اخبار نساجیگزارش نمایشگاه ها

گزارش نمایشگاه ماشین آلات نساجی استانبول، ITM 2022

نسخه بعدی این نمایشگاه در تاریخ ۴ تا ۸ جون ۲۰۲۴ در استانبول برگزار می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عقد یک و نیم میلیارد دلار قرارداد تجاری در طی ۵ روز

به گزارش شرکت برگزار کننده نمایشگاه ماشین آلات نساجی استانبول در طول برگزاری این رویداد مهم بیش از ۱.۵ میلیارد دلار قرارداد تجاری برای خرید ماشین آلات قطعات خدمات فنی مهندسی و … در صنعت نساجی بین شرکت های حاضر در نمایشگاه و تجار و تولیدکنندگان بین المللی ثبت گردید.

بخش عمده ای از این قراردادها به شرکت های ترکیه ای اختصاص دارد که اقدام به خرید ماشین آلات و نوسازی خطوط تولیدی خود کردند. بعد از ترکیه کشورهای پرو. ایران. برزیل. تانزانیا. مصر. عمان. آندورا. آنگولا. سریلانکا. سیرالیون و هندوراس هم در لیست جالب خریداران ماشین آلات قرار داشتند.

نسخه بعدی این نمایشگاه در تاریخ ۴ تا ۸ جون ۲۰۲۴ در استانبول برگزار می شود.

ITM 2022 در ۱۲ سالن در مساحت ۱۲۰۰۰۰ متر مربع برگزار شد و  ۱۲۸۰ شرکت غرفه گذار از بیش از ۴۰ کشور همچنان در این رویداد حضور داشتند. از این رویداد بالغ بر ۶۵ هزار نفر از ۱۰۲ کشور جهان بازدید کردند که از این تعداد ۴۴ درصد بازدید کنندگان خارجی و ۵۶ درصد بازدیدکنندگان ترکیه ای بودند.

نمایشگاه نساجی استانبول ITM است از تاریخ ۲۴ الی ۲۸ خرداد ماه در کشور ترکیه و شهر زیبای استانبول برگزار شد.

نمایشگاه نساجی استانبول
نمایشگاه نساجی استانبول – حضور مهندس محمودی در غرفه مجله کهن

در مراسم افتتاحیه که با حضور اصحاب رسانه و مدیران بخش های مختلف ماشین سازی ترکیه انجام شد ایسماعیل گوله (İsmail GÜLLE) مدیر مجلس صادرکنندگان ترکیه نکات قابل توجهی در مورد صنعت ماشین سازی ترکیه بیان کرد. ایشان در بخشی از این صحبتها گفت: (( صنعت ساخت ماشین آلات نساجی در ترکیه روزهای سختی را گذرانده و موفقیت امروز حداقل حاصل ۱۵ سال تلاش و سخت کوشی است تا توانستیم تابوی ماشین آلات خارجی را در ترکیه بشکنیم. تقریبا ۱۵ سال پیش هیچ کس حتی خود شرکت های تولیدی ترکیه ای اعتقادی به ماشین آلات ساخت ترکیه نداشتند. شکستن این تابو بسیار سخت بود و با عدم همکاری برندهای خارجی ماشین آلات در ترکیه و نشان ندادن ماشین آلات و نحوه کار آن توسط نمایندگان فروش این کار سخت تر هم شده بود. اما امروز توانستیم برند ماشین آلات نساجی ساخت ترکیه را جا انداخته و در بین ۱۰ کشور برتر صادرکننده ماشین آلات نساجی جهان جا بگیریم. ))

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

لازم به ذکر است ترکیه سومین وارد کننده بزرگ ماشین آلات نساجی جهان  و دهمین کشور  صادرکننده این ماشین آلات است.

