جذاب‌ترین‌ها

نمایشگاه فرش DOMOTEX ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه فرش DOMOTEX ترکیه در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ ماه می ۲۰۱۶ در شهر قازیانتپ ترکیه، مرکز جهانی تولید فرش ماشینی ترکیه، برگزار شد. قازیانتپ مرکز صنایع فرش ترکیه می باشد که بیش از ۴۰ درصد کل ظرفیت تولید فرش ماشینی در جهان را دارا است. این نمایشگاه میزبان ۱۹۸ غرفه دار بود که ۳۲ غرفه از آن ها از کشورهای ایران، فرانسه، بلژیک، آلمان، چین، هند، اردن، ازبکستان و هلند بودند.

الکساندر کوهنل، مدیر کل نمایشگاه هانوفر ترکیه در مصاحبه ای خاطر نشان ساخت: برگزاری این نمایشگاه با حضور شرکت های پیشرو در صنعت فرش دستبافت بار دیگر قدرت ترکیه را در این زمینه نشان داد و با تعداد زیاد ارتباطات تجاری که برقرار ساخت موفقیت این نمایشگاه را به عنوان مهم ترین گردهمایی تجاری برای ترکیه و خاورمیانه به اثبات رساند.


در طول نمایشگاه شرکت های برجسته صنایع فرش محصولات گسترده خود را تحت برند DOMOTEX ارائه کردند. در میان این محصولات محصولی که دارای فناوری خود تمیز کنندگی با استفاده از تکنولوژی نانو بود محصولی چشمگیر برای بازدیدکنندگان به شمار می رفت. همچنین فرش هایی با طراحی های متنوع سنتی و مدرن که بر اساس سلیقه مصرف کنندگان طراحی شده بود و با جنس های گوناگون از قبیل پشم، ابریشم، کشمیر، الیاف بامبو به نمایش درآمد.
در کنار فرش های ماشینی در این نمایشگاه محصولات دیگری شامل فرش های دست بافت، قالیچه، زیرانداز و مت، کفپوش های جاذب صوت، لمینت چوب و پارکت نیز به نمایش در آمد.
از نکات برجسته دیگر نمایشگاه امسال بخش – نابینایان و کم بینایان فرش طراحی می کنند: رویاهای بدون مرز – بود که مورد علاقه بازدید کنندگان قرار گرفت. در این بخش خاص فرش هایی که به وسیله نابینایان و کم بینایان طراحی شده بود، با هدف آگاه سازی نسبت به این قشر به نمایش درآمدند.
درمجموع ۸۱۷۹ بازرگان خبره عمدتا از ترکیه و سایر کشورهای خاورمیانه از نمایشگاه DOMOTEX امسال بازدید کردند. این نمایشگاه موقعیت خود را به عنوان یک نمایشگاه پیشرو در زمینه صنایع فرش و همچنین انواع کفپوش در ترکیه و خاورمیانه تقویت نموده است به طوریکه در پایان این نمایشگاه چهار روزه اکثر شرکت کنندگان برای شرکت در نمایشگاه سال بعد ابراز تمایل نمودند.

نمایشگاه فرش DOMOTEX ترکیه

در همین زمینه مدیر کل شرکت کاپلان کاردسلر درباره این نمایشگاه گفت: شرکت ما بیش از ۳۰ سال در عرصه جهانی فعالیت نموده و به بیش از ۸۰ کشور دنیا فرش صادر می کند. ما در نمایشگاه های بین المللی صنعتی زیادی در سرتاسر جهان از جمله DOMOTEX ترکیه شرکت می کنیم. این نمایشگاه با توجه به بازدیدکنندگانی که از خاورمیانه آمریکا و اروپا دارد هویتی بین المللی داشته و با توجه به این که خاورمیانه از بازارهای هدف ما می باشد، این نمایشگاه دست آوردهای خوبی برای ما داشت. وی افزود: از DOMOTEX ترکیه به خاطر برگزاری این نمایشگاه سودمند تشکر می کنم.
دکتر مریک ببیتوگلو، مدیر کل شرکت اطلس هالی: فرش نانوی تولید شده به وسیله این شرکت، که سه سال پیش در این نمایشگاه رو نمایی شد، همچنان به عنوان اولین و تنها فرش تولید شده از آن نوع در میان فرش ها متمایز می باشد. ما با مجموعه های جدیدی از محصولاتمان، با طراحی های جدید و با استفاده از فناوری نانو، به سرعت در حال پیشرفت برای دستیابی به برندی در سطح جهانی هستیم. این فرش های خود تمیز کن و مقاوم به آب هستند. این مجموعه باعث جلب توجه شرکت های خارجی و همچنین ترکیه ای و همچنین سایر بازدیدکنندگان شد. ما در طول این نمایشگاه ارتباطات تجاری زیادی را در نشست های بازرگانی برقرار کردیم.
دنی بورگویس، هماهنگ کننده فروش وندویل: حضور تعداد زیادی از مشتریان ترکیه ای ما در این نمایشگاه دلیل حضور ما در این جا می باشد. شرکت ما به عنوان سازنده ماشین آلات و به منظور فروش و پشتیبانی از محصولات در این نمایشگاه شرکت کرده است. DOMOTEX ترکیه به دلیل ارائه دستاوردهای جدید در زمینه ماشین آلات برای اولین بار، به اهمیت بالایی در صنایع فرش دست یافته است. به طور اتفاقی دقیقا امروز ما در حال بهره برداری از خط اکستروژن رنگی در یکی از کارخانه های قازیانتپ هستیم و این برای صنایع فرش نشانه سرمایه گذاری ترکیه و قازیانتپ در آینده پیش رو است.

عمر ازکایا، جانشین مدیر کل رویال هالی: ما سه سال است که در DOMOTEX ترکیه حضور داریم. تعداد بازدیدکنندگان که غالبا از ترکیه، خاور میانه و سایر کشورها می باشند خوب بوده و ما مناسبات بسیار خوبی ایجاد کرده ایم. ما قصد شرکت در نمایشگاه سال بعد را نیز داریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

DOMOTEX TURKEY 2017 : 22-25 May

تحریریه مجله کهن

۰۰۹۰۵۳۹۲۳۴۶۳۲۴

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×