اخبار فرش ماشینیاخبار نساجی

نوآوری در صنعت کفپوش‌های نرم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در حال حاضر میزان تقاضای مصرف کنندگان جهانی برای استفاده از فرش در حال افزایش است. در نتیجه تمرکز و سرمایه گذاری در حوزه نوآوری در صنعت این کفپوش‌های نرم بار دیگر سبب جلب توجه مشتریان به آن‌ها خواهد شد.

بر اساس تحقیقات کاتالینا، برخلاف اینکه کفپوش‌های سخت کمامان انتخاب ارجح برای اکثر خانه‌ها هستند، در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ فرش مجدداً سهم خود را در بازار پس گرفته است.

جیمی ولبورن، معاون بخش مدیریت محصول شرکت موهاک (Mohawk)، بیان کرد که مردم می‌خواهند به حس گرما و راحتی فرش برگردند.

نوآوری در صنعت کفپوش‌های نرم

شاید فرش‌های امروزی هرگز مانند گذشته نباشند، اما من می‌بینم که ما در حال حاضر شانس بیشتری برای احیای مشاغل گذشته داریم، زیرا فناوری تولید فرش تاحد زیادی در طراحی و رنگ پیشرفت کرده است.

در طول همه‌گیری بیماری کرونا، افراد زیادی به صورت دورکاری از خانه کار می‌کردند و فرزندانشان مدرسه را به صورتی مجازی می‌گذراندند، فرش برای این خانواده‌ها فضایی نرم‌تر، آرام‌تر و راحت‌تر را در ساعات کاری در خانه به ارمغان می‌آورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با توجه به شیوع گسترده بیماری، صاحب خانه‌ها جهت جلوگیری از ورد افراد غریبه جهت نصب کفپوش، برای کفپوش‌هایی که خودشان می‌توانستد بدون نیاز به نصاب آن‌ها را نصب کنند تمرکز و هزینه بیشتری صرف کردند. این مسئله باعث رونق خرید چوب‌های مهندسی شده، لمینت، و تخته‌های وینیل لوکس با هسته سخت شد، همچنین لازم به ذکر است که فروش فرش‌ها و کفپوش‌های نرم نیز سودمند بود. صاحب خانه‌ها همچنان به خرید فرش به عنوان راهی برای نرم کردن سطوح سخت ادامه می‌دهند. همچنین استفاده از فرش به عنوان کفپوش، یک راه ارزان‌ و ماندگار برای تغییر دادن ظاهر فضای خانه هستند.

تیم باوکوم، رئیس و مدیرعامل صنایع شاو (Shaw) بیان کرد: بسیار خوشحالم که بعد از گزارش‌های فروش در اواخر سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۰، در نیمه دوم سال ما شاهد بهبود چشمگیر در فروش سالانه فرش، به ویژه در بخش مسکونی، بودیم. همه افرادی که در خانه می‌مانند گفته‌اند که باید خانه خود را نو کنند. آن‌ها در انتخاب بسیاری از لوازم منزل راحتی کودکان و حیوانات خانگی خود را درنظر می‌گیرند. همچنین از مزایای کفپوش‌های نرم همچون زیبایی و خاصیت آکوستیک اطلاع دارند.

نوآوری در صنعت کفپوش‌های نرم

نوآوری در ارائه فرش‌های تمیز

اکنون بیش از هر زمان دیگری تمیزی خانه‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی مصرف کنندگان است. طبق تحقیقات منینگتون، تقریبا ۹۰ درصد از مصرف‌کنندگان پاسخ دادند که کفپوشی می‌خواهند که به تمیزتر نگه داشتن خانه‌شان کمک کند.

سطوح آنتی میکروبی موسوم به میکروبان (Microban) به محافظت از سطح کفپوش به طور ۲۴ ساعته در برابر رشد باکتری‌ها کمک می‌کند و ۹۹ درصد تمیزتر از سطوح عملگری نشده باقی می‌ماند.

شرکت Phenix Flooring، راه اندازی مجموعه FloorEver را اعلام کرد، مجموعه جدیدی از فرش‌های بادوام که می‌توانند انتظارات خانواده‌های دارای حیوانات خانگی و بچه‌ها را براورده کند. این مجموعه دارای فناوری آنتی میکروبی میکروبان در طول عمر محصول است که به محافظت ۲۴ ساعته در برابر رشد باکتری‌ها و کپک‌ها کمک می‌کند و ۹۹ درصد تمیزتر از سطوح عملگری نشده باقی می‌ماند.

