گالری ویدئو

معرفی ابزار جدید اوکوتکس برای اندازه گیری ردپای کربن و آب در نساجی

معرفی ابزار جدید اوکوتکس برای اندازه گیری ردپای کربن و آب در شرکت های تولید کننده نساجی و پوشاک به پیش نمایش نرم افزار محاسبه گر ردپای کربن و آب اوکوتکس خوش آمدید

‫با ابزاری که اخیراً، ‫به‌عنوان یک تسهیل کننده منتشر کردیم، می‌توانید میزان انتشار کربن، ‫و آب را محاسبه کنید. ‫امروز مایلیم به شما قابلیت‌های اساسی،  و چگونگی کار این ابزار را نشان دهیم.

‫ زمانی که وارد اکانت OEKO-TEX خود می‌شوید، ‫داشبورد خود را مشاهده می‌کنید، ‫و می‌توانید محاسبات خود را مدیریت کنید. ‫ممکن است بخواهید فرمت اعداد را، ‫با توجه به فرمتی که با آن کار می‌کنید ‫ تنظیم کنید. ‫برای این کار با زدن آیکون سمت راست بالا، ‫تنظیمات را باز کنید.

‫از این قسمت بلافاصله می‌توانید، ‫از طریق انتخاب اضافه کردن محاسبه جدید، یا علامت + کنار جستجو، داده ها را ثبت کنید. ‫در سمت چپ، ‫یک محاسبه انجام‌شده، ‫در داشبورد دیده می‌شود. ‫قبل از اینکه محاسبه را شروع کنید، ‫نیاز به اطلاعات نمایش داده‌ شده داریم، ‫که باید از سمت شما پر شود.

‫درصورتی‌که محاسبه‌ای را، ‫برای دوره‌های مختلف انجام داده‌اید، ‫به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی ‫داشته باشید، ‫و وضعیت ثبت را مشاهده کنید. در بالا گزینه خوبی که وجود داره امکان بایگانی کردن رو به شما میده ‫و در شرایطی که محاسبه درست نیست یا ‫می‌خواهید از نو شروع کنید، ‫می‌توانید آنها را بایگانی کنید. ‫و چیز عالی که هست اینه که قبل از ‫بایگانی کردن محاسبه، ‫همچنین می‌توانید آن را کپی کرده ‫و با انتخاب دکمه ادامه، ‫اشتباهات را تطبیق دهید یا به ‫روز رسانی آن را انجام دهید.

‫بنابراین مطمئناً اطلاعات ‫شما از بین نخواهد رفت. این داشبورد بود. ‫اگر می‌خواهید در مورد فیلدهای ‫ورودی ‫یا بخش نتایج بدانید، به ویدیوهای ‫دیگر نگاهی بیندازید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معرفی ابزار جدید اوکوتکس برای اندازه گیری ردپای کربن و آب در شرکت های تولید کننده نساجی و پوشاک ‫به مجموعه دیگری از اسکرین ریکورد در مورد ‫ماشین حساب اثر خوش آمدید.

‫در این ویدیو می‌خواهم در مورد اولین ورود ‫داده‌ها در ابزار ماشین حساب صحبت کنم. خواهید دید که استفاده از ماشین حساب اثر بسیار آسان و قابل درک است. خب می‌توانید یک محاسبه جدید اضافه ‫کنید یا یک محاسبه موجود را ادامه دهید. ‫امروز یک مورد موجود را ادامه میدهیم.

‫بخش‌های مختلف ورود داده‌ها به وضوح تعریف ‫شده و به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند. ‫برای هر ورودی داده، می‌توانید کادرهای ‫اطلاعات اضافی سمت راست را ببینید. ‫این می‌تواند به شما کمک کند بفهمید ‫کدام یک از طرف شما …… است.

‫در بخش مواد و فرآیندها، ‫شما باید موادی را وارد کنید که وارد مرکز شما ‫می‌شود و همچنین از تاسیسات شما خارج می‌شود. ‫در قسمت پایین مقدار ورودی مواد. ‫شما نوع و مبدا را وارد می‌کنید. ‫و مقدار فیبری که نشان دهنده ورودی ‫مواد در تاسیسات شما است.

علاوه بر این , حتی گزینه‌ای برای انتخاب فرآیندها وجود دارد که همگی با مقدار موادی که از طریق این فرآیندها در حال اجراست مرتبط هستند . خب حتی می‌توانید بین تولید الیاف ‫تولید پارچه ، رنگرزی قبل از پردازش ، پروسه تکمیل و غیره انتخاب کنید و سپس وارد جزئیات شوید.

‫حتی اگر تاسیسات شما دارای فرآیندهای زیادی است، ‫فضای کافی برای ارائه آنها وجود دارد. ‫می کشم و رها می‌کنم. ‫شما همچنین می‌توانید ‫ترتیب فرآیندهای خود را تغییر دهید. هر زمان که سیستم تشخیص دهد اشتباهی وجود دارد یا ‫فیلدهای الزامی وجود ندارد ‫ما همچنین چک‌های خودکار داریم، ‫که تأیید می‌کند داده‌های شما ‫گم شده یا صحیح نیست.

‫این می‌تواند کمک بزرگی برای جلوگیری ‫از اشتباه در محاسبه باشد. مقدار ورودی مواد یک فیلد الزامی است و ‫باید بیشتر از مقدار خروجی مواد باشد. ‫بنابراین، برای مثال، اکنون ‫من یک صفر در آنجا دارم. ‫و سیستم آن را تشخیص می‌دهد.

‫در این حالت، ‫سیستم همچنین متوجه می‌شود که ‫مجموع مواد باید با مجموع نوع فیبری استفاده ‫شده در تاسیسات یکسان باشد. مجموع در اینجا باید با مجموع در اینجا یکی باشد. ‫برای ذخیره، باید مقادیر صحیح را وارد کنید. موارد محاسبه شده توسط سیستم محو شده ‫یا به رنگ خاکستری نشان داده شده است.