ایسماعیل گوله (İsmail GÜLLE) مدیر مجلس صادرکنندگان ترکیه
مراسم افتتاحیه آی تی ام ۲۰۲۲
مراسم افتتاحیه آی تی ام ۲۰۲۲

در روز اول نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان بسیار زیاد و تمامی غرفه ها مملو از بازدیدکنندگان متخصص بود. تعداد زیادی از این بازدیدکنندگان از کشور ایران به نمایشگاه آمده بودند.

مجله کهن که تنها شرکت ایرانی است که در تمامی ادوار این رویداد مهم حضور داشته است این بار هم به حضور در این نمایشگاه پوشش خبری مناسبی را برای شما خواهد داشت. منتظر دیداد شما در غرفه کهن هستیم… (غرفه مجله نساجی کهن در نمایشگاه ITM 2022: ورودی اصلی نمایشگاه – غرفه F3/3)

مجله کهن میزبان تعداد زیادی از اهالی خوب صنعت نساجی ایران بود. از چپ به راست: «مهندس همایون فر از شرکت بافت خوب - مهندس شاطریان سازنده ماشین آلات تکمیل فرش در ایران - مهندس شیروانی شرکت خدمات مهندسی تکنوتکس کاشان - مهندس بهنام قاسمی سردبیر مجله نساجی کهن
مجله کهن میزبان تعداد زیادی از اهالی خوب صنعت نساجی ایران بود. از چپ به راست: «مهندس همایون فر از شرکت بافت خوب – مهندس شاطریان سازنده ماشین آلات تکمیل فرش در ایران – مهندس شیروانی شرکت خدمات مهندسی تکنوتکس کاشان – مهندس بهنام قاسمی سردبیر مجله نساجی کهن

 

ترکیه جایگزین شرق آسیا برای نمایشگاه های نساجی

نمایشگاه ماشین آلات نساجی استانبول بار دیگر نشان داد که ترکیه یک مرکز تجاری قابل اعتماد برای نمایشگاه های نساجی است و به دلیل نزدیکی به اروپا و منطقه خاور میانه و آفریقا می تواند جایگزینی ایده آل برای نمایشگاه های نساجی شرق آسیا مانند ایتما آسیا باشد.

هرچند که در این نمایشگاه بسیاری از شرکت های ماشین ساز اروپایی خطوط و ماشین آلات خود را به نمایش نگذاشته بودند و به حضور در غرفه نمایندگان ترکیه ای خود بسنده کرده بودند اما در دوره بعدی می تواند با بهتر شدن اوضاع جهانی این نقیصه هم برطرف شود.

جنگ روسیه و گرانی ماشین آلات نساجی

باید اعتراف کرد که جو نمایشگاه ماشین آلات نساجی استانبول ITM 2022 و نمایشگاه منسوجات بی بافت Hightex آنقدر خوب و مثبت بود که مشکلات و دغدغه های موجود برای ماشین سازان تا حد زیادی در این فضا گم شد. حملات نظامی روسیه به اکراین و تنش های انرژی با اروپا موجب افزایش قیمت انرژی در اروپا تا سه برابر شده است.

همچنین افزایش قیمت فولاد جهانی قیمت ماشین |آلات را افزایش داده است. مشکل دیگر اما تامین قطعات الکترونیکی و کمبود بردهای الکترونیکی ماشین آلات است. ماشین سازان بزرگ اروپایی با سرمایه گذاری های هنگفت سعی می کنند تا با خرید تعداد بالای قطعات و بردهای مصرفی خود مشکلات زنجیره تامین را برطرف کنند.

مدیر عامل شرکت ندتکس مهندس امیررضا افشاری نمایشگاه آی تی ام استانبول را رویدادی منحصر به فرد در منطقه دانست و در مورد حضور خود در این نمایشگاه گفت: (( ما با شرکای تجاری خود و تامین کنندگان ماشین آلات اروپایی در این رویداد حضور داریم و با وجود همه مشکلات موجود تامین خطوط تولیدی و قطعات نساجی در صنعت نساجی ایران را با قدرت ادامه می دهیم. پشتکار و تلاش گروه ندتکس موجب شده تا مسیر نوسازی و تجهیز مشتریان ما با ماشین آلات و قطعات به روز اروپایی قطع نشود.))