جیسون سورات، معاون شرکت Phenix Flooring بیان کرد: این الیاف پیشرفته، در برابر لکه و گرد و خاک به صورت ذاتی مقاوم هستند. همچنین چون از نایلون بادوام ساخته شده‌اند، فرش در طی مدت استفاده و پاخور کهنه به نظر نخواهد رسید. ما همچنین محصولات منتخب پلی استر SureSoftSD را در برنامه FloorEver گنجانده‌ایم تا مصرف‌کنندگان بتوانند چیزی متناسب با بودجه خود پیدا کنند.

نوآوری در صنعت کفپوش‌های نرم

علاوه بر این، این شرکت سبک جدیدی از فرش را با الهام از سبک‌ و بافت پارچه‌های لوکس موجود در بازار، در مجموعه محبوب Modern Contours خود اضافه کرده است که دارای پوشش میکروبان نیز می‌باشند.

مواد و تکنیک‌های بافندگی مورد استفاده برای ایجاد این مجموعه، فرش و کفپوش‌های بی بدیل و شاهکاری را بوجود می‌آورد که به فضای منزل شما ظاهری پرجنب و جوش و پیچیده می‌دهند. Pristine جدیدترین محصولی است که به این مجموعه اضافه شده است و بر ایجاد فضایی گرم و آرام در خانه تمرکز دارد. این سبک با تلفیق هر دو سبک طراحی ژاپنی و اسکاندی، پس زمینه‌ای متعادل با رنگ‌های بژ خنثی و مایل به سفید ارائه می‌دهد.

دنیز سیلبرت، معاون بازاریابی شرکت موهاک بیان کرد: سال ۲۰۲۱ فرصت خوبی برای دریافت پیام‌هایی در مورد پاکیزگی و تمیزی همراه با سلامت و رفاه است.
ولبورن بیان کرد: فرش‌های پلی استر ما دارای بالاترین کیفیت الیاف PET هستند و به صورت ۱۰۰ درصد از مواد بازیافتی از جمله بطری‌های پلاستیکی ساخته شده اند.

وی خاطر نشان کرد که این بطری‌ها به صورت روزانه از طریق فرایند Continuum متعلق به این شرکت بازیافت می‌شوند. از زمانی که این خط بازیافت راه اندازی شده، بیش از ۵۰ میلیارد بطری بازیافت شده است. ثبت اختراع این فرایند به دور نگه داشتن پلاستیک‌ها از اقیانوس‌ها؛ آبراه‌ها و محیط‌های طبیعی کمک خواهد کرد.

شرکت EverStrand در عین حال که به ایجاد یک سیاره پاک‌تر مشارکت می‌کند، مزایای دیگری نیز برای خانواده‌های پرمشغله خواهد داشت. فناوری محافظت از گرد و غبار و لکه EasyClean، تمیز کردن فرش‌های این مجموعه را ساده‌تر می‌کند و سبب می‌شود فرش‌ها نوتر به نظر برسند. علاوه بر این، کفپوش‌های این مجموعه نرمی بیشتری داشته و از فناوری کاهش بو ForeverFresh برخوردار هستند.

نوآوری در صنعت کفپوش‌های نرم

سیلبرت گفت: ما بیشتر بر مزایایی که این فرآیند و نوآوری برای مصرف کنندگان به ارمغان می‌آورد تمرکز می‌کنیم. در واقع کاهش زمان تمیز کردن و تعمیر و نگهداری ساده به این معنی است که خانواده‌ها می‌توانند زمان بیشتری را صرف ساختن لحظات به یاد ماندنی کنند و زمان کمتری را برای نگرانی در مورد کفپوش خود صرف کنند.

به علاوه اینکه مشتریان ما با دانستن این نکته که با یک انتخاب آگاهانه و دوستدار محیط زیست، فرش خود را خریداری کرده‌اند احساس خوبی خواهند داشت.
شرکت موهاک همچنین مجموعه‌های SmartStrand خود را که بیش از ۱۵ سال پیش معرفی شده بود، با جذب مشتریان به ویژگی‌های مراقبت آسان، دوام و دوستی با محیط زیست، تقویت کرده است. مجموعه‌های SmartStrand و SmartStrand Silk شامل ضمانت انحصاری محافظت از حیوانات خانگی موهاک هستند. علاوه بر این، مجموعه SmartStrand Silk با استفاده از الیاف ابریشم مانند و مقاوم در برابر لکه ساخته شده است.