‫برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بخش دیگر، ‫چقدر این ابزار هیجان‌انگیز است, ‫ویدیوهای دیگر ما را ببینید.

‫امروز، من می‌خواهم در مورد ورود داده‌های ‫دسته‌ها در ماشین حساب ما صحبت کنم، در قسمتی که انرژی, بخار ‫و آب را وارد می‌کنید، ‫شما باید همیشه مقدار کل انرژی,بخار و آب در سال را وارد کنید ‫در صورتی که سهم الکریسیته,بخار و آب بخصوص خود را می‌دانید، ‫شما این امکان را دارید که این ‫اطلاعات را به ما بدهید.

‫اگر سهم را نمی دانید، ‫نگران نباشید ‫ما از …

آره از پایگاه داده منطقه ای که در حال تولید در آن هستید استفاده میکنیم ‫در این مورد، مشتریان از هیدرو , ۹۰ ‫ درصد اسفاده میکنند بنابراین ۱۰% از پایگاه داده محاسبه ‫شده از میانگین شبکه گرفته می‌شود.

‫یکی دیگر از عملکردهای جالب، وارد ‫کردن مصرف برق در هر فرآیند است. ‫اگر آنها را میدانید، لطفاً ‫داده‌هایی را وارد کنید که ‫می دانید، این در آینده برای معیارسنجی و همچنین ‫بعداً در تجزیه و تحلیل مشارکت بسیار مفید ‫خواهد بود.

‫بخش مواد شیمیایی و بسته بندی. فقط مقادیری را که در بسته بندی مواد شیمیایی و بسته ‫بندی زباله در سال استفاده می‌کنید. ‫اگر تعجب می‌کنید که چرا ما گزینه‌های ‫کمی فقط در مواد شیمیایی داریم، علت این است که مافقط مواد شیمیایی که تأثیر ‫قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند را ‫در نظر می‌گیریم.

تا جمع آوری داده ها آسان و در عین حال تا حد امکان قوی باشند ‫ در بخش حمل و نقل باید مسافت طی شده توسط مواد ‫اولیه که توسط ردیف آخر تامین شده توسط آخرین ردیف که به کیلومتر محاسبه شده وارد شود در این مورد سیصد هزار برای تاسیسات است

‫اگر مواد اولیه از تامین کنندگان مختلف باشد، ‫سپس مسافت طی شده توسط مواد از ‫تامین کنندگان باید جمع شود. ‫همچنین می‌توانید گزینه‌های مختلف ‫توزیع را وارد کنید.

‫در بخش خلاصه، ‫شما یک نمای کلی از تمام داده‌های ‫خود دارید که میتوانید هر چیزی را ‫از آنجا تنظیم کنید. شما به طور خودکار هدایت می‌شوید و می‌توانید ‫اشتباهات خود را تنظیم کنید.
‫برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر ‫بخش‌ها و میزان هیجان انگیز بودن ابزار، ویدیوهای دیگر ما را بررسی کنید.

معرفی ابزار جدید اوکوتکس برای اندازه گیری ردپای کربن و آب در شرکت های تولید کننده نساجی و پوشاک برای این کار میریم سراغ محاسبه‌ای که از قبل شروع کردیم و درجا می‌ریم به بخش خلاصه کار (summary) وقتی که تمام اطلاعاتتون رو وارد ابزار کردین، می‌تونین اطلاعاتتون رو توی بخش خلاصه کار چک کنین و بعد generate report روی گزینه کلیک کنید

همینطور که می‌بینین نتایج شما در بخشهای متفاوت تفکیک شدن که می‌تونین اینجا انتخاب کنین از رد پای آب برین به داده‌های کارخونه و پی دی اف خب ردپای کربنی شامل تاثیراتی میشه که مستقیما توی تاسیسات به وجود اومدن که ما بهش می‌گیم دروازه-به-دروازه و همینطور تاثیراتی که توسط تولید مواد خام و توسط مراحل پردازش ایجاد شده پس این چیزیه که بهش می‌گیم
اعتبار-به-دروازه برای اینکه نتایج قابل مقایسه بشن , به ازای تولید سالیانه و همینطور به ازای هر کیلوگرم از مواد خروجی ارائه داده شده اند چیزی که انتخاب نتایج رو خیلی ارزشمند می‌کنه می‌تونین ببینین که با تحلیل مشارکتی شما شناسایی کردن بزرگترین تاثیرات از انتشار گاز کربن دی اکسید و همینطور مصرف آب خیلی ساده‌ست

به این معنا که شما متوجه می‌شین کدومشون تاثیر بیشتری از تولید مواد خام شما دارن در مقایسه با عملیات تاسیساتی بعنوان مثال و همینطور شناسایی نقاط حساس توی پروسه‌های تولیدی متفاوت به شما این فرصت رو میده که در آینده دست به عمل بشید و شاید اونها رو عوض کنید یا اینکه پروسه‌های تولیدی با تاثیر کمتر رو ادغام کنید

تغییر دادن از درصد به مقادیر مطلق هم خیلی آسونه به شما این فرصت رو میده که بهتر تحلیل کنین در نهایت برای اینکه نتایج خودتون رو تبادل کنین می‌تونین چاپشون کنین توی زبانه پی دی اف و اونها رو با برندهایی که باهاشون کار می‌کنین و سهام‌داران دیگه به اشتراک بذارین و به این طریق مبادله رو در زنجیره عرضه جهانی ترویج بدین امیدوارم از ابزار ما خوشتون اومده باشه و استفاده ازش براتون سرگرم‌کننده بوده باشه

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×