اخبار فرش ماشینیاسلاید شوگزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه فرش ماشینی با حضور تجار خارجی از اول اردیبهشت در تهران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه فرش ماشینی، موکت، کفپوش و صنایع وابسته از یکم الی سوم اردیبهشت ۹۹ در سالن‌های نمایشگاهی هتل المپیک تهران با حضور تجار ۶ کشور برگزار می‌شود.

این نمایشگاه توسط شرکت نمایشگاهی کارآفرینان هوشمند تهران و با حمایت سازمان صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف تهران برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه فرش ماشینی و موکت، تجار سرشناس کشورهای روسیه، بلاروس، اوکراین، قطر، عمان و عراق که برای ۴ روز هزینه اقامت رایگان دریافت می‌‌کنند، حضور خواهند داشت.

آقای مهدی معنوی طهرانی، مدیر اجرایی نمایشگاه در گفتگو با مجله کهن گفت: “دلیل دعوت به اقامت رایگان تجار این است که در درازمدت بتوانیم با دموتکس ترکیه رقابت کنیم و تجاری خارجی پایشان برای بازدید و ثبت سفارش و خرید از نمایشگاه‌های داخلی به ایران باز شود.”

وی افزود: “این نمایشگاه در کنار سایر نمایشگاه‌های داخلی، برگزار می‌شود اما بازدیدکننده داخلی نداریم. در این دوره نمایشگاه فقط برای کشورهای اوراسیا و با محوریت کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار می‌شود که در تمام نمایشگاه‌هایمان ۲ الی ۳ کشور از این حوزه حضور دارند.”

به گفته مسئولان اجرایی نمایشگاه، تولیدکنندگان و شرکت‌های داخلی مطرح کشور از جمله فرش کشمیر، فرش ترنج، الیاف ترمه، فرش ظریف، موکت و کفپوش ملی و همچنین نمایندگی شرکت شای آلمان در خاورمیانه تاکنون قرارداد بسته‌اند و خود را آماده کرده‌اند تا سلایق ۳ کشور عربی و ۳ کشور اروپایی را در حوزه فرش تامین کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین تاکنون تجار زیادی از هر ۶ کشور مدارک خود را برای اخذ ویزا و خرید و بازدید درخواست داده‌اند.

تور گردشگری کاشان

این نمایشگاه در ۳ روز برگزار خواهد شد و سپس ۱ روز تور گردشگری‌ برای بازدید تاجران خارجی از کارخانه شرکت‌های طرف قراردادشان در کاشان در نظر گرفته شده است تا دستگاه‌ها، امکانات و مواد اولیه کارخانجات را مشاهده کند و از بابت کیفیت محصولات اطمینان خاطر پیدا کند.

آقای معنوی طهرانی اضافه کرد: “در این نمایشگاه بر روی فروش محصول داخل نمایشگاه تمرکز زیادی نداریم و بیشتر بر روی ثبت سفارش تمرکز کرده‌ایم. چون تولیدکننده‌ها فرش آماده فروش چندانی ندارند و بیشتر تمایل دارند سفارش بگیرند و نمونه کار نشان دهند.”

معنوی طهرانی گفت: “قراردادها هم با هماهنگی اتاق بازرگانی ایران در همین کشورها بسته می‌شود و وجه الضمان گرفته می‌شود و تجار در بانک‌های ایران در این کشورها و یا صرافی‌های تحت نظارت بانک مرکزی، وجه الضمان می‌گذراند.”

به گفته آقای معنوی طهرانی، از دلایلی که ایران نمی‌تواند با کشورهایی مثل ترکیه در این حوزه مثل سابق رقابت کند این است که شرکت‌های ایرانی بعضا در قدم اول جنس مرغوب استفاده می‌کنند و در قدم دوم و هنگام تحویل از مواد درجه دوم استفاده میکنند و به همین دلیل مشتری را از دست می‌دهیم.

مدیر اجرایی نمایشگاه با بیان اینکه برنامه ما برای تقویت این صنعت درازمدت است ابراز امیدواری کرد که بتوانیم سهمی که ترکیه در دو دهه اخیر از بازار ما گرفته است را باز پس بگیریم.

پانوشت:

فرش‌های موجود در تصاویر متعلق به آقای حقیقی است و از این جهت در این خبر استفاده شده است که قبلا مجری نمایشگاه یعنی شرکت کارآفرینان هوشمند تهران نمایشگاهی در حوزه دستباف برگزار کرده بودند و آقای حقیقی یکی از حاضران این رویداد بودند. مجله کهن به تازگی درباره صاحب اثر اطلاع پیدا کرده است و بابت عدم ذکر این موضوع در متن اولیه خبر منتشر شده پوزش می‌طلبیم.

عکاس: آقای حقیقی - منبع: ایرنا
فرش‌ها اثر آقای حقیقی – منبع: ایرنا

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×