به گفته ولبورن، مقدار الیاف مصرفی در این فرش‌ها سه برابر بیشتر از الیافی است که در فرش‌های سنتی یافت می‌شود و در نتیجه آن‌ها را به انتخابی نرم و مجلل تبدیل خواهد کرد.

نوآوری در صنعت کفپوش‌های نرم
شرکت موهاک به دلیل ارتباط با مصرف‌کننده امروزی، در حال گسترش پیام‌های خود برای همه محصولات مجموعه‌های SmartStrand و SmartStrand Silk است تا تأثیرات زیست‌محیطی آن‌ها را تقویت کند. الیاف فرش SmartStrand دارای گواهی OEKO-TEX بدون مواد مضر هستند و تا حدی از مواد گیاهی قابل تجدید سالانه ساخته شده اند. به این ترتیب، مصرف کنندگان به راحتی می‌توانند درک کنند که محصولات SmartStrand برای خانه‌ها و محیط زیست ایمن هستند.

علاوه بر این، امسال ضمانت‌نامه‌ای برای محصولات SmartStrand ارائه شده است تا این مجموعه از سایر محصولات متمایزتر شود.

سبک نو

Shaw Floors امسال در مورد ساده سازی و تقویت زمان عرضه محصولات خود برنامه‌ای درنظر داشته است. تران گفت: معرفی محصولات بزرگ به صورت سال به سال می‌تواند بسیار زیاد باشد.

نوآوری در صنعت کفپوش‌های نرم

چرخه‌های محصول استراتژیک و مرحله‌ای به ما این امکان را می‌دهد که آموزش محصول خود را روی سبک‌های هدفمند و سفارش‌های نمونه خدمات با سرعت بیشتر متمرکز کنیم. ما همچنین می‌توانیم نیازهای در حال تغییر بازار، نظارت بر روند مصرف‌کننده و عادات خرید را بیشتر درک کنیم و به آن‌ها پاسخ دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که مشتریان ما محصولات مناسب را در زمان مناسب دریافت می‌کنند.

معرفی‌های جدید فاز یک ما، راه‌حل‌های واقعی را با کمک به کاهش سطح سر و صدا در خانه و ایجاد یک دفتر کار جدید در خانه با یک فرش سفارشی و با قیمت‌ مناسب ارائه می‌دهند.
Simply The Best Values نیز مجموعه‌ای از محصولات با ارزش است. در این دسته از محصولات قیمت بسیار رقابتی است اما همچنان تنوع بصری زیاد و هیجان انگیزی را ارائه می‌دهند. این کفپوش‌ها ۱۵ سال گارانتی دارند.

برند گادفری هرست (Godfrey Hirst) سال جدید را با تمرکز و انرژی تازه‌ای بر روی فرش‌های گران قیمت و مد روز آغاز کرد. مجموعه ۲۰۲۱ متشکل این برند از ۱۲ محصول جدید با ساختار، استایل و رنگ‌های مختلف است که برای هدف قرار دادن بخش ممتاز بازار طراحی شده‌اند.

نوآوری در صنعت کفپوش‌های نرم

جیسون راندولف، معاون ارشد فروش محصولات خانگی در کارستان (Karastan)، بیان کرد: خرده‌فروشان می‌توانند حسی تازه و به‌ روز از برند گادفری هرست داشته باشند. ما مجموعه محصولات خود را که دارای الیاف نایلون، پشم و SmartStrand هستند، با انواع ساختارها و رنگ‌های طراحی شده برای هماهنگی با هر نوع دکوراسیون، گسترش داده‌ایم. همچنین این سبک منحصر به فرد و مجموعه متفاوت فرصتی را برای خرده فروشان ما فراهم می‌کند تا فروششان را افزایش دهند.

برای تکمیل مجموعه محصولات جدید، گادفری هرست در حال گسترش دارایی‌های مربوط به بازاریابی و دارایی‌های تجاری خود است. این موارد شامل تبلیغات هدفمند، دارایی‌های تبلیغاتی و نمایشگاه‌های سفارشی شده است.

این سیستم‌های تجاری به روز شده در اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف در دسترس هستند و حداکثر ۵۰ سبک را به نمایش می‌گذارند. راندولف گفت: گادفری هرست با ارائه مجموعه‌ای از سبک‌های منحصربه‌فرد و مد روز با توزیع انتخابی، به ارائه جایگزینی برای برندهای پرفروش ادامه می‌دهد.

گادفری هرست شهرت خود را به عنوان پیشرو در مدل‌سازی پشم‌های پرزدار گسترش می‌دهد و در حال ارتقای پیشنهادات مصنوعی ممتاز خود با بهترین سبک و طراحی در این دسته است.