مدیر عامل شرکت ندتکس مهندس افشاری
حضور مدیر عامل شرکت ندتکس مهندس امیررضا افشاری در غرفه مجله نساجی کهن
حضور مهندس روزبه مروج در نمایشگاه استانبول
شهرام شاه بابایی
از چپ به راست: مهندس محسن صباغ – مهندس احسان سلطانی – مهندس شهرام شاه بابایی

 

kohan textile journal itm istanbul
kohan textile journal itm istanbul

طراحی منحصر به فرد ورودی نمایشگاه

ورودی اصلی نمایشگاه با استفاده از موکت های چاپی و طراحی منحصر به فرد تاریخ رویداد بعدی آی تی ام یعنی سال ۲۰۲۴ را نشان می دهد…

printed carpet ITM 2024
printed carpet ITM 2024
  • آقای مهدی جهانی مدیر دفتر شرکت نمایشگاهی تویاپ در ایران استقبال از نمایشگاه های تجاری در ترکیه بعد از همه گیری کرونا را بی نظیر دانست و پیش بینی کرد تعداد بسیار زیادی از بازدید کنندگان ایرانی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

– نکته جالب ازدحام گروه های تجاری در لابی هتل تویاپ پالاس است که اغلب از کشورهای آفریقایی و آسیایی هستند و در غالب پوشش حمایتی وزارت تجارت ترکیه به نمایشگاه دعوت شدند.

آماده سازی نمایشگاه و غرفه سازی ها

تقریبا از ۱۰ روز قبل از شروع نمایشگاه غرفه سازی شرکت های بزرگ آغاز شده که در زیر تصاویری را از این آماده سازی مشاهده می کنید…

درباره ITM

سرعت رشد علم و فناوری بشری آنقدر زیاد شده که هر سال دستاوردهای علمی چند برابر می شود و جهان علم و فناوری به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است. در نمایشگاه امسال تعداد بسیار زیادی از شرکت های حاضر در نمایشگاه نوآوری ها و تکنولوژی های جدیدی را عرضه کردند که این مساله برای ناظران غیر قابل پیش بینی بود.

در همین راستا آقای نجیب گونیی مدیر شرکت برگزارکننده در جواب سوال خبرنگار مجله نساجی کهن مبنی بر اینکه نمایشگاه ITM را از منظر ارائه فناوری های جدید چطور ارزیابی می کنید گفت : ” قبلا عمر تکنولوژی های جدید در صنعت نساجی ۴ سال بود اما حالا این عمر کوتاه تر شده و رقابت طاقت فرسا در بازارهای جهانی و محلی و تغییر بسیار سریع نیاز بازار ها موجب شده است تولید کنندگان محصولات نساجی و خریداران ماشین آلات مجبور باشند به این نیازهای جدید مصرف کنندگان پاسخ دهند و به روز باشند در غیر این صورت از صحنه رقابت کنار میروند و یا به بازارهای محلی خود محدود میشوند.

بیشتر بخوانید: نمایشگاه ITM استانبول و جشن تولد بیست سالگی

 

ITM 2022، اولین نمایشگاه بزرگ بین المللی ماشین آلات نساجی در جهان است که پس از وقفه ای ۳ ساله در طول فرآیند همه گیری کرونا برگزار می شود. ITM 2022 با گرد هم آوردن برندهای پیشرو فناوری های نساجی در استانبول، به مدت ۵ روز میزبان برندهای جهانی و همکاری های متعدد فی مابین خریداران و تامین کنندگان خواهد بود.

