اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴

دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴ به پایان رسید و با موفقیت بسیار زیاد و تأثیر ماندگار در صنعت کفپوش نتیجه خوبی گرفته است. این رویداد که در مرکز معتبر تجارت جهانی دبی برگزار شد، به عنوان گواهی بر نقش محوری دبی به عنوان یک قطب تجارت جهانی تاکید کرد و حمایت های بسیاری را از سوی رهبران صنعت کفپوش و فرش در سراسر جهان دریافت کرد.

از جمله نکات برجسته این رویداد، رونمایی از مجموعه های نفیس توسط  شرکت های فرش مانند فرش هریتیج، نمایش تسلط و نوآوری بی نظیر هنری بود. فرش استاندارد، بزرگترین تولید کننده فرش امارات متحده عربی، با نمایش راه حل های پایدار در کفپوش، در مرکز توجه قرار گرفت و مجدداً به تعهد خود را در برابر محیط زیست تأیید کرد. فرش موی و برند طراحی داخلی True Design نیز از جمله غرفه های خاص و جذاب نمایشگاه امسال بودند.

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه 2024 (3)

در این نمایشگاه سه روزه شاهد حضور چشمگیر فعالان این صنعت و شرکت بیش از ۱۰۰ غرفه دار از سراسر جهان بودیم تا آخرین روندها و نوآوری ها را در این صنعت ارائه دهند. این غرفه داران به نمایندگی از کشورهایی مانند ایران ، امارات، ترکیه، مصر و چین با حضور خود بر اهمیت جهانی نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴ تأکید کردند.

یکی از برجسته ترین غرفه ها در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه امسال غرفه فرش قنبری نیا بود که به حالت موزه ای از فرش های نفیس درآمده بود و با رونمایی از ۴۵ فرش دست ساز فوق العاده عتیقه، شرکت کنندگان را مجذوب خود کرد. علاوه بر این، برجسته ترین ویژگی این غرفه نمایش فرش های عتیقه با کیفیت موزه با ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود که برخی از فرش ها قدمت آن به قرن هفدهم تا نوزدهم باز می گردند و به عمق تاریخی و اهمیت فرهنگی اضافه می کنند. این غرفه منحصر به فرد هنر بی انتهای نهفته در این فرش ها را به نمایش گذاشت توانست به یکی از پر بازدیدترین غرفه های نمایشگاه تبدیل شود.

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه 2024 (3)

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یک اتفاق مهم دیگر نمایشگاه امسال ارائه بزرگترین فرش دستباف تبریز در جهان توسط فرش عظیم زاده بود که در دموتکس امسال برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شد، این فرش با شکوه که یکی از چهار فرش ذستبافت ابریشم این برند بود در اندازه ۶۰۰ متر مربع بافته شده بود و اندازه چهار فرش آن مجموعا ۲۰۰۰ هزار متر می باشد که این فرش یکی از جاذبه های بی نظیر نمایشگاه امسال بوده است.

این شرکت که از دیرباز خلاقیت های به خصوصی در زمینه فرش از جمله تولید و ثبت فرش گرد نیز در کارنامه خود داشته است امسال نیز در نمایشگاه دموتکس دبی بار دیگر نگاه هارا به جایگاه فرش دستباف تبریز و ارزش آن در جهان جلب کرد.

فرش عظیم زاده جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

علاوه بر غرفه های فرش، در این رویداد همچنین برندهای خلاقی مانند Ryser Böden نیز وجود داشتند که مجموعه از کفپوش های خاص با نام ‘Bog Pearl’ را ارائه کردند. این مجموعه کفپوش های چوبی که از درختان بلوط ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ ساله ساخته شده، تاریخ غنی و زیبایی بی نظیری را ارائه می دهد و آن را به یک انتخاب مناسب به خصوص برای ساکنان دبی تبدیل می کند.

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس

خانوم سونیا ودل کاستلانو، مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس، از کشور امارات و دبی قدر دانی کرد و از امارات به عنوان مرکزی مهم برای پیشرفت در صنعت فرش یاد کرد. وی خاطر نشان کرد: موفقیت نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴ نشان دهنده ماهیت مهم و پربازدید و انعطاف پذیر بازار جهانی کفپوش است و زمینه را برای تحولات آینده و پیشرفت در صنعت فراهم می کند.

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس

علاوه بر نمایش خلاقیت ها و نو آوری های صنعت فرش، این رویداد همچنین فرصت های ارزشمندی برای ایجاد ارتباط بین متخصصان از سراسر جهان ایجاد می کند و اهمیت خود را به عنوان یک رویداد ضروری در تقویم صنعت کفپوش نشان می دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×