سمت فرش های ایرانی و شرکت های تولید کننده ایرانی می آیند.

پیش بینی من این است که نمایشگاه دموتکس دبی یکی از بهترین نمایشگاه هایی خواهد بود که در سالهای اخیر حضور پیدا کرده ایم و امیدوارم همانطور که از شواهد پیداست این اتفاق بیفتد. “

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×