ITM 2022- نمایشگاه بین المللی ماشین آلات نساجی با مشارکت شرکت Teknik Fairs و شرکت Tüyap Tüm Fuarcılık برگزار می شود.

فناوری های پیشرفته  و نمایش برای اولین بار در ITM 2022

بسیاری از شرکت‌هایی که در شرایط همه‌گیری کرونا روی توسعه محصول و تولیدات جدید تمرکز کردند، این فرصت را خواهند داشت تا محصولات خود را برای اولین بار پس از ۳ سال در نمایشگاه ITM 2022 به مشتریان خود معرفی کنند. صاحبان شرکت ها، مدیران، کارمندان و نمایندگان بخش هایی که از نمایشگاه بازدید می کنند، این فرصت را خواهند داشت تا آخرین نوآوری های فناوری را برای اولین بار مشاهده کنند و شاهد عرضه جهانی آن ها باشند.

نمایندگان بخش، که افق‌های جدیدی را در مورد فناوری‌های نساجی در ذهن خود خواهند گشود، با تبدیل ایده‌های خارق‌العاده و بدیع که در نمایشگاه ITM 2022 به دست آورده‌اند، محصولات جدیدی را به بازار نساجی جهان ارایه خواهند کرد. شرکت‌های شرکت‌کننده همچنین ماشین‌های خود را مطابق با خواسته‌ها و نیازهای نمایندگان بخش به‌روزرسانی خواهند کرد و توسعه فناوری‌های جدید را رهبری خواهند کرد.

غرفه شرکت شیما سیکی ژاپن در نمایشگاه itm 2022
غرفه شرکت شیما سیکی ژاپن در نمایشگاه itm 2022

نمایشگاه و صنعت نساجی ترکیه

صنعت نساجی که یکی از لوکوموتیو های صادرات کشور ترکیه است و سهم قابل توجهی در اقتصاد ترکیه داشته است، به ویژه با افزایش عملکردی که در طول دوره همه‌گیری به دست آورده است. ترکیه با افزایش ۴۰ درصدی صادرات منسوجات و مواد اولیه، توانسته صادرات منسوجات پزشکی، منسوجات فنی و منسوجات خانگی را نیز افزایش دهد.

این صنعت با همکاری هایی که در ITM 2022 انجام می شود، این موفقیت را بیشتر خواهد کرد. صنعت ماشین آلات نساجی با فروش ماشین آلات و تصمیمات سرمایه گذاری جدیدی که در نمایشگاه گرفته می شود، شتاب زیادی به دست خواهد آورد.

ITM 2022 که با حضور بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی و بازدید هزاران نفر برگزار می‌شود، محلی خواهد بود که در آن شرکت‌های داخلی و خارجی میلیون‌ها یورو فروش داشته باشند و ارتباطات تجاری بسیاری محقق شود.

IGM استانبول ; یک نمایشگاه جدید برای ماشین آلات پوشاک

علاقه شدید هیئت های تجاری

هیئت‌های تجاری از ده‌ها کشور درخواست حضور در نمایشگاه ITM 2022 را دارند که در فهرست «سازمان‌های داخلی تحت پوشش مشوق‌های دولتی» توسط وزارت بازرگانی ترکیه قرار گرفته است.

بنگلادش، هند، ایران، صربستان، جمهوری چک، پاکستان، اندونزی، اتیوپی، مالزی، مکزیک، مصر و ویتنام از جمله کشورهایی هستند که درخواست هیأت های بازدید تجاری داشتند. درخواست شدید بازدیدکنندگان از کنسولگری ها و وابسته های تجاری از سراسر جهان به وضوح نشان می دهد که ITM ۲۰۲۲ میزبان تعداد زیادی از بازدیدکنندگان خواهد بود.

نمایشگاه ITM 2022 برای شکستن رکوردهای غرفه داران و بازدیدکنندگان آماده می شود

غرفه گذاران، نمایندگان شرکت و بازدیدکنندگان، نمایشگاه ITM 2018 را بسیار راضی ترک کردند. نمایشگاه ITM 2018 با حضور ۱۱۵۰ شرکت و نماینده شرکت از ۶۴ کشور جهان و بازدید حدود ۶۰ هزار نفر از ۹۴ کشور جهان سهم بسزایی در رکورد صادرات صنعت نساجی در آن سال داشت.

ITM 2022؛ در حال آماده شدن برای شکستن رکوردهای جدید با تعداد شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان از ترکیه و خارج از کشور است.

صنعت منسوجات فنی و منسوجات نبافته در نمایشگاه HIGHTEX 2022

از سوی دیگر، نمایشگاه HIGHTEX 2022 که همزمان با نمایشگاه ITM 2022 برگزار می شود، نمایشگاهی خواهد بود که در آن محصولات نبافته، مواد اولیه مورد استفاده در تولید آنها و فناوری های روز به نمایش گذاشته می شود. نمایشگاه HIGHTEX 2022 که اولین و تنها در زمینه خود در ترکیه است، همزمان با افزایش تقاضا برای منسوجات فنی، میزبان رکورد تعداد شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

غرفه شرکت تمسان ترکیه در نمایشگاه ITM 2022
غرفه شرکت تمسان ترکیه در نمایشگاه ITM 2022

در نمایشگاه HIGHTEX 2022، شرکت های فعال در بسیاری از بخش ها، از منسوجات پزشکی گرفته تا منسوجات بهداشتی، از منسوجات کشاورزی تا ژئوتکستایل، آخرین محصولات و فناوری های تولید خود را به نمایش خواهند گذاشت. تولیدکنندگان منسوجات نبافته با بازیگران جهانی این بخش گرد هم می آیند و این فرصت را خواهند داشت تا هم در فناوری سرمایه گذاری کنند و هم جدیدترین محصولات خود را معرفی کنند.

تقسیم بندی سالن های نمایشگاه :

در سالن یک (۱) ماشین آلات و تکنولوژی های مرتبط با تولید و تکمیل پارچه های جین و دنیم به نمایش گذاشته شده است.
در سالن دو (۲) تکنولوژی های :: مقدمات بافندگی :: ماشین آلات بافندگی
در سالن دو (۲) تکنولوژی های :: مقدمات بافندگی :: ماشین آلات بافندگی :: ماشین آلات فرش بافی و تافتینگ :: ماشین آلات نوار بافی :: ماشین آلات طناب بافی و قطعات یدکی این بخش قرار گرفته است.
در سالن سه (۳) نمایشگاه :: ماشین آلات ریسندگی :: مقدمات ریسندگی :: تانبدگی :: تکسچرایزینگ :: پیچش ::ماشین الات بی بافت :: قطعات یدکی قرار گرفته است.
در سالن چهار (۴) نمایشگاه :: ماشین آلات ریسندگی :: مقدمات ریسندگی :: تانبدگی :: تکسچرایزینگ :: پیچش ::ماشین الات بی بافت :: قطعات یدکی قرار گرفته است.
در سالن پنج (۵) نمایشگاه :: ماشین آلات چاپ دیجیتال نساجی :: ماشین آلات چاپ :: ماشین آلات رنگرزی ::‌مواد شیمیایی و رنگ :: قطعات یدکی قرار گرفته است.
در سالن شش (۶) نمایشگاه :: ماشین آلات چاپ دیجیتال نساجی :: ماشین آلات چاپ :: ماشین آلات رنگرزی ::‌مواد شیمیایی و رنگ :: قطعات یدکی قرار گرفته است.
در سالن هفت (۷) :: ماشین آلات حلقوی تاری و پودی و مقدمات بافت :: ماشین آلات کشبافی و گردبافی :: ماشین آلات جوراب بافی :: ماشین آلات گلدوزی :: ماشین آلات تشک دوزی :: مواد شیمیایی و قطعات یدکی مرتبط قرار دارد.
در سالن هشت (۸) :: ماشین آلات حلقوی تاری و پودی و مقدمات بافت :: ماشین آلات کشبافی و گردبافی :: ماشین آلات جوراب بافی :: ماشین آلات گلدوزی :: ماشین آلات تشک دوزی :: مواد شیمیایی و قطعات یدکی مرتبط قرار دارد.
در سالن ده (۱۰) :: ماشین آلات رنگرزی و تکمیل نخ و پارچه :: ماشین آلات شستشو و سفیدکنی و خشک :: ماشین آلات تا کنی و رول کن :: تجهیزات کنترل کیفیت و تجهیزات آزمایشگاهی نساجی :: سیستم های کد اند کم و اتوماسیون :: مواد شیمیایی و قطعات یدکی قرار گرفته است.
در سالن دوازده (۱۲) :: ماشین آلات رنگرزی و تکمیل نخ و پارچه :: ماشین آلات شستشو و سفیدکنی و خشک :: ماشین آلات تا کنی و رول کن :: تجهیزات کنترل کیفیت و تجهیزات آزمایشگاهی نساجی :: سیستم های کد اند کم و اتوماسیون :: مواد شیمیایی و قطعات یدکی قرار گرفته است.
در سالن چهارده (۱۴) :: ماشین آلات رنگرزی و تکمیل نخ و پارچه :: ماشین آلات شستشو و سفیدکنی و خشک :: ماشین آلات تا کنی و رول کن :: تجهیزات کنترل کیفیت و تجهیزات آزمایشگاهی نساجی :: سیستم های کد اند کم و اتوماسیون :: مواد شیمیایی و قطعات یدکی قرار گرفته است.

 

همچنین همزمان و در کنار این رویداد مهم نمایشگاه تخصصی منسوجات بی بافت و تکنولوژی های بی بافت به نام HIGHTEX 2022 برگزار می شود. برای بازدید باید به سالن ۹ بروید.

نمایشگاه اختصاصی منسوجات بی بافت و فنی هایتکس در سالن ۹
نمایشگاه اختصاصی منسوجات بی بافت و فنی هایتکس در سالن ۹

ساعات بازدید:

ساعت بازدید در روزهای ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ جون : ۹:۳۰ لغایت ۱۸:۰۰
ساعت بازدید در روز آخر یعنی ۱۸ جون : ۹:۳۰ لغایت ۱۷:۰۰
بازدید برای افراد زیر ۱۶ سال مجاز نمی باشد.

دسترسی به نمایشگاه

نمایشگاه در آدرس زیر برگزار می شود:

Tüyap Fair Convention and Congress Center (Istanbul) Cumhuriyet Mah, Eski Hadimkoy Yolu Cd No:9 D:1, 34500 Büyükçekmece, Istanbul, Turkey

دریافت لوکیشن از گوگل مپ 

برای دسترسی آسان و ارزان به نمایشگاه حتما نقشه شهری کامل استانبول شامل خطوط مترو و اتوبوس و تراموا و … را از اینجا دانلود کنید.

بلیط ورودی نمایشگاه

بلیط ورودی نمایشگاه ۱۰ یورو میباشد که از طریق مجله کهن می توانید به صورت رایگان بلیط ورودی را تهیه کنید.

جهت دریافت لینک فرم زیر را برای ما ارسال نمایید:

فرم بلیط ورودی رایگان نمایشگاه نخ استانبول (Istanbul Yarn)

به دلیل محدودیت تعداد بلیط های رایگان ارسال لینک بلیط ورودی تنها برای ۲۰۰ نفر اول ثبت نام کننده امکان پذیر می باشد.
نام(Required)
نام شرکت(Required)

غرفه مجله نساجی کهن در نمایشگاه ITM 2022 : ورودی اصلی نمایشگاه غرفه F3/3

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×