اخبار نساجی

هشدارنسبت به سپرده‌گذاری‌ باسودهای غیرمتعارف

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هشدارنسبت به سپرده‌گذاری‌ باسودهای غیرمتعارف

پس از آنکه رییس کل بانک مرکزی در واکنش به بانک‌ها و موسساتی که بخواهند بابت سپرده‌های کوتاه‌مدت خود ۲۰ درصد سود بدهند هشدار داد که این کار خودزنی خواهد بود، این بار معاون نظارتی بانک مرکزی در این مورد ابراز نگرانی کرده است. معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد: مردم باید توجه داشته باشند که در موسسه‌هایی که سودهای غیرمتعارف پرداخت می‌کنند سپرده‌گذاری نداشته باشند.
پس از اعلام نرخ‌های سود جدید تاکنون چندین بار مقامات بانکی نسبت به اینکه برخی موسسات و بانک‌ها سودهای غیرمتعارف می‌دهند ابراز گلایه کرده و هشدار داده‌اند که آنها نمی‌توانند تعهدات خود را عملی کنند.

مهم‌ترین این هشدارها از سوی رییس کل بانک مرکزی بوده که وی در این مورد گفته است: اگر بانکی می‌خواهد نرخ سود سپرده‌ها را ۲۰ درصد در کوتاه‌مدت بدهد قطعا این بانک در پایان سال ضرر می‌کند.

ممکن است ما بگوییم که این بانک از خودش ضرر می‌کند و به همین دلیل کاری به نرخ سود آن نداشته باشیم اما اگر سود سپرده‌ها را ۲۰ درصد بدهد این بانک قطعا با مشکل مواجه می‌شود و این رقابت، ‌رقابت نیست و یک نوع خودزنی است.

پس از رییس کل بانک مرکزی این بار نوبت به معاون نظارتی بانک مرکزی رسیده است که وی در این مورد می‌گوید: مردم همه باید توجه داشته باشند که در موسسه‌هایی که سودهای غیر متعارف پرداخت می‌کنند سپرده گذاری نداشته باشند؛ چرا که این نشانه وجود مشکل در این موسسه‌ها است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ابراهیم درویشی تصریح می‌کند که همیشه سود کمتر می‌تواند ضامن ثبات بیشتر باشد. وی در مورد برنامه‌های نظارتی معاونت نظارت بانک مرکزی عنوان می‌کند: ما طی مدت فعالیتمان تاکنون اقدامات اساسی در زمینه ساماندهی موسسه‌های مالی و اعتبار انجام دادیم و بسیاری از تعاونی‌های اعتباری غیر مجاز را ساماندهی کرده‌ایم. در مورد برخی از موسسه‌هایی که دچار بحران مالی شده‌اند نیز از طریق تدابیری برنامه ریزی شده است تا دارایی‌های مردم به طور کامل از بین نرود.

تشکیل بانک «آینده» با ادغام سه نهاد مالی

معاون نظارتی بانک مرکزی در گفت‌وگوی جداگانه‌ای با خبرگزاری فارس با اشاره به تاسیس بانک «آینده» با ادغام بانک تات و دو موسسه مالی و اعتباری صالحین و آتی گفت: در صورت عدم تغییر نام سردر این سه نهاد مالی تا عصر دوشنبه، مجوز هر سه آنها لغو می‌شود.

درویشی با بیان اینکه بانک جدیدی با ادغام بانک تات و دو موسسه مالی و اعتباری صالحین و آتی به نام بانک «آینده» به ثبت رسیده، اظهار کرد: نام این بانک جدید التاسیس سریعا باید بر سردر این سه نهاد نصب شود. وی افزود: برای این اقدام مسوولان مربوطه تا امروز بعد از ظهر (دیروز) وقت دارند تابلوی موسسه و بانک را به نام بانک آینده تغییر دهند؛ در غیر این صورت مجوز این سه موسسه لغو خواهد شد. به گفته وی تعداد شعب بانک آینده حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ شعبه است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×