برای کارستان، پیشرفت‌ها در فن‌آوری‌های تافتینگ، طراحی‌ها را برای سال ۲۰۲۱ افزایش داده است. کارستان اخیرا در حال گسترش فناوری KaraLoom خود است. این محصولات ظاهر فرش پشمی پرزدار را تکرار می‌کنند. امسال، این مجموعه شامل شش سبک جدید در جلوه‌های بصری محبوب است.

نوآوری در صنعت کفپوش‌های نرم

محصولات جدید دارای حلقه‌های بزرگ و درشت، طرح‌های پیچیده و حلقه‌های چند رنگ با رنگ‌های قوی و پالت‌های رنگی شیک هستند. در سال ۲۰۲۱، کارستان ۲۴ محصول جدید را معرفی کرد که یکی از بزرگ‌ترین محصولات در تاریخ این مجموعه بود. این مجموعه دارای طیف گسترده‌ای از ساختارها از جمله طرح‌ها، حلقه‌ها و بافت‌ها در جدیدترین و شیک‌ترین رنگ‌ها می‌باشد.

راندولف بیان کرد: مجموعه کارستان همواره در صنعت رنگ پیشرو بوده است. فناوری جدید ColorMax ما این رهبری را با ارائه رنگ‌های ترکیب شده زیبا با شفافیت رنگ عالی گسترش می‌دهد. فرآیندهای رنگرزی اختصاصی، تصاویری با وضوح بالا و عمق رنگ، یکنواختی و شفافیت بی‌نظیر ایجاد می‌کنند. ما همچنین فناوری KaraLoom خود را گسترش خواهیم داد که تصاویر پشم پرزدار دست ساز را با ساختارها و رنگ‌های جدید از جمله ColorMax تکرار می‌کند.

جدیدترین نوآوری، تافتینگ دیکسی TECHnique است که در آن فناوری پیشرفته طرح، رنگ و بافت را با هماهنگی ترکیب می‌کند. دن فیلان، معاون بازاریابی گروه Dixie گفت: از طریق TECHnique، تیم طراحی ما حس مد و خلاقیت را با طراحی دقیق برای ایجاد تصاویری بافته شده و خیره کننده به کار برده است.

ما بسیار هیجان‌زده هستیم که در سال ۲۰۲۱ شش کیفیت جدید و شگفت‌انگیز TECHnique را ارائه دهیم، از جمله سبک‌های ساخته شده با پشم و نایلون EnVision66 در بخش‌های Masland و Fabrica. این محصولات به خوبی به عنوان قالیچه‌ با اندازه سفارشی یا به عنوان رانر مناسب هستند.

سبک‌های کلیدی نوآوری شامل Masland TWOstep و TAPdance برای الیاف نایلون و SMOOTHjazz و SOFTrock برای الیاف پشمی است. سبک‌های Fabrica Watercolor و BRUSHstrokes، هر کدام دارای عمق و ابعاد خاص خود هستند که با ترکیب نخ‌های مختلف از انواع رنگ‌ها و درخشش‌ها برای ایجاد جلوه توناژ در این طرح‌ها تولید می‌شوند. فیلان همچنین افزود: TECHnique به بخش‌های خرده‌فروشی و طراحان رده بالا مجموعه‌ای جدید و هیجان‌انگیز از تجمل را در غالب کفپوش‌های نرم ارائه می‌کند.

نوآوری در صنعت کفپوش‌های نرم

مشخصات ساده شده و نصب

از جنبه تجاری، Open Air by Interface یک پلتفرم گسترده از سبک‌های کاشی فرش مقرون به صرفه و با کارایی بالا است که با ارائه مجموعه‌ای عالی از کفپوش‌های مناسب فضاهای باز، انتخاب را برای پیمانکاران و طراحان ساده می‌کند.

پیشنهاد اولیه این پلتفرم، شامل مجموعه‌ای از ۲۲ الگوی هندسی، خطی، ارگانیک و بافت منحصربه‌فرد است که همگی در پرفروش‌ترین رنگ‌های خنثی Interface و با همان قیمت جذاب موجود هستند.

سبک‌های انتخابی در مجموعه همچنین دارای متدولوژی خلاقانه طراحی i2 Interface است که امکان نصب کاشی‌ها را به هر ترتیب یا جهتی فراهم می‌کند و نصب و جایگزینی انتخابی را آسان‌تر می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که هر سبک فرش برا استفاده در فضای باز شامل ۱۰۰ درصد الیاف نایلون با محتوای بازیافت شده است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×