اخبار نساجی

میلیون شغل خانگی در آستانه نابودی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل گفت: اگر تبلیغات مؤثری در حوزه شناسایی فرش دستباف و مضرات فرش ماشینی در جامعه نشود، شغل ۲ میلیون ایرانی که در قالیبافی مشغول به کارند، به خطر می افتد.

مالک اژدر حسینی رئیس اتحادیه تولید کنندگان وبافندگان فرش استان اردبیل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از عملکرد متولیان امر به نظر می آید که آنها خواسته یا ناخواسته در جهت نابودی هنر صنعت فرش قدم برمی دارند و بی توجهی مسئولان دولتی موجب شده تا این صنعت که سالها به عنوان هویت ملی ایران در تمام دنیا شناخته شده ، رو به افول گذارد.

وی در ادامه افزود: اگر تبلیغات مؤثری در حوزه شناسایی فرش دستباف و مضرات فرش ماشینی در جامعه نشود، شغل ۲ میلیون ایرانی که در قالیبافی مشغول به کارند، به خطر می افتد.

اژدرحسینی تصریح کرد: با ازبین رفتن این مشاغل ، امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور به خطر افتاده و دولت باید هزینه های بالایی برای ایجاد یک شغل در جامعه بپردازد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش استان اردبیل همچنین اذعان داشت: کاری از دست مرکز ملی فرش ایران که متولی فرش در کشور است ، برنمی آید و گویا سیاست های دولت این است که هنر صنعت ایرانی از بین برود. فرش دستباف و ماشینی می توانند صادرات بالایی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان راهکارهای برون رفت از بحران موجود ، عنوان کرد: در ابتدا باید به صورت جامع از طرح های پشتیبانی قالیبافان همچون بیمه قالیبافی ، تسهیلات ارزان قیمت و حل مشکلات فروش فرش حمایت شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اژدر حسینی در پایان تأکید کرد: با حمایت دولت از اتحادیه های صنفی و تشکل های حوزه فرش ، آنها می توانند در هر منطقه ای فروشگاه فرش احداث کرده و تولیدات بافنده ها را بخرند تا قالیبافان در زمینه فروش محصولاتشان به مشکل برنخورند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×