اخبار فرش ماشینیاسلاید شونساجی و مردم

میزگرد ‘چالش ها و افق های صنعت آران و بیدگل’ برگزار شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

چالش ها و افق های پیش روی صنعت آران و بیدگل به عنوان یکی از قطب های تولید فرش ماشینی ایران عصر یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان و صاحبان صنایع این شهرستان در شهرستان کاشان برگزار شد.

به گزارش مجله نساجی کهن، به نقل از ایرنا، اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل، مجتبی محلوجی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت و اکبر گلچین رییس هیات امنای شهرک صنعتی هلال بن علی (ع) و از صاحبان صنایع آران و بیدگل در این میزگرد حضور یافتند.

اقتصاد تک محصولی، فقدان بهره گیری از ظرفیت سایر بخش ها و شرکت های دانش بنیان، کمبود سرمایه در گردش و تامین مالی خرید ماشین آلات، همراهی نکردن برخی بانک ها در زمینه ارائه تسهیلات و نبود امکان ارتباط بین المللی منسجم جهت بازاریابی و فروش به عنوان بخشی از چالش های پیش روی صنعت منطقه مورد اشاره قرار گرفت.
حاضران در این میزگرد همچنین بر لزوم ایجاد شهرک های صنایع و فناوری های نوین، بهره گیری از ظرفیت دانش آموختگان دانشگاهی، تقویت فعالیت شرکت های دانش بنیان و صنایع کم آب بر، راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه صنایع، استفاده از ظرفیت سایر بخش ها مانند گردشگری، اجرای طرح های شهری مرتبط، برگزاری نمایشگاه های دائمی و مجازی و توجه به مسائلی مانند بسته بندی و بازاریابی به عنوان افق های پیش روی توسعه آران و بیدگل و سایر نقاط شمال استان تا کید کردند.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۸۰۰ واحد کوچک و بزرگ که بیشتر آنها در زمینه تولید فرش فعال بوده و زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم هزاران نفر را فراهم کرده، با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
آران و بیدگل با تولید سالانه افزون بر ۴۵ میلیون مترمربع فرش ماشینی در رتبه نخست تولید فرش کشور و رتبه دوم تولید فرش ماشینی جهان پس از غازی عنتب ترکیه قرار دارد.
گزارش تکمیلی این میزگرد در روزهای آتی انتشار می یابد.

 

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×