اخبار فرش ماشینیاخبار نساجی

نشست مشترک ریسندگان نخ فرش ماشینی و بافندگان فرش ماشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دفتر اداره کل صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت میزبان نمایندگان کارگروه ریسندگی الیاف بلند و کارگروه فرش ماشینی انجمن صنایع نساجی ایران بود. این نشست پیرو افزایش قیمت نخ فرش ماشینی در فصل زمستان و اوایل بهار و به درخواست بافندگان فرش ماشینی برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان کارگروه فرش ماشینی به طرح موضوع نیازکشور به نخ و ظرفیت ها و توانمندی تولید فرش کشور و لزوم تامین نیاز بازار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا نخ مورد نیاز پرداختند و آمار و ارقام خود را در این خصوص مطرح فرمودند.

همچنین با ارائه جدول قیمت مقایسه نخ فرش ماشینی در ایران و ترکیه از نحوه قیمت گذاری نخ توسط واحدهای ریسندگی انتقاد نمودند.

نمایندگان ریسندگان فرش ماشینی ضمن سپاس از همت و تلاش تولیدکنندگان فرش در توسعه سرمایه گذاری های خود به افزایش ظرفیت ریسندگی نخ فرش ماشینی در سالهای اخیر اشاره فرمودند و با استناد به مسائل و مشکلات عدیده در تخصیص ارز و تامین مواد اولیه مورد نیاز به آمارهای واردات الیاف و نخ و مقایسه قیمت های تمام شده خود با رقبای ترک پرداختند.

در این جلسه که با حضور آقایان فرهی،سجادی بیدگلی، رمضانی نژاد، حاجرضایی و بختیاری از تولیدکنندگان فرش ماشینی و آقایان مطهری، ذوالفقاری، زینالو و توکلی زاده از واحدهای ریسندگی نخ فرش و با همراهی مهندس مقصودی و مهندس امامی رئوف ازانجمن صنایع نساجی برگزار شد.

دکتر گرجی با اشاره به نظرات مطروحه توسط حاضرین با نقد برخی از آمارها و مستندات ارائه شده در این جلسه به موضوع اهمیت حفظ منافع زنجیره ارزش ونقش انجمن صنایع نساجی ایران در همگرایی بیشتر بین اجزای زنجیره پرداخت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ایشان رعایت انصاف و تعادل در عرضه و تقاضا رابرای تداوم تولید ضروری دانست و از انجمن خواست تا موضوع را با همکاری و همفکری طرفین مورد جمع بندی قرار دهد تا در صورت نیاز با در نظر گرفتن تجربیات قبلی نسبت به تخصیص سهمیه برای واردات و تنظیم بازار اقدام شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×