اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

حضور برند های معروف فرش در نمایشگاه فرش قازیانتپ

هم نشینی برند های معروف فرش در قازیانتپ

نمایشگاه فرش قازیانتپ که شرکت های مشهور این صنعت را گرد هم می آورد، در تاریخ ۸ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ (۲۸ تا ۳۱ می ۲۰۲۴) در مرکز نمایشگاهی قازیانتپ برگزار می شود. این نمایشگاه توسط گروه نمایشگاه های Tüyap و با همکاری اتاق بازرگانی قازیانتپ برگزار می شود.

هدف این نمایشگاه جذب تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان بین المللی از مناطق مختلف خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا است. در این رویداد تمام عناصر تولیدی این بخش، از فرش ماشینی گرفته تا فرش های سجاده ای، به نمایش گذاشته می شود.

قازیانتپ، پایتخت صنعت فرش در حال آماده شدن برای میزبانی از نمایشگاه فرش برای اولین بار در سال جاری است. این نمایشگاه توسط گروه نمایشگاه‌های Tüyap با همکاری اتاق بازرگانی قازیانتپ و با حمایت فرمانداری شهر قازیانتپ، شهرداری کلانشهر قازیانتپ، انجمن صادرکنندگان فرش جنوب شرقی آناتولی (GAHİB) و اتاق فرش و بافندگان قازیانتپ برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه با هدف کمک به اهداف تجاری و رشد صنعت فرش، فرش ماشینی، قالیچه و حصیر، انواع فرش های به کار برده شده در مسجدها، کف پوش های نساجی، الیاف، نخ، منسوجات، ماشین آلات و لوازم جانبی نساجی به نمایش گذاشته می شود.

بازدیدکنندگان بین المللی متعددی از امارات متحده عربی، آلمان، عراق، مصر، لیبی، بریتانیا، بلغارستان، فرانسه، استرالیا، هلند، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، کره جنوبی، روسیه، مالزی، کویت، عربستان سعودی، نیجریه، و کنیا قرار است در این نمایشگاه شرکت کنند.

نمایشگاه فرش قازیانتپ

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پتانسیل های شهر قازیانتپ

ایلهان ارسوزلو، مدیر کل گروه نمایشگاه‌های Tüyap، بر رشد جهانی شهر قازیانتپ در تولید و صادرات فرش ماشینی تاکید کرد و گفت: چنین پتانسیل‌هایی باید در سطح جهان و در کشور خودمان نیز بهتر شناخته شوند. ما معتقدیم که نمایشگاه ما که امسال برای اولین بار برگزار می شود، تأثیر قابل توجهی خواهد داشت. ما طیف وسیعی از این بخش، از فرش دستباف گرفته تا کفپوش‌های بافته شده و انواع سجاده‌ها را به نمایش خواهیم گذاشت.»

ایلهان ارسوزلو- نمایشگاه فرش قازیانتپ

Tuncay Yıldırım، رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی قازیانتپ، با ابراز خوش بینی نسبت به نمایشگاه فرش قازیانتپ، اظهار داشت که بخش فرش در خط مقدم اقتصاد قازیانتپ قرار دارد. یلدیریم گفت: “قازیانتپ، با زیرساخت های تولید قوی و سهم بازار که مد جهانی فرش را تعیین می کند، آماده می شود تا از ۲۸ تا ۳۱ می میزبان صنعت فرش جهانی باشد. این هیجان انگیز است که نمایندگان این صنعت از سراسر جهان برای نمایشگاه فرش به این مکان بیایند.

M.-Tuncay_Yildirim- نمایشگاه فرش قازیانتپ

این نمایشگاه که بدون شک مزایای زیادی را برای شرکت های ما در جهت تقویت ارتباطات تجاری موجود و ایجاد ارتباطات جدید به ارمغان خواهد آورد، همچنین به بهبود منطقه ما که به شدت تحت تاثیر زلزله ای که ۱۵ بهمن در آن اتفاق افتاد قرار گرفته است، کمک خواهد کرد.

صادرات ۳ میلیارد دلاری صنعت فرش

حجم تجارت جهانی صنعت فرش به ۱۷.۲ میلیارد دلار رسیده است. ترکیه به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار فرش به ۱۱۷ کشور جهان صادر می کند. ترکیه رتبه دوم انواع فرش در سراسر جهان و رتبه اول در تولید فرش ماشینی را دارد. ۱۰ کشور برتری که صادرات به آنها انجام می شود شامل ایالات متحده (۴۵ درصد)، عراق، بریتانیا، آلمان، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، لیبی، روسیه و قزاقستان است.

نمایشگاه فرش قازیانتپ از ۸ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر و ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر برای بازدید عموم باز خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×