اخبار نساجیماشین آلات نساجیمقالات نساجی

مکانیزم پیوندزن مکانیکی نخ در ریسندگی اپن اند

ئدنتهیه و تدوین: قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی

قاسم حیدری
ghasem@aut.ac.ir

پیوند زدن پارگی نخ در ماشین رینگ و اپن اند بعلت تفاوت در پروسه ریسندگی متفاوت است و در ماشین رینگ بسادگی توسط اپراتور می تواند صورت بگیرد ولی در ماشین اپن اند توسط رباط پیوندزن صورت می گیرد. همچنین، بعلت تفاوت موجود در نوع تکنولوژی ریسندگی در ماشین رینگ با سرعت تولید نخ ۲۰ متر در دقیقه و اپن اند با سرعت تولید نخ ۱۲۰ متر بر دقیقه، برخلاف ماشین رینگ که نرخ پارگی نخ به ازای هر هزار اسپیندل در ساعت حدود ۴۰ عدد می باشد، نرخ پارگی نخ در ماشین اپن اند حدود ۳۰۰ پارگی به ازای هر هزار روتور اتفاق می افتد.

البته با تغییراتی که در اسپین باکس اپن اندهای جدید صورت گرفته، نرخ نخ پارگی کاهش چشمگیری داشته و پیوندزنی با دست بسهولت انجام می پذیرد. رباط های پیوندزن مختلفی نیز توسط کمپانی های ماشین ساز مختلف ارائه شده است که بصورت مستمر ارتقا یافته اند که شاخص ترین آنها دو نوع پیوندزن مکانیکی اشلافهورث و پیوندزن پنوماتیکی ریتر می باشد. در ادامه مکانیزم های مکانیکی پیوندزن مکانیکی اشلافهورث بصورت امالی توسط تصاویر و توضیحات آن معرفی شده است.

مکانیزم پیوندزن مکانیکی نخ در ریسندگی اپن اند